Brandweerduiker overleden tijdens oefening - Urk 22-03-2007

Auteur Topic: Brandweerduiker overleden tijdens oefening - Urk 22-03-2007  (gelezen 33083 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #30 Gepost op: 23 maart 2007, 10:04:03
Familie, korpsleden en andere betrokkenen heel veel sterkte gewenst.


JoostV

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 23 maart 2007, 10:08:53
Brandweer Urk
Postbus 77
8320AB Urk
www.brandweerurk.nl


Gast48368

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 23 maart 2007, 10:17:20
Het is vreselijk wat er gebeurd is, mijn deelneming gaat uit naar familie, collega's , vrienden en bekenden, maar laten we GEEN specultaties doen. Is ongepast. Enig respect is hier wel op zijn plaats.


Anneke

moderator


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #33 Gepost op: 23 maart 2007, 10:36:49
Ik snap de reactie van de mensen die meer verstand van duiken / brandweerduiken hebben heel goed wanneer de vraag opkomt hoe dit heeft kunnen gebeuren. Hier is ook niets mis mee!!

Toch vraag ik me af of het niet slim is in deze even wat rust te nemen en de meer officiele berichten af te wachten dan weer te vallen in allerlei speculaties?!! (hoe oud is het incident? uurtje of 12...)
(denk dat we dat nu een paar keer mee hebben gemaakt en we schieten er toch niets van op... :-\)

Ik heb nog geen speculaties gezien,

niemand die de zwarte piet toegeschoven krijgt,
niemand die het op een menselijke fout danwel een materiaal fout houdt.
niemand die de capaciteiten van de duiker ter discussie stelt
niemand die de keuringseisen dan wel de uitvoering van de keuring ter discussie stelt
niemand die de opleiding van de duiker en/of overige aanwezigen ter discussie stelt
niemand die het optreden van de overige aanwezigen ter discussie stelt
niemand die de medische behandeling van de duiker na het ongeval ter discussie stelt
niemand die de briefing van de duiker ter discussie stelt
niemand die de (onderwater)verkenning voorfgaande aan de duikt ter discussie stelt
Niemand die de omstandigeheden waaronder gedoken werd ter discussie stelt
Niemand die het op domme pech of een ongelukkige samenloop van omstandigheden houdt

en zonder feitenkennis is dat maar goed ook
ik heb dat in overigens in andere discussies wel eens minder zorgvuldig gezien.

Ik weet ook niet of je het het brainstormen over mogelijke oorzaken van een ongeval speculatie moet noemen en eigenlijk ook niet waarom dat in dit geval niet zou kunnen terwijl we daar in de rest van ons leven (vrolijk of niet) aan meedoen (vliegtuig neergestort, vrachtwagen uit de bocht gevlogen, vuurwerkfabriek ontploft , brand in operatiekamer, vliegtuig in Twin Towers etc etc) Maar ook dat brainstormen heb ik hier nog niet gezien.

Zonder feiten kun je niet veel meer als brainstormen, brainstormen geeft niet ingewijden in ieder geval een idee over de potentiele gevaren waar een duiker (beroeps/brandweer/recreatief/militair) mee te maken kan krijgen.

Het is te hopen dat er snel feiten en onderbouwde/verantwoorde conclusies naar buiten komen, niet als voer voor de discussie op dit forum maar wel om er zo snel mogelijk in de preventieve sfeer iets mee te kunnen doen.


Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #34 Gepost op: 23 maart 2007, 10:50:42
Sorry hoor maar het maakt toch geen **** uit op dit moment wat de oorzaak is ? Dat komt later wel ...... en het zou zeker bepaalde mensen sieren om hun grieven/opmerkingen naar moderators even voor zich te houden. Er is iemand overleden tijdens een oefening, en het is niet meer dan normaal wat Palmpie heeft gedaan om het topic even stil te leggen , dit getuigd van respect richting het slachtoffer en de familie. Het is jammer nee knap idioot als mensen dit niet begrijpen. Ik snap best dat bepaalde mensen hun info willen verspreiden maar niet op zo'n manier dat neigt meer naar sensatie-journalistiek/fotografie dan een objectieve weergave van het trieste gebeuren.  :-X

 >:( Ronald >:(


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #35 Gepost op: 23 maart 2007, 11:13:17
Sorry hoor maar het maakt toch geen **** uit op dit moment wat de oorzaak is ? Dat komt later wel ......

Tussen "op dit moment" en "later" gaan de duiken en duikoefingen gewoon door en dat betekent dat er in die periode door de zelfde oorzaak nieuwe slachtoffers kunnen vallen, het is dus wel degelijk van belang dat de oorzaak zo snel mogelijk (liefst gisteren) boven water komt.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 23 maart 2007, 11:19:27
Jammer dat er nu al wilde speculaties en andere gezeur hier is losgebroken.Het ongeval is nog geen 24uur geleden gebeurt.Kan er niet eerst mee geleeft worden met de collega,s en de familie van deze brandweerman.Het onderzoek naar de oorzaak van dit ongeval wordt toch wel uitgevoert,en gaat nog maanden in beslag nemen.Walgelijk dat er nu al dit soort reacties hier op het forum zijn,en er weer in het wilde weg wordt gegist >:(


Mijn medeleven gaat uit naar de collega,s en de familie van de omgekomen collega :'(


Gast48368

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 23 maart 2007, 11:19:50
Laten we wachten tot die oorzaak officieel naar buiten is gekomen. Voor verdere discussies over dit onderwerp staat het iedereen vrij om een nieuwe topic te starten. Dit topic is hier niet voor bedoeld, nogmaals, uit respect voor het slachtoffer en de nabestaanden.

Anneke

moderator


korsakoff

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 23 maart 2007, 11:34:01
Er zijn maar drie feiten bekend:
1. Een brandweerduiker is overleden tijdens het oefenen van het vak
2. Zijn collega's hebben als leeuwen gevochten voor zijn leven
3. De familie, vrienden, het korps en het dorp zijn in diepe rouw gedompeld.

De rest komt later, veel later.

Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte voor nu en de toekomst. Ik hoop dat het ooit zal lukken om deze dood een plekje te geven.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #39 Gepost op: 23 maart 2007, 11:56:18
Er zijn maar drie feiten bekend:
1. Een brandweerduiker is overleden tijdens het oefenen van het vak
2. Zijn collega's hebben als leeuwen gevochten voor zijn leven
3. De familie, vrienden, het korps en het dorp zijn in diepe rouw gedompeld.

De rest komt later, veel later.

Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte voor nu en de toekomst. Ik hoop dat het ooit zal lukken om deze dood een plekje te geven.

Helemaal mee eens!

Sterkte aan een ieder die deze zaak aangrijpt!