Toyota Deceptie..

Auteur Topic: Toyota Deceptie..  (gelezen 19895 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2007, 21:27:36
Luc,
Niets anders dan lof over de snelheid waarmee gehandeld is, nogmaals we vonden het jammer dat we niet konden. Een dag later hadden we een bewaking.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #21 Gepost op: 20 maart 2007, 23:29:19
Ik ben niet blij met het stukje van antiheld omdat hij zichzelf omlaag haalt door zijn emotionele en negatieve reactie en vooral omdat hij daarmee ons allemaal schade berokkent.

Dit forum is een openbaar communicatiemiddel waar ook andere dan reddingsbrigade mensen meelezen -inmiddels is dit topic in 3 dagen meer dan 400 keer gelezen-.
Het is noodzakelijk dat we als brigademensen serieus worden genomen door anderen en de reactie van antiheld doet daar afbreuk aan.
Die noodzaak is er onder andere omdat een aantal gemeenten hebben besloten de strandwachttaak weg te halen bij de lokale brigade om die vervolgens onder te brengen bij heel andere organisaties, die geheel los staan van de lokale brigades. Dit is aan de orde in Zeeland, maar kan in feite overal plaatsvinden. Daar hebben die lokale brigades dus niets meer te zeggen over het strand, laat staan over de keuze van een auto.

Ook voor ons in Kennemerland is het belangrijk dat we zaken weloverwogen naar buiten brengen, de Regionale Voorziening Reddingsbrigade komt eraan en bij de totstandkoming daarvan zal er gesproken en overlegd moeten worden over hoe dat er uit gaat zien. Dat kan alleen effectief als wij als brigades als serieuze partners worden gezien.

Een voorbeeld hoe hard het kan gaan: brandweer Bloemendaal vierde nog niet zo heel lang geleden feestelijk haar 80 jarig bestaan, vervolgens werd kort daarna de brandweer door het gemeentebestuur opgeheven en wordt de brandweerzorg sindsdien ingekocht bij de gemeente Haarlem.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2007, 23:45:42
Dan, los van emotie, de rationele argumenten die aan de orde zijn.

Is de staat van dienst van het merk voldoende solide?
Biedt de relatie met de regionale dealer een basis voor de toekomst?
Voldoet het model aan de belangrijkste eisen van terreinvaardig en ruim genoeg?
Is de auto betaalbaar in aanschaf en onderhoud?
En daar kan je nog aan toevoegen of standaardisering met ander brigades haalbaar is.

Van enige afstand ben ik alleen op basis van bovengenoemde argumenten niet overtuigd dat de ZRB de optimale keus maakt.
Los van de rationele aanschaf argumenten zijn er uiteraard nog andere rationele argumenten zoals de relatie met de gemeente waaronder de brandweer. En dan zijn er natuurlijk ook nog de emotionele redenen, wil je een auto gewoon omdat je hem mooi vind dan mag dat natuurlijk en daar voor uitkomen is dan vervolgens wel zo praktisch.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 21 maart 2007, 00:11:23
Ik ben niet blij met het stukje van antiheld omdat hij zichzelf omlaag haalt door zijn emotionele en negatieve reactie en vooral omdat hij daarmee ons allemaal schade berokkent.

Dit forum is een publiek communicatiemiddels waar ook andere dan reddingsbrigade mensen meelezen -inmiddels is dit topic in 3 dagen door meer dan 400 mensen gelezen-.

door veertig mensen 10 keer bekeken bedoel je...

Ik kijk al meer dan 10 keer hier mee en ben maar één mens. En ik zie slechts dat brigades kennelijk uit mensen bestaan die verschillend zijn en emoties hebben. Niks mis mee...

Kijk eens achter het verhaal van bv Anti Held, hij is niet altijd aardig maar hij is wel zeer begaan met ZIJN brigade!

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #24 Gepost op: 21 maart 2007, 00:20:45
Tja, Henk dat kan.
Het kan ook dat een invloedrijke ambtenaar het heeft gelezen en dacht wat een stelletje rommelaars.

Even een paar zoektermen in Google en ineens staat er iets uit een forum op het scherm.

En ik ook ik vind dat antiheld eerder zinnige bijdragen had.
Ik denk dat ie wat meer moet slapen of minder moet drinken, na een kater is ie duidelijk niet op zijn best.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 22 maart 2007, 10:03:11
Dan, los van emotie, de rationele argumenten die aan de orde zijn.

Is de staat van dienst van het merk voldoende solide?
Biedt de relatie met de regionale dealer een basis voor de toekomst?
Voldoet het model aan de belangrijkste eisen van terreinvaardig en ruim genoeg?
Is de auto betaalbaar in aanschaf en onderhoud?
En daar kan je nog aan toevoegen of standaardisering met ander brigades haalbaar is.

Van enige afstand ben ik alleen op basis van bovengenoemde argumenten niet overtuigd dat de ZRB de optimale keus maakt.
Los van de rationele aanschaf argumenten zijn er uiteraard nog andere rationele argumenten zoals de relatie met de gemeente waaronder de brandweer. En dan zijn er natuurlijk ook nog de emotionele redenen, wil je een auto gewoon omdat je hem mooi vind dan mag dat natuurlijk en daar voor uitkomen is dan vervolgens wel zo praktisch.

