Lucas en Autopulse

Auteur Topic: Lucas en Autopulse  (gelezen 87051 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #50 Gepost op: 10 april 2008, 19:43:48
hebt alleen nog de beademing gemist he delta ;) :D
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #51 Gepost op: 10 april 2008, 19:51:12
Daar is ook een apparaat voor.  ;)


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #52 Gepost op: 10 april 2008, 20:59:40
en het schijnt dat je die bij de lucas ook niet meer hoeft mee te doen want door de zuignap wordt de thorax al voldoende volgezogen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #53 Gepost op: 10 april 2008, 22:43:19
en het schijnt dat je die bij de lucas ook niet meer hoeft mee te doen want door de zuignap wordt de thorax al voldoende volgezogen.

Wordt in het ziekenhuis niet de beademingsmachine op de bouginac-tupe aangesloten?


pros

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
    • ambulancecentrum
Reactie #54 Gepost op: 11 april 2008, 14:33:56
Wordt in het ziekenhuis niet de beademingsmachine op de bouginac-tupe aangesloten?
normaal niet. zolang de lucas bezig is, is een bousignac-tube, zonder kunstmatige ventilatie voldoende
bij ROSC kan je wel gewoon beademen langs deze tube


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #55 Gepost op: 18 april 2008, 19:25:27
nop de 146 wel ;-) en die rijd/reed er mee (weet niet zeker of hij nog op de auto zit, maar denk het wel)

De Lucas zit in Kennemerland meestal op de 24-uurs wagens. Dat is in principe de 12-158 op post Heemskerk en de 12-154 op post Velsen. Voor Haarlem zijn de 24-uursauto's willekeurig volgens mij.
Ik zou hier alleen niet al te veel waarde aan hechten hoor. Onderhoud, technisch probleem met een ambu of gewoon overwerk kunnen ervoor zorgen dat de Lucas naar een andere wagen verhuist. Het kan dus best zijn dat de Lucas vandaag in de 146 hangt, en morgen weer in de 147 (bijvoorbeeld).
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #56 Gepost op: 8 augustus 2008, 17:41:31
Mocht je interesse hebben in een copy van de instuctie DVD over de Lucas stuur dan maar een PM dan stuur ik hem toe tegen een vergoeding van 7,50 euro

gr amstaf
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


helm

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 9 augustus 2008, 11:37:42
Mocht je interesse hebben in een copy van de instuctie DVD over de Lucas stuur dan maar een PM dan stuur ik hem toe tegen een vergoeding van 7,50 euro

gr amstaf

http://www.jolife.se/images/movies/view.php?doc=LUCAS_long.swf&width=384&height=288

Gratis  ;)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #58 Gepost op: 9 augustus 2008, 12:00:01
Die ik heb is in het nederlands, en alles is in scene gezet incl. alle bijkomende hulpverleningsdiensten zoals HAP, POL, AMBU, BRW.

Maar René van der Helm bedankt voor de link die had ik nog niet gezien.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #59 Gepost op: 10 augustus 2008, 03:11:28
Ik wil niet aan broodroof doen, maar het dvdtje voor huisartsen, etc is gratis te verkrijgen. Zal even op zoek gaan.

7,50 is echt wat veel hoor  ;)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur