Andere allarmering Lifeliner 1

Auteur Topic: Andere allarmering Lifeliner 1  (gelezen 9316 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2007, 19:50:06
omdat P2000 geld kost en de VZA geen geld wilt uitgeven tot dat het verplicht gaat worden om P2000 te gebruiken?????

Het is maar een idee. Want vind het wel vreemd dat bijna heel nederland met P2000 werkt behalve VZA/GGD Amsterdam

Het gaat o.a om de privacy !

Dat mensen zich meteen druk gaan lopen maken omdat er anders geallermeerd gaat worden, en vervolgens de centralisten als een soort amateurs gaan bestempellen! P2000 is dus niet nodig om mee te werken, bewijst CPA  Amsterdam (met de ambulance's dus) ! Nog eventjes en ze allarmeren de traumaheli ook gewoon via c2000 net als de lifeliner 4 ! Dan heb je pas een probleem nu weet je tenminste nog iets!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #11 Gepost op: 19 maart 2007, 20:03:36
omdat P2000 geld kost en de VZA geen geld wilt uitgeven tot dat het verplicht gaat worden om P2000 te gebruiken?????

Het is maar een idee. Want vind het wel vreemd dat bijna heel nederland met P2000 werkt behalve VZA/GGD Amsterdam

Uhh niet echt nee P2000 zal nooit verplicht worden om te gaan gebruiken. Waarom een netwerk dat mee te lezen is voor de HELE WERELD verplichten terwijl C2000 door (bijna) niemand is mee te luisteren ::)

En langggggg niet heel NL werken de ambu's op P2000 hoor  :)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2007, 20:13:24
omdat P2000 geld kost en de VZA geen geld wilt uitgeven tot dat het verplicht gaat worden om P2000 te gebruiken?????

Het is maar een idee. Want vind het wel vreemd dat bijna heel nederland met P2000 werkt behalve VZA/GGD Amsterdam
En langggggg niet heel NL werken de ambu's op P2000 hoor  :)

Er wordt in diverse regio’s wel een en ander getest en zijn er in een aantal RAV’s ambulanceposten uitgerust met een P2000-systeem. Maar in ongeveer in de helft van de RAV’s maken de ambulances nog geen gebruik van P2000.
Geen P2000 naast VZA / GGD Amsterdam:
Brabant Noord
Brabant Zuid / Oost
Drenthe
Flevoland (ambu’s)
Gelderland Midden (ambu’s)
Gooi en Vechtstreek (ambu’s)
Groningen
Yssel Vecht (ambu’s)
Midden en West Brabant (ambu’s)
Noord en Oost Gelderland (ambu’s)
Twente (ambu’s)
Utrecht (ambu’s)
Zuid Holland Zuid (ambu’s)

Bron: diverse P2000-sites  ;)
Geloof niet alles wat je denkt.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #13 Gepost op: 19 maart 2007, 20:31:14
Er wordt in diverse regio’s wel een en ander getest en zijn er in een aantal RAV’s ambulanceposten uitgerust met een P2000-systeem. Maar in ongeveer in de helft van de RAV’s maken de ambulances nog geen gebruik van P2000.
Geen P2000 naast VZA / GGD Amsterdam:
Brabant Noord
Brabant Zuid / Oost
Drenthe
Flevoland (ambu’s)
Gelderland Midden (ambu’s)
Gooi en Vechtstreek (ambu’s)
Groningen
Yssel Vecht (ambu’s)
Midden en West Brabant (ambu’s)
Noord en Oost Gelderland (ambu’s)
Twente (ambu’s)
Utrecht (ambu’s)
Zuid Holland Zuid (ambu’s)

Bron: diverse P2000-sites  ;)


Dat bedoel ik, slechts 9 van de 25 veiligheidsregio's  :) (voor de slimme rekenwonders; nog geen eens de helft ;))


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #14 Gepost op: 19 maart 2007, 20:50:55
10 van de 24 (11 en 13 samengevoegd) => bijna de helft  :D
Geloof niet alles wat je denkt.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #15 Gepost op: 19 maart 2007, 20:51:25
Nou vind het MMT het zelf ook makkelijker berichten via P2000 aangeleverd te krijgen. Bij C2000 moest MMT goed luisteren welke straat en coordinaten er werden doorgegeven en dit moest worden opgeschreven op een blaadje. Bij P2000 hoef je de alarmering niet meer te herhalen om zo te controleren of je wel de juiste coordinaten en gegevens heb opgeschreven.

Ik weet niet in hoeverre het MMT zelf bepaalde of ze worden gealarmeerd via P2000 en of zij de CPA hebben gewenst niet meer zulke hele verhalen door te krijgen, maar via C2000 aangeleverd te krijgen. Dat weet ik niet... Maar ik kan me voorstellen dat alarmeringen via P2000 veel voordelen heeft en dat het MMT het graag zo wil houden.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #16 Gepost op: 19 maart 2007, 20:54:08
Ik weet alleen dat de VZA wel overstapt naar P2000 maar dit nog enige tijd kan duren.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #17 Gepost op: 19 maart 2007, 21:08:34
Ik weet alleen dat de VZA wel overstapt naar P2000 maar dit nog enige tijd kan duren.

Onzin, Als de VZA gebruik gaat maken van P2000 gaat ook de GGD gebruik maken van P2000
denk je dat ze niets te doen hebben op de MKA.....elke dienst op een andere manier alarmeren ::)


Bart S

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 19 maart 2007, 21:20:51
Ik weet alleen dat de VZA wel overstapt naar P2000 maar dit nog enige tijd kan duren.

Wat is volgens jou 'enige tijd'? Dagen? Maanden? Jaren? Tuurlijk, sluit nooit iets uit maar geloof mij nou: er gaat heel erg voorlopig niet gepaged worden. Overigens is dit geen beslissing van VZA of GGD, maar van de MKA. Zij beslissen hoe er gealarmeerd wordt (uiteraard wel in overleg). De huidige methode voldoet voorlopig prima. Enne..... wist je dat er ambu's binnen de RAVAA zijn die wel degelijk de melding digitaal ontvangen? Er zijn meer systemen dan alleen P2000 hoor ;)

Ziezo. Nu weer terug naar het topic wat mij betreft anders krijg ik op m'n sodemieter ;)


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #19 Gepost op: 19 maart 2007, 21:54:19
Waarom kan er hier niets gezegt worden van vallen sommige forumleden meteen aan?

Wel degelijk dat er sprake is dat de VZA overstapt op P2000. Of de GGd dit ook doet weet ik niet daar heb ik weinig mee. MAar voorlopig blijft het zo hoe het nu is.

Er is inderdaad een ander systeem. Dat is de MIOS. Dit is een boord computer in de Ambulance waar de tekstmelding naartoe gezonden wordt. Hier zit ook de TomTom op aangesloten die dan zelf de route opzoekt. Dit is voorlopig nog op proef. Hier in Purmerend rijd er 1 voertuig met dit systeem.

Tevens worden Ambulances niet gealarmeerd doormiddel van C2000 maar doormiddel van een interne/directe lijn. De ambulancebroeder moet dan een formulier invullen. Ook dit word dan overbodig met het MIOS systeem.