milieu politie helicopter

Auteur Topic: milieu politie helicopter  (gelezen 6193 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 27 augustus 2003, 17:12:46
weet iemand van jullie wat de milieu politie allemaal doet?
Er komt elke week een heli over de kas waar ik werk.
Wat zoek hij?
Hij vliegt meestal 2 of 3 rondjes en dan gaat ie weer verder.
Hoop dat iemand hier een antwoord op weet!


GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Ger

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2003, 18:35:25
Bij mijn weten is de enige politiedienst met helikopters het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Die helikopters worden overal ingezet waar politiehelikopters nodig zijn.

Één van de taken waarvoor helikopters van de KLPD worden ingezet is inderdaad het maken van milieuvluchten. Bij ons, in Zeeland, werkt dat zo dat er voor zo'n milieuvlucht een Zeeuwse collega met taakaccent milieu bij de helikopter (of het vliegtuig) instapt en dat ze dan een rondje Zeeland vliegen. Daarbij kunnen ze allerlei verschillende werkzaamheden op milieugebied uitvoeren. Meestal hebben die werkzaamheden wel te maken met het zoeken naar, het bekijken van en/of het fotograferen van milieuovertredingen. Ze kunnen bijvoorbeeld ook vooraf bestelde luchtfoto's maken.

Het gedrag van de helikopter dat jij omschrijft komt mij in dit verband ongewoon voor. Weet je zeker dat de piloot geen indruk op je wil maken? ;D ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2003, 20:58:51
Weet je wel zeker dat er niet een paar Hasjbollen gepoot zijn? Deze helicopters controleren ook veel op hasjteelt bij tuinders die in de tijd dat de kassen leeg staan wat stuivers proberen bij te verdienen.

Henk


Sven

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2003, 11:21:33
Zou het kunnen dat je vlak bij Schiphol, of een andere luchthaven zit waar de heli gaat landen?


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2003, 15:07:07
Mij wordt de hele tijd gezegd dat het een heli is van de milieu politie.
Er staat ook iets op geschreven maar dat kan ik niet lezen.

De kas waar ik werk ligt in noord limburg er is geen vliegveld of zo in de buurt.

Hij komt trouwens ook bij ons thuis over hoor en daar draait ie ook rondjes.

Ja Henk ik weet zeker dat er geen hasj staat is net geruimd(grapje).

En Nee Ger ik weet niet eens wie in die heli vliegt.
Het is een zwarte heli met een verhoging onder de wieken. Hij is niet erg groot.

Evengoed bedankt voor jullie reacties en als iemand nog iets weet dan hoor ik het graag
Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2003, 15:15:08
Nu gaat er wel een lichtje bij mij branden,met de omschrijving die jij van dat ding geeft.Bij ons vliegt die Heli ook,en nog vrij vaak ook.

Een een of ander bedrijf is heel nederland aan het fotgraveren,misschien dat die heli daar wat mee te maken heeft.Er rijden kleine rood witte autootjes rond met een grote camera op het dak,doordat die camera ronddraait worden er pannoramafoto,s gemaakt(en nee niet voor dat weekblad ;))Maar het viel me op dat als die auto,s in de buurt waren die heli er ook was,dus misschien dat het er wat mee te maken heeft


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #6 Gepost op: 14 december 2003, 19:22:16
De Dienst Luchttvaartpolitie heeft helikopters en vliegtuigen met video- en infraroodcamera's die vanuit de lucht alles in de gaten kunnen houden bij bijvoorbeeld grootschalige evenementen, bij opsporing van vermiste personen, problemen in de binnenstad, roofovervallen, milieu zaken, geweld op straat en demonstraties. Voor een snel en volledig overzicht.

Bij milieu zaken moet je voor namelijk denken aan vervuiling van het oppervlakkte water.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #7 Gepost op: 24 december 2003, 12:12:04
De omschrijving die je van de helikopter geeft en het feit dat hij vaak overvliegt (en rondjes maakt) doet mij vermoeden dat het om controlevluchten gaat van de NAM/Gasunie. Alle gasleidingen dienen namelijk regelmatig (bij ons komt hij geloof ik eens in de 14 dagen langs) gecontroleerd te worden.

Misschien heb je wel eens van die vreemdsoortige "vogelhuisjes" in het veld en langs de weg zien staan? Het zijn paaltjes van ongeveer 1,5 meter hoog met een felgekleurd zadeldak met daarop een nummer. Deze paaltjes geven de "route" van gasleidingen aan. Vanuit de lucht worden deze paaltjes dan gevolgd en zo volgt men de gasleiding. Men controleert of er bijvoorbeeld geen graafwerkzaamheden vlakbij of bij de gasleidingen worden uitgevoerd.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #8 Gepost op: 25 december 2003, 15:35:35
Dit kan best wel eens de oplossing .
 ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN