We moesten harder gaan voor de ambulance!

Auteur Topic: We moesten harder gaan voor de ambulance!  (gelezen 12018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2007, 13:19:15
Jahjah t is me wat.... we maken wat mee zeg... vandaag al 3 keer een aantal medeburgers bij kruisingen met hoge snelheid voor moeten laten gaan bij onze A1 uitrukken, die mensen hadden veeeeel meer haast dan wij  denk ik...
je kan hem beter plaatsen in topic: traumatische ervaringen ;D


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2007, 13:47:48
Ik zag ook eens een auto vooraan bij een rood stoplicht staan toen er een politieauto met sirene en zwaailicht achter hem kwam. De auto probeerde wat opzij te gaan, wat niet zo goed mogelijk was ivm stoeprand. Politie had een zodanige rijstijl (drammen) dat ze er echt langs wilden dus toen is de auto ook maar door rood gereden (hij moest rechtsaf en de weg was vrij).

Het lijkt me in zo'n situatie best lastig in te schatten wat beter is.

Wat zouden jullie gedaan hebben: wachten tot het groen werd?

nee k zou ook stukje doorgereden zijn.
echter in dit geval was politie ook niet echt sociaal bezig als ze gingen drammen.
mensen zijn verschillend, je weet nooit hoe een ander reageert. daarnaast is het voeren van OGS voorrang VRAGEN. niet nemen.
ook met OGS aan mag jij mensen niet dusdanig in verwarring bregen dat ze gevaar lopen of onnodige schade veroorzaken.
Politie Aspirant niveau 4


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2007, 13:50:02
Er zijn echter ook heel veel mensen die beter gaan presteren onder druk ...
Geloof niet alles wat je denkt.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2007, 14:01:22
Dat is nou juist wat je niet moet doen in paniek raken, maar dat doe je sowieso al erg snel met dit soort dingen, je word eigenlijk opgejaagd om harder te gaan rijden. Aan de ene kant vind ik wel dat je harder dan 60 moet rijden als er een een ambulance onder A1 achter je zit en aan de andere kant ook weer niet om je eigen veiligheid vooral op een donkere weg. Straks gaat het echt goed mis.


brielle

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2007, 14:08:42
mee eens het is een lastige situatie dan moet je keuzes maken deze keer was denk ik de goede want er zijn geen gevolgen van gekomen


Vanquish

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2007, 14:58:29
Met pikdonker bedoel ik de lucht, de straat was goed te zien door de lantaarnpaals.

En het was toch echt een veilige weg om wat harder te gaan. Stel dat toch elke seconde telde wat misschien zo was, dan was het een goede keuze om harder te rijden. Opzij gaan kon niet, er kon net geen ander voertuig langs. Me pa raakte echt niet in paniek.
Het was een veilige weg, en je kon er makkelijk iets harder.


En of het nou 200 meter lang was, dat is een schatting achteraf. Het kon ook veel langer zijn, maar zeker niet korter.


1of4

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2007, 15:12:38
Ik denk persoonlijk dat heel veel mensen zoveel mogelijk doen om een naderend voertuig met OGS de ruimte te geven (ik denk ikzelf ook)

Maar los van wat ik persoonlijk vind, wettelijk gezien mag je geen verkeers regels overtreden om een voertuig met OGS voorrang te verlenen! Als je een bekeuring krijgt hang je. Ook al ga je met alle bewijzen van dien naar de rechter, die moet dan wel heel goed gemutst zijn om je te laten gaan, hoe goed bedoeld ook.

Je mag alleen door b.v. het rode licht als er een politie agent staat die jou sommeert door te rijden middels de juiste gebaren.


kiteman

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2007, 23:10:42
je kon op die weg niet veilig inhalen als ambu begrijp ik?? dan accelereer je wat om snel op een geschikt moment ruimte te kunnen maken, toch??

dan zou ik als ambuchauffeur blij geweest zijn met deze actie!!!

of het verstandig is?? mwa. mag dit, NEE.

MAAR TOCH BEDANKT ;)


JoostV

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2007, 10:11:10
Als je door een Rood Licht Camera geflitst wordt maar op de 2e foto stil staat is er niks aan de hand, geen bekeuring.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2007, 10:42:35
................wettelijk gezien mag je geen verkeers regels overtreden om een voertuig met OGS voorrang te verlenen! Als je een bekeuring krijgt hang je. Ook al ga je met alle bewijzen van dien naar de rechter, die moet dan wel heel goed gemutst zijn om je te laten gaan, hoe goed bedoeld ook.

Je mag alleen door b.v. het rode licht als er een politie agent staat die jou sommeert door te rijden middels de juiste gebaren.
En hoe kom je met zoiets dan voor de rechter? Óf je bent geflitst -en dan zijn de gegevens van jou en het HV voertuig wat daar reed bekend bij de instanties-, óf je wordt door oom agent tp. staande gehouden -en die moet de ontstane situatie dan gezien hebben.. Niets aan de hand dus in dit geval..  ;)