Realistische oefenen in sloopflat - Landgraaf 07-03-2007

Auteur Topic: Realistische oefenen in sloopflat - Landgraaf 07-03-2007  (gelezen 2511 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
De beroepsmensen van kazerne Heerlen hebben woensdagmorgen een realistische oefening gehouden in een sloopflat bij Achter den Winkel in Landgraaf. Bijzonder aan deze oefening was, dat er gewerkt werd met echt vuur. Normaal is dit alleen mogelijk in het opleidingscentrum in Margraten. De oefening werd mogelijk gemaakt door de samenwerking van woonmaatschappij Hestia en de gemeente Landgraaf.

In scène was gezet dat er een brand was uitgebroken in appartement 130. In de woning was een slachtoffer aanwezig. Daarnaast was de brand overgeslagen naar het bovengelegen appartement. Tijdens de verkenning en bluswerkzaamheden werd ook in dit appartement een slachtoffer aangetroffen. De brand was snel onder controle. Na afloop was een ieder erg te spreken over de oefening.

Bij de oefening waren de nodige journalisten aanwezig. De oefening trok ook veel bekijks van omwonenden en van scholieren van basisschool Gravenrode.
 

Foto's en een videofilm op www.brandweer.parkstad-limburg.nl





Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2007, 09:21:12
Wat mij opvalt is dat de '100' niet herkenbaar is als bevelvoerder, geen rode band op de helm, geen hesje, niets. Hoe zit dat?

Verder een hele mooie oefening voor de brandweermensen.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2007, 11:11:31
Wat mij opvalt is dat de '100' niet herkenbaar is als bevelvoerder, geen rode band op de helm, geen hesje, niets. Hoe zit dat?

Verder een hele mooie oefening voor de brandweermensen.

Hallo Jelmer

100 is OVD
110 Bevelvoerder eerste TS


Het betreft hier een geschaduwde 110. vandaar geen streep op de helm.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2007, 12:45:26
Prachtige platen 90-8!  :o 8) Ook leuk om te zien hoe weinig er maar in brand  hoeft te staan om een huis vol rook en een huis waar veel rook úit komt te krijgen.  ;)
343, never forget.