Toyota Deceptie..

Auteur Topic: Toyota Deceptie..  (gelezen 19885 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DE STUURMAN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2007, 20:19:03
Beste RRR,

Wat AntiHeld en ik in onze reactie proberen weer te geven is in feite het volgende:

De Toyota zoals die afgelopen zondag op het strand van Zandvoort was is een voor ons doel en naar mijn mening elke strand brigade ongeschikte auto, dat AntiHeld op zijn gebruikelijke kritische manier reageert is zijn persoonlijk recht (en hier is een forum ook voor bedoeld denk ik). Mijn mening is gewoon kort en bondig zoals je hebt kunnen lezen.

Het zou voor brigades die deze (lees: deze) Toyota willen aanschaffen eeuwig zonde zijn om hier hun budget aan uit te geven, zoals jij ook aangeeft zijn er ook andere auto's zoals bijvoorbeeld de Santana en de Landrover Defender!

Hier mee wil ik absoluut niet het initiatief van RedNed bekritiseren maar de Toyota die zondag op het strand was viel mij persoonlijk heel erg tegen! En ik wil alleen maar andere brigades er op wijzen dat er ook nog andere mogelijkheden zijn (die men heel goed zelf kan onderzoeken), zoals in ons geval de Landrover Discovery!

mvg


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2007, 00:38:03
Uiteraard zijn we vandaag (gisteren) serieus met de kritiek aan de slag gegaan. Zoals voor een ieder duidelijk mag zijn, nemen we de opmerkingen van een ieder serieus en hebben we deze dan ook één op één doorgespeeld naar Toyota. Andermaal is ons van meerdere kanten met veel ervaring duidelijk gemaakt dat het door ons gekozen voertuig, de LC 120, het brigadewerk tot volle tervedenheid kan verrichten en dat inderdaad bandkeuze een belangrijke doorslaggevende factor is.

Ik blijf het lastig vinden dat 'Stuurman' zijn eigen ervaringen met een auto op snelwegbanden op, zoals RR dat terecht opmerkt, zo ongeveer het meest beroerde strand wat je aan kunt treffen, model wil laten staan voor de hele auto. Maar goed, zoals hij zegt, daar is een forum voor.

We hebben vandaag besloten een nieuwe testdag van de Landcruiser op het strand te plannen, waarbij gereden kan worden met de auto in de juiste configuratie zodat iedereen zijn eigen mind kan opmaken. We willen daar ook de andere mogelijke modellen (Hiace en Hilux) bijhalen. Ik nodig met name Antiheld en Stuurman uit mee te doen (al heeft het voor Zandvoort geen zin meer) onder de voorwaarde dat ze na afloop dan ook zo actief van zich laten horen op dit forum als de test positief uitpakte.

Luc


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2007, 09:00:41
Uiteraard zijn we vandaag (gisteren) serieus met de kritiek aan de slag gegaan. Zoals voor een ieder duidelijk mag zijn, nemen we de opmerkingen van een ieder serieus en hebben we deze dan ook één op één doorgespeeld naar Toyota. Andermaal is ons van meerdere kanten met veel ervaring duidelijk gemaakt dat het door ons gekozen voertuig, de LC 120, het brigadewerk tot volle tervedenheid kan verrichten en dat inderdaad bandkeuze een belangrijke doorslaggevende factor is.

Ik blijf het lastig vinden dat 'Stuurman' zijn eigen ervaringen met een auto op snelwegbanden op, zoals RR dat terecht opmerkt, zo ongeveer het meest beroerde strand wat je aan kunt treffen, model wil laten staan voor de hele auto. Maar goed, zoals hij zegt, daar is een forum voor.

We hebben vandaag besloten een nieuwe testdag van de Landcruiser op het strand te plannen, waarbij gereden kan worden met de auto in de juiste configuratie zodat iedereen zijn eigen mind kan opmaken. We willen daar ook de andere mogelijke modellen (Hiace en Hilux) bijhalen. Ik nodig met name Antiheld en Stuurman uit mee te doen (al heeft het voor Zandvoort geen zin meer) onder de voorwaarde dat ze na afloop dan ook zo actief van zich laten horen op dit forum als de test positief uitpakte.

Luc






Misschien kunnen de afspraken per PM geregeld worden...   ;)


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2007, 12:11:26
PM....?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2007, 12:18:01
Privé mail. Als je op de naam van een lid klikt kan je via een link onderaan een prive bericht naar elkaar sturen via het forum!  :)


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2007, 12:31:16
Beste AntiHeld,

het is je weer gelukt. Reddingsbrigade land is wederom met jouw hulp wakker geschrokken....

Goed gedaan... Je missie is geslaagd...

Voor de andere.....
De testdag was volgens mij georganiseerd om ieders mening en ervaring te vragen met over Toyota.
Volgens mij is dat ook gelukt. De één brengt zijn mening was genuanceerder als de ander. Maar dit is wel wat we wilden.... Reactie's....

Ik ben het persoonlijk en in grote lijnen eens met AntiHeld en Stuurman. En ik ben ook blij dat Luc de kritiek ook heeft meegenomen de volgende dag.

Ik begrijp ook waarom Luc en RR iets feller terug reageren. Dit heeft te maken dat jullie beide er veel tijd in hebben zitten om het één en ander namens de bond voor elkaar te krijgen.

Maar onthou.... ieder z'n mening en dat hebben we ook nodig in ons wereltje.... En over 5 jaar krijgen we in Zandvoort weer deze discussie.... op naar de volgende vervanging....

Gr. Lars


larofiel

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2007, 12:38:19
Oh Oh Oh de reactie van antiheld is niet echt genuanceerd maar wel hoe hij er over denkt.
Ik was zelf ook wat sceptisch over de electra van de disco, en dit moet ook nog maar gaan blijken hoe dit zich houd in de loop van de jaren met zand en vooral zout.
Verder stond ik wel versteld met wat voor gemak de disco (ook met wegbanden) de boot over het strand trekt (zelfs over plekken waar normaal de strandtenten staan, bij zo'n testdag wil je toch weten hoever zo'n auto komt).
Als toyota inderdaad zo graag zijn lc120 op het strand wil zien rijden zorg op zo'n dag dan dat er ook goede banden onder zitten.
Mocht zandvoort toch nog besluiten een lc120 te nemen (wat ik niet hoop natuurlijk) zal die ook naar behoren functioneren.
Wat alleen ook een punt is om over na te denken, mocht de lc of de disco stuk gaan heeft landrover denk ik meer mogelijkheden om voor een vervangend voertuig te zorgen.

ps Antiheld op een aantal punten ben ik het absoluut met je eens HAHAHAHA


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2007, 13:48:44
Enige vragen die bij mij gerezen zijn en daaruit volgende opmerkingen t.a.v. de testdag.

Wie waren daar voor uitgenodigd en waarom, zijn andere brogades hier ook vantevoren over ingelicht?
Ik word, misschien geheel ten onrechte, gesterkt in mijn gevoel dat redned denkt dat Nederland bestaat uit IJmuiden en omstreken. Men moet dan niet vreemd opkijken als men in de uithoeken van ons landje een beetje sceptisch is t.a.v. redned als koepel.

Waarom is er vanuit redned niet gekozen voor een testrit door onafhankelijke beroepstesters?
Dit geeft een eerlijker vergelijk waar ook anderen die niet bij zo'n dag aanwezig zijn iets aan kunnen hebben. Door opmerkingen op het forum krijg ik nu, mogelijk weer ten onrechte, meer het idee van een onbezonnen dagje crossen. Mogelijk wordt dan ook voorkomen dat voertuigen in de haast met verkeerde banden worden getest. Het komt nu op mij als buitenstaander over als een haastklus om die auto te promoten in Zandvoort en zodoende andere brigades over de streep te trekken.
Ik denk ook dat de informatie die vanuit redned (commissies) op dit forum verschijnt beter eerst via een nieuwsbrief verspreid zou kunnen worden aan de aangesloten leden.

Kees  8)


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 20 maart 2007, 15:13:10
Toch maar even een reactie, al is volgens mij alles al wel gezegd. Misschien ter info voor Uitkijk het waarom van deze dag. RB Zandvoort zit in de laatse fase voor de vervaning van haar voertuig door twee nieuwe voertuigen.
Ongeveer een maand geleden dachten wij onze keuze gemaakt te hebben maar in dezelfde week kwam dus het nieuws van RedNed over de Toyota deal.

Een hele mooie deal die er voor zorgde dat er toch enige twijfel ontstond. Omdat enige haast is/was geboden hebben we RedNed gevraagd of ze op zeer korte termijn met een Auto richting Zandvoort konden komen om alsnog dit model te testen en te vergelijken met onze tot nu toe eerste keus. Dit heeft dus geresulteerd in de testmiddag afgelopen zaterdag.

Dat dit voor een aantal van onze leden een bevestiging van de eerder gemaakte keuze bleek te zijn (zoals door anderen al in diverse bewoordingen is neergezet) is 1 van de resultaten van deze middag. Het bestuur van de ZRB vond het erg belangrijk om toch nog met deze Toyota te testen. A) om de eerder gemaakte afwegingen te toetsen, B) om richting de bond aan te geven dat de landelijke ontwikkelingen gewaardeerd worden C) om leden van de ZRB een kans te geven bij het selectie traject betrokken te zijn.

De conclussie na deze dag is dat ondanks de wil om aan te sluiten bij de landelijke ontwikkelingen en open te staan voor uniformiteit e.d. dit niet opwoog tegen het grote verschil in rijcapaciteiten en service die ons ondertussen door het andere merk geboden waren.

Het zal niemand dan ook verbazen dat ondertussen de definitieve keus voor 2 Landrover Discovery's is gemaakt en de auto's ondertussen bij de leverancier zijn besteld. Over 4/5jaar zullen wij wederom een vervangingstraject in gaan en dan opnieuw onze afwegingen maken.
[img]/img]


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2007, 15:16:47
Kees,

Helemaal gelijk. Gelukkig staat er nog veel meer in onze nieuwsbrieven dan dat we hier vermelden. Hier reageren we in principe op topics en daar krijg ik alleen maar van terug dat het gewaardeerd wordt.

De test werd in kort tijdsbestek georganiseerd om reden dat Zandvoort en Katwijk voor de beslissing staan/stonden voor een nieuw voertuig. De brigades die zich bij de bond gemeld hadden voor een nieuw voertuig, zijn uitgenodigd, waaronder Den Helder, 's-Gravenzande, Wassenaar, Katwijk, Bloemendaal en Zandvoort. Qua locatie was IJmuiden (NTC) gekozen en opverzoek van Zandvoort werd dit bij hun.

Een haastklus was het en daar hebben we van geleerd.

Luc