Koen,

je haalt een aantal punten aan die pas op de langere termijn bekeken kunnen worden. Het grootste dillema in deze vind ik de test op zich. Hoe kan je een voertuig testen op terreinvaardigheid als je er maar 10 minuten mee gereden hebt. Je krijgt in die 10 minuten slechts een impressie van een voertuig. En die impressie kan je alleen maar op emotie verwerken, niet rationeel. En dan hebben we het slechts over een standaard showroom model, niet over een geprepareerd voertuig dat door reddingsbrigades gebruikt wordt voor strandhulpverleningen. Want alleen de bandenkeuze en een korte automaat brengt een wereld van verschil aan het licht.

Voor alle duidelijkheid, mijn persoonlijke voorkeur gaat voor de ZRB uit naar de LandRover Discovery 3. En dat niet omdat ie lekker "smoelt", maar op basis van rijgedrag, toepasbaarheid, ruimte en vooral veiligheid. Zeker dat laaste is voor mij een zwaar wegend punt, omdat we tegenwoordig niet meer op bankje hoeven te zitten achterin, maar gewoon goede zitplaatsen moeten hebben.

Maar het breedere inzetgebied waar RN KNBRD naar opzoek gaat, is de Toyota beter toepasbaar, zeker met het bredere scala aan mogelijkheden qua type voertuigen en dealernetwerk. Ik hoop alleen dat men bij een volgend vergelijkingsmoment deze dag weet te herrinneren en de voertuigen goed prepareert. Dan maar iets later, dan een terreinvoertuig presenteren die de vraag niet kan waarmaken.

RR (maar ben nog goede vrienden met AntiHeld)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #26 Gepost op: 22 maart 2007, 21:23:27
Ik denk dat de LR D3 en de LC 120 uiteindelijk niet zo heel veel van elkaar verschillen, over 5 jaar weten we meer. Wel jammer van de standaardisering, even een reservewiel komen lenen wordt lastig...

En ja die testdag, als iemand ervaring heeft met het organiseren van voertuig testdagen voor brigades dan ben jij het wel.
Ik vraag me dan ook af of er niet beter gebruik had kunnen worden gemaakt van jouw ervaringen.

Neemt niet weg dat een goede vergelijking organiseren zonder meer lastig is.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Cyrus

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 2 april 2007, 18:58:33
Heren,

Ik kom op dit forum via een discussie voor blauwe lampen op de DA en kwam al lezende op dit onderwerp terecht. Het moet me van het hard dat de manier waarop mederedders met elkaar omgaan en met matriaal omgaan echt beneden peil is. Als proffesionel verkeersagent en al jaren vrijwilleger op de DA heb ik dit binnen mijn organisatie nog nooit meegemaakt. Het trieste is dat er hardwerkende goede vrijwillegers binnen jullie clubs zijn maar die worden op deze manier wel flink in de wilen gereden zo! Een advies als medevrijwilleger: probeer 1 lijn te trekken naar buiten toe en voer deze discussies op een gesloten forum. Wat een nivo. Als ik dit lees denk ik dat jullie nog heel ver verwijderd zijn van julie idealen... :-[


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #28 Gepost op: 2 april 2007, 19:36:22
Heren,

Ik kom op dit forum via een discussie voor blauwe lampen op de DA en kwam al lezende op dit onderwerp terecht. Het moet me van het hard dat de manier waarop mederedders met elkaar omgaan en met matriaal omgaan echt beneden peil is. Als proffesionel verkeersagent en al jaren vrijwilleger op de DA heb ik dit binnen mijn organisatie nog nooit meegemaakt. Het trieste is dat er hardwerkende goede vrijwillegers binnen jullie clubs zijn maar die worden op deze manier wel flink in de wilen gereden zo! Een advies als medevrijwilleger: probeer 1 lijn te trekken naar buiten toe en voer deze discussies op een gesloten forum. Wat een nivo. Als ik dit lees denk ik dat jullie nog heel ver verwijderd zijn van julie idealen... :-[


Ja en toch kweek je met openheid van zaken meer begrip dan met alles onder de politiepet te houden. Als er een instantie gewantrouwd wordt is het wel de politie. Ik weet echt niet meer wat ze uitvoeren. Als een journalist met de politie wil praten komt ie bij een voorlichter terecht die zegt elke keer hetzelfde versje op. Daar wordt ik nu wantrouwend van, alleen je successen melden en van de rest hoor je nooit wat. Terwijl ik als ik met mijn bekenden spreek die bij de politie werken hoor ik een heel ander geluid.

Maar dat mogen ze op straffe van ontslag niet hardop zeggen en kritiek binnen het eigen korps op de leiding kost je je carière.

Nee, geef mij maar een vette discussie, waar je uiteindelijk altijd beter uitkomt dan dat je je mond houdt.

De politie ziet overigens alle dieren als "voorwerp" en als "bezit". Zal je blij mee zijn als je het over je gewonde huisdieren hebt waar je met blauw naar toe wilt rijden.

Dat gaat niet goedkomen.

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #29 Gepost op: 2 april 2007, 20:38:51
Iemand die Toyota's van de Douane weleens gezien? In de uitvoering waar daarmee gereden wordt is het gewoon geen strandauto...  Dan kun je nog beter in een 15 jaar oude merc G-klasse stappen... die kan veel meer op het strand.... ook niet alles, en een disco zal em er ook uitrijden op het strand... Op de snelweg en andere verharde ondergronden is de Toyo qua comfort niet te kloppen... maar ja.. das geloof ik niet het eerste criterium...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-