Dienst meedraaien ?

Auteur Topic: Dienst meedraaien ?  (gelezen 5053 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-:Rein:-

  • Gast
Gepost op: 18 maart 2007, 15:55:44
Beste mede-forummers

wellicht een ongewone vraag maar toch ga ik hem stellen. Als politie zijnde kom je veelvuldig in aanraking met slachtoffers en daarbij zul je 9 van de 10 keer de hulp van een ambulance nodig hebben. Ik wil dan ook heel graag eens een keer meekijken aan de andere kant, oftewel een keer mee op de ambulance voor een dienst. Op die manier hoop ik meer kennis te krijgen van de werkzaamheden etc. van een ambulancedienst.

Mijn vraag is dan dus ook, zijn hier mensen werkzaam bij een ambulancedienst (liefst ergens in de buurt van West-Brabant/Dordrecht/Rotterdam) die het bovenstaande zouden kunnen regelen, dan wel een naam/telefoonnummer hebben van iemand waarbij ik het zou kunnen regelen ?

Alvast bedankt !




Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2007, 23:38:22
Vraag het eens aan de ambulancedienst in jouw regio/standplaats. Die zullen graag uitleg etc geven over hun werkzaamheden en misschien wel een stagedag voor je regelen. Bij de meeste politiekoprsen is minimaal een dagdeel kennismaking ingepland met ambulancedienst; teams, materiaal (ambu) en medewerkers etc.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2007, 20:58:32
Zeker in Rotterdam is het heel makkelijk. gewoon aan de eerste de beste verpleegkundige/chauffeur vragen die je tegenkomt. Er is een persoon die de stages regelt.

succes, en veel plezier :)
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2007, 16:04:59
hier zijn ze zo soepel niet in het zuiden  :) :)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2007, 16:19:40
hier zijn ze zo soepel niet in het zuiden  :) :)

Jawel hoor, 'k ken verschillende agenten uit m'n oude regio waarvoor 't zo geregeld was.

't is natuurlijk iets anders als je niet in 't hulpverleningscircuit werkt en je leeftijd 'n stuk lager ligt, dan wordt 't opeens veel moeilijker/onmogelijk ;)


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2007, 19:09:12
welke bedoel je maastricht heerlen of geleen  :D
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2007, 19:23:46
welke bedoel je maastricht heerlen of geleen  :D

De regels binnen 1 RAV gelden vaak voor alle betreffende standposten, maar bovenstaande bedoelde ik eigenlijk ook meer landelijk.

Voor 'n agent die aangeeft graag 'n dienst mee te willen draaien is dat vaak veel makkelijker/sneller te regelen dan voor overige personen.


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2007, 20:03:05
Als we willen kunnen we iedere dag wel iemand meenemen op elke auto. Maar wat de meesten zich misschien niet realiseren is dat we het niet hebben over een leuk dagje pretpark, maar over serieus ambulancewerk waarbij je in verschillende heftige, aangrijpende en hectische situaties verzeild kan raken. Het is niet alleen maar 'spannend met zwaailichten en sirenes rondscheuren'.
Om die reden staat een ambulancestage alleen maar open voor diverse specifieke doelgroepen. Denk bijv. aan (onderstaande gaat over mijn regio):

    * Verpleegkundigen die een SEH opleiding volgen in één van de ziekenhuizen in Amsterdam
    * Onderofficieren van de geneeskundige dienst van de Koninklijke Landmacht
    * Onderofficieren van de geneeskundige verzorging van de Koninklijke Luchtmacht

Raakvlakken in de uitvoering van het werk:
    * Agenten van de Amsterdamse politie
    * Agenten van de politie academie
    * Huisartsen
    * Geneeskunde studenten vanaf het 3e jaar van hun studie
    * Medewerkers van de Amsterdamse brandweer
    * Verpleegkundigen van een IC afdeling of een SEH afdeling


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2007, 20:18:47
dus je wil daar mee zeggen dat het moeilijk is bevoorbeeld voor mij om en dagie op de ambu meemag draaien als ik er geen opleiding ofzo doe
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Karim

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2007, 20:33:55
dus je wil daar mee zeggen dat het moeilijk is bevoorbeeld voor mij om en dagie op de ambu meemag draaien als ik er geen opleiding ofzo doe

Je bent nu sowieso nog te jong, maar inderdaad is het voor personen die niet in dat rijtje wat Bart hierboven heeft gezet vrij moeilijk om 'n stage bij de ambulance te regelen.

Al zou ik aan dat rijtje nog wel HAP chauffeurs en sigma leden willen toevoegen, zij het dan meestal voor 1 of 2 dagen.

Mijn eerste stage op de ambu was toen ik 'n paar maanden als hap chauffeur werkte.