Brandweerduiker overleden tijdens oefening - Urk 22-03-2007

Auteur Topic: Brandweerduiker overleden tijdens oefening - Urk 22-03-2007  (gelezen 32909 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #40 Gepost op: 23 maart 2007, 12:00:45
Familie, korpsleden en andere betrokkenen heel veel sterkte gewenst.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Daanaan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #41 Gepost op: 23 maart 2007, 12:02:01
Ik wens alle familieleden, korpsleden en andere betrokkenen veel sterkte toe met dit verlies.


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #42 Gepost op: 23 maart 2007, 12:12:11
Een zeer trieste zaak..

Veel sterkte gewenst aan familie, korps, vrienden en andere betrokkene..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #43 Gepost op: 23 maart 2007, 12:24:15
Met alle respect en deelneming naar de nabestaanden en collega's, is getuigen van respect en stilte en bezinning aan de orde..

Dus het is van belang om de emotie zijn weg te laten gaan, maar ook ratio moet blijven reageren juist om meer incidenten te voorkomen. De officiele onderzoeksrapporten hebben gemiddeld een doorlooptijd van 6 tot 12 maanden..  

Echter Jacques heeft gelijk.  Elk duikongeval moet snel onderzocht worden, en die relevante informatie moet zo snel mogelijk openbaar gemaakt worden.. Elke dag en welke week word gedoken, en nemen mensen bewust risico's. Dus het is zaak om zo snel mogelijk te leren van incidenten.
Ik stel voor dat daar later een apart topic over gemaakt wordt..


Gerben

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 23 maart 2007, 13:17:11
Er zijn maar drie feiten bekend:
1. Een brandweerduiker is overleden tijdens het oefenen van het vak
2. Zijn collega's hebben als leeuwen gevochten voor zijn leven
3. De familie, vrienden, het korps en het dorp zijn in diepe rouw gedompeld.

De rest komt later, veel later.

Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte voor nu en de toekomst. Ik hoop dat het ooit zal lukken om deze dood een plekje te geven.

Ik denk niet dat ik het beter zou hebben kunnen verwoorden....
Respect en deelneming uit Zeewolde voor alle familie, vrienden, collega's en iedereen die betrokken is geweest bij deze rampzalige gebeurtenis.


JoostV

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 23 maart 2007, 13:53:48
Op de website een korte reactie van de commandant Klaas Ras van de brandweer Urk.
http://www.brandweerurk.nl/


JoostV

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 23 maart 2007, 13:56:07
officieel persbericht Gemeente Urk
Brandweerman tijdens duikoefening omgekomen
  
Grote verslagenheid onder Urker bevolking
  
Urk, 23-03-2007 • . Donderdagavond 22 maart 2007 is tijdens een duikoefening, een brandweerman (25) van de vrijwillige brandweer op Urk, in de werkhaven van Urk, omgekomen.

Burgemeester J. Kroon betuigt zijn medeleven aan de rouwdragende familie en het brandweerpersoneel en zegt hulp en steun toe. De verslagenheid onder de Urker bevolking is groot. De technisch recherche en arbeidsinspectie onderzoeken momenteel de oorzaak. Burgemeester Kroon verzoekt de regionale brandweer een nader intern onderzoek in te stellen.

Tijdens de maandelijkse standaardoefening van duikers van de vrijwillige brandweer kwam donderdagavond een duiker in moeilijkheden in de werkhaven van Urk. Volgens het protocol is deze brandweerman direct uit het water gehaald en op de havenkant gereanimeerd. De hulpdiensten, First Responder en ambulance waren snel ter plaatse. Met de ambulance is de brandweerman direct naar Zwolle (ziekenhuis De Weezenlanden) vervoerd. Daar is hij overleden.

De leden van het vrijwillige Brandweerkorps zijn in de kazerne opgevangen en van de gebeurtenissen op de hoogte gesteld. Burgemeester J. Kroon was daarbij aanwezig. Vanmorgen heeft burgemeester J. Kroon de vrouw, (schoon)ouders en verdere familieleden bezocht en hen de condoléances overgebracht. De gevoelens van medeleven gaan in eerste plaats naar hen uit en naar het personeel van het brandweerkorps, die een jonge collega moeten missen.

Over de begrafenis kunnen nog geen mededelingen worden gedaan. Tevens wordt de pers, mede namens de familie, verzocht, de familie van de omgekomen brandweerman en de leden van het brandweerkorps een periode van rust, verwerking en bezinning te gunnen.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 23 maart 2007, 14:00:39
wat erg zeg, ik las het vanochtent op teletekst.  :-[  vooral tijdens een oefening... Veel strekte..


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #48 Gepost op: 23 maart 2007, 14:49:38
Familie, korpsleden en andere betrokkenen heel veel sterkte gewenst met deze tragische gebeurtenis.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #49 Gepost op: 23 maart 2007, 15:23:13
Als een van ons gevallen is, worden voor een ieder de risico's weer duidelijk. De hulp en inzet is niet vanzelfsprekend, het vak (de hobby) niet altijd jolijt. Als vrijwilliger en brandweerman voelt het alsof een bekende is gegaan.

Ik wens het korps en de nabestaanden veel succes in het verwerken van het verlies.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat