Toyota Deceptie..

Auteur Topic: Toyota Deceptie..  (gelezen 19889 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #40 Gepost op: 9 april 2007, 21:23:44
Tja, als je niet over het harde zand rijdt langs de waterlijn, maar het opgestoven stuk pakt waar al weken een hittegolf op brandt..... Nog een wonder dat die twee konden uitstappen! In elk geval weer een hoop lol gehad..... Volgens mij krijgen we nog taart!
bAdemArk
Ook op het zachte zand moet je uit de voeten kunnen. Bij de helft van de acties zal je toch door het zachte zand naar het paviljoen, de oprit, het incident etc moeten. En als het hoogwater is dan is er geen hard zand  8)
[img]/img]


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #41 Gepost op: 10 april 2007, 10:06:03
Het ene zandkorrel is de andere niet, om nog maar niet te spreken over hoeveelheid schelpresten en dan hebben we het alleen nog maar over droog zand. De verzadiging met water en in hoeverre of het zand is ingeklonken speelt uiteraard ook een belangrijke rol. Soms kun je beter een stukje omrijden inplaats van ergens recht naar toe i.v.m. de samenstelling van dat bepaalde stukje strand of kun je met goed fatsoen niet vlak in de buurt komen en werkt het sneller als je een stukje uitgestegen actie voert. Het commentaar wat dikwijls richting politie wordt gegeven is ook van toepassing op sommige strandwachten. Kom die auto eens uit, mogelijk gaat lopen sneller. De Blauwe Vlag is in de eerste plaats een milieu onderscheiding en betekent dus alleen in noodzaak een vervuilend voertuig op het strand.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een kameel met luier. Lekker hoog, goede uitkijkpost. milieuvriendelijk, loopt niet vast in mul zand en verroest niet als het onderstel nat wordt. Ik ken allleen het kostenplaatje niet. ;D Kun je die ook meenemen in de test Luc?

Kees  8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #42 Gepost op: 10 april 2007, 11:30:25
Zelf meer de voorkeur voor olifanten die kunnen ook goed zwemmen maar dit ter zijde. Lopen waarneer mogelijk ben ik ook een groot voorstande van den de auto pas nemen als deze noodzakkelijk is.

9910001
9910001


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #43 Gepost op: 11 april 2007, 14:14:18
Lopen waarneer mogelijk ben ik ook een groot voorstande van den de auto pas nemen als deze noodzakkelijk is.

Ben zelf nu meer dan 10 jaar actief als strandwacht op Texel en sinds het afschaffen van de trekker jaren terug hebben we daar geen rijdend materiaal meer op het strand. Alle patrouilles worden lopend of varend uitgevoerd. Hierdoor is er veel contact met de badgasten, waar een zeer preventieve werking van uit gaat.

Voor het omhoog brengen van de boot wordt vaak gebruik gemaakt van de Toyota Hilux van een pavilioenhouder. Die kan zich prima door het mulle zand van de strandslag omhoog werken, zelfs met de boottrailer er achter. (het maakt wel verschil wie er rijd trouwens).
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #44 Gepost op: 11 april 2007, 17:36:40
Maar op meer dan 9 km strand wordt dat een beetje lastig. Als je ff van paviljoen 1 naar 26 moet voor een EHBO-tje moet je dus een kilometer of 3/4 overbruggen... ;D
[img]/img]


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #45 Gepost op: 12 april 2007, 07:10:16
Bij ons is het bewakingsgebied idd kleinen (4 km strand, 4 posten. 1 km per post)

Maar voor het t.p. gaan kun je ook de boot gebruiken, is op een vol strand sws sneller. Vervoeren gebeurt bij ons in principe door het KHV, maar in minder ernstige gevallen soms ook door een pavilioen houder.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #46 Gepost op: 14 april 2007, 00:51:49
Ik vind Texel behoorlijk gevaarlijke stranden hebben en ben verbaasd dat de brigade en de gemeente niet meer doen.

Hoeveel mensen zijn er eigenlijk omgekomen de laatste paar jaar?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #47 Gepost op: 14 april 2007, 00:58:26
Misschien Texel voortzetten in een eigen topic...  ;)


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #48 Gepost op: 15 april 2007, 01:49:23
Het ene zandkorrel is de andere niet, om nog maar niet te spreken over hoeveelheid schelpresten en dan hebben we het alleen nog maar over droog zand. De verzadiging met water en in hoeverre of het zand is ingeklonken speelt uiteraard ook een belangrijke rol. Soms kun je beter een stukje omrijden inplaats van ergens recht naar toe i.v.m. de samenstelling van dat bepaalde stukje strand of kun je met goed fatsoen niet vlak in de buurt komen en werkt het sneller als je een stukje uitgestegen actie voert. Het commentaar wat dikwijls richting politie wordt gegeven is ook van toepassing op sommige strandwachten. Kom die auto eens uit, mogelijk gaat lopen sneller. De Blauwe Vlag is in de eerste plaats een milieu onderscheiding en betekent dus alleen in noodzaak een vervuilend voertuig op het strand.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een kameel met luier. Lekker hoog, goede uitkijkpost. milieuvriendelijk, loopt niet vast in mul zand en verroest niet als het onderstel nat wordt. Ik ken allleen het kostenplaatje niet. ;D Kun je die ook meenemen in de test Luc?

Kees  8)

Hé kees... jij mag morgen naar de brouwersdam lopen.. misschien kom je nog wel menselijke resten tegen  ;D


Pritstift

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 23 april 2007, 09:14:14