voertuigen Civiele Bescherming (België)

Auteur Topic: voertuigen Civiele Bescherming (België)  (gelezen 19024 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #20 Gepost op: 22 juli 2012, 23:16:17
Een actuele lijst van de Civiele Bescherming http://www.hulpdienstvoertuigen-database.be/civielebescherming.htm

Mvg,


kevin1983

  • Kernvrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #21 Gepost op: 23 juli 2012, 12:31:01
Ja maar zo te lezen hebben ze niet zoveel te doen. Als het enkel bij grote rampen is wat blijft er dan over?  ::)

Niet enkel bij grote rampen hé, ook veel bij: olie vervuiling, ongevallen met lading verlies, water overlast, aanvoer water, enz... . Op zaterdag 21juli (toen ik daar was voor mijn opleidingsdag), is men nog een kelder gaan leeg zuigen met vacuumtank. De brandweer had in de kelder het water weg gepompt, en de civiele de stookolie.
Al is het wel waar dat men niet zo veel word opgeroepen, maar dat hangt van de brandweer af. Veel korpsen willen of kunnen het zelf oplossen. Andere korpsen roepen regelmatig de civiele bescherming, voor bijstand. Andere korpsen nooit.
Civiele Bescherming Brasschaat 4Cie


kevin1983

  • Kernvrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #22 Gepost op: 23 juli 2012, 12:33:59
Een actuele lijst van de Civiele Bescherming http://www.hulpdienstvoertuigen-database.be/civielebescherming.htm

Mvg,

Er zijn dit jaar nog enkele leveringen geweest, van voertuigen die niet in de lijst staan. Ondermeer 3 nieuwe witte vw transporter voor personeel vervoer. Ik zal bij de volgende opleidingsdag, de voertuig nummers is opschrijven. ;)

Civiele Bescherming Brasschaat 4Cie


hdmuo112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #23 Gepost op: 19 juli 2013, 14:52:44
sinds kort is er een nieuwe ambulancedienst in West-Vlaaderen.
de ambulancedienst ligt in Jabbeke en vult een zwart gat op,want voorheen kon het lang duren tegen dat er een ambulance was van een andere gemeente.

De ambulance staat gestationeerd bij de Civiele Bescherming en de ambulance opdrachten worden uitgevoerd door mensen van de civiele bescherming

hieronder een video, waar de ambulance van Jabbeke een oproep krijgt.
De ambulance vertrekt vanuit spoedgevallen,waar men juist een patiënt had binnengebracht


vertrek ambulance jabbeke van de civiel bescherming   

vertrek ambulance jabbeke van de civiel bescherming


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #24 Gepost op: 19 juli 2013, 17:49:12
Citaat van: kevin1983 link=msg=1063536 date=1343039461
Niet enkel bij grote rampen hé, ook veel bij: olie vervuiling, ongevallen met lading verlies, water overlast, aanvoer water, enz... . Op zaterdag 21juli (toen ik daar was voor mijn opleidingsdag), is men nog een kelder gaan leeg zuigen met vacuumtank. De brandweer had in de kelder het water weg gepompt, en de civiele de stookolie.
Al is het wel waar dat men niet zo veel word opgeroepen, maar dat hangt van de brandweer af. Veel korpsen willen of kunnen het zelf oplossen. Andere korpsen roepen regelmatig de civiele bescherming, voor bijstand. Andere korpsen nooit.

Enkele maanden geleden nog in Landgraaf (NL) dankbaar gebruik gemaakt van waterwagens bij een zeer grote brand...
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


kevin1983

  • Kernvrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #25 Gepost op: 9 juli 2015, 12:01:57
Nou, dat is lang geleden.
Even het geheugen van mijn smartphone bekeken, en deze heb ik nog gevonden.


Commando wagen (Brasschaat)


Commando wagen (Brasschaat)


Nieuwe signalisatie wagen (Brasschaat), de oude (vrachtwagen) staat er naast.


Commando wagen (Brasschaat)(Sorry, slechte foto)


Unimog (Brasschaat)(ex-leger stock)


Unimog (Brasschaat)(ex-leger stock)


Liebherr graafmachine (Ghlin), op dieptelader Brasschaat.
Civiele Bescherming Brasschaat 4Cie