zee aan blauwe lichten

Auteur Topic: zee aan blauwe lichten  (gelezen 20601 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2007, 16:56:50
De brancherichtlijn schrijft duidelijk voor dat het fend-ff voertuig (die dient ervoor als buffer) zijn zwaaibalk/licht aan laat, frontflitsers moeten uit. De rest van de voertuigen voert een geel zwaailicht of niets. Die regel is inderdaad in het leven geroepen om dit soort files zoveel mogelijk te vermijden. Uiteraard werkt dat alleen als de regels ook in acht worden genomen.

Moet ik dan de lampjes uit de flitsers schroeven .. ::) ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


JeanBateau

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2007, 17:24:59
Moet ik dan de lampjes uit de flitsers schroeven .. ::) ;D ;D

gewoon de draadjes doorknippen


weginspecteur

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2007, 18:07:04
In principe doe je toch alles uit als de fend-off positie is overgenomen door de Politie c.q. Rijkswaterstaat.

Want als je in de afzetting staat, dan doe je toch alles uit.

Via de site van incident management kan je het boekje over de eerste veiligheidsmaatregelen bij incidenten downloaden. Staat een hoop info in voor
diensten van regio's die niet vaak op de rijkswegen opereren.

[verwijderd door de beheerder]


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2007, 18:23:34
Het KLPD heeft ook oranje in de achterklep zitten.

(klik)
[plaatje]
Ook blauw toch?


Bart S

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2007, 19:48:27
Hier in de regio hebben de meeste voertuigen wel oranje flitsers, de ambu's, politiewagens en brandweer ook volgens mij.
Komt wel regelmatig voor dat ambu's gewoon de blauwe lampies aanlaten als ze midden op de weg staan.

Hoi,

de ambu's in jouw regio hebben GEEN oranje zwaailichten. Dus inderdaad, als je een beetje rot staat het blauwe licht aan laten staan en regelen dat er een betere buffer komt.

Moet ik dan de lampjes uit de flitsers schroeven .. ::) ;D ;D

Wij kunnen alle frontflitsers en de wig/wag apart schakelen. Jullie blijkbaar niet?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2007, 19:52:41
Hoi,

de ambu's in jouw regio hebben GEEN oranje zwaailichten. Dus inderdaad, als je een beetje rot staat het blauwe licht aan laten staan en regelen dat er een betere buffer komt.

Wij kunnen alle frontflitsers en de wig/wag apart schakelen. Jullie blijkbaar niet?

De brandweer hier in ASM kan ook de flitsers niet apart schakelen, plus dat er geen oranje lampen op zitten!

Zie trouwens hier in de naburige politieregio dat zij gebruik maken van Vista lichtbalken met trafficadvisor, maar deze zelden tot nooit aan hebben en altijd het blauw hebben draaien!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2007, 20:28:38
De flitsers zijn, in Chevy's van de Vries, in principe altijd apart schakelbaar. Zelfs in mijn Chevy Van uit 1996 zijn ze apart te schakelen.
Maar, als je die switch altijd aan hebt, dan gaan ze ook pas aan met de balk, en uit met de balk.. ja.. dat klopt ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2007, 22:24:01
Op dit filmpje is te zien dat alleen de lichtbalk en de flitser achter aan staat. De rest is uitgeschakeld



Gast