Sirene van HAP wagen

Auteur Topic: Sirene van HAP wagen  (gelezen 16586 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peteroff

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 1 augustus 2007, 22:23:39
Sorry, maar dat klopt niet. M.E. mag nog steeds ook met rode voertuigen/afwijkende striping rijden, terwijl zij met dezelfde wagens met OGS rijden. Dit is wel degelijk toegestaan.

Dat het niet wenselijk is, dat is natuurlijk wel zo. Men geeft de hap aan dat de ambustriping de voorkeur heeft, maar als zij toch voor rood kiezen, wordt dat (met toestemming van de instanties) wel gehonoreerd.

Het zal overigens wel in de nabije toekomst verplicht worden, maar tot op heden is het nog niet zo.

Klopt, zie mijn naschrift van 31 juli. Ik had het inmiddels al gecorrigeerd.


peteroff

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 1 augustus 2007, 22:25:56
oh..je zit me niet zomaar op de huid. En mocht t zo zijn...hij is vrij dik  ;D

OK..dat had ik al allemaal geraden hoor...maar wat voor functie heb je binnen je dienst?
Enne...die plaatjes..die horen niet bij Service Medical he  ;D maar bij een andere leuke stichting...

ACH, en dat nog niet zo heel lang, hiervoor was ik eigenaar van een supermarkt in Arnhem. Daarnaast jaren lid van de Sigma etc. en reed ik al wat langer voor de HAP. Mijn supermarkt heb ik verkocht in 2004 en ben toen fulltime ACH geworden, iets wat ik eigenlijk mijn hele leven al wilde zijn. Nu nog in deeltijd HBO-V, en dan zie ik wel weer verder  :-\


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #32 Gepost op: 6 augustus 2007, 18:28:20
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is in de wegenverkeerswet vastgelegd welke voertuigen toestemming hebben om met OGS te rijden ...


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #33 Gepost op: 20 augustus 2007, 13:33:26
Klopt Maarten, maar het ministerie kan ontheffing verlenen en daar is in het geval van de HAP sprake van....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #34 Gepost op: 4 september 2007, 20:18:10
Klopt Maarten, maar het ministerie kan ontheffing verlenen en daar is in het geval van de HAP sprake van....

Dat is keurig met zovel woorden in het Reglement Verkeerregels Verkeersborden geregeld, maar daar doelde ik niet op maar op de "verplichte" .
Mijn punt was dat zelfs een pimpelpaarse wagen met witte stippen legaal OGS kan voeren.


firefighter5175

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #35 Gepost op: 28 december 2007, 01:03:31
Die (de rode wagens zijn voertuigen van Medi Expresse) hebben hiervoor ontheffing gekregen. Wel is het zo dat steeds meer huisartsenposten (en daarin actief gesteund door M.E.) kiezen voor de ambulancestriping.

Medi Exprese die mag ook met OGS rijden ondanks de rode auto's
want biza striping is niet verplicht om OGS te mogenrijden
in het RVV staat dat voertuigen die er voor onthefffing hebben gekregen of zijnde aangewezen als
en dan moeten ze eens kijken bij de sleepdiensten daar hebben ze ook auto's met blauw lampen en die rijden ook met OGS

dat vind ik dus niet een voorrangsvoertuig!!!!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #36 Gepost op: 29 december 2007, 13:59:12
dat vind ik dus niet een voorrangsvoertuig!!!!

Tja, wat je er van vind is persoonlijk. Maar volgens het RVV is een voorrangsvoertuig:

Artikel 1.
an. voorrangsvoertuig:

motorvoertuig dat de optische en geluidssignalen voert als bedoeld in artikel 29;

Artikel 29.
1. Bestuurders van motorvoertuigen ten dienste van politie en brandweer, ambulances en motorvoertuigen van een andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten voeren blauw zwaai- of knipperlicht en een twee- of drietonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.
2. Bij ministeriele regeling worden voorschriften vastgesteld betreffende het blauwe zwaai- en knipperlicht en de meertonige hoorn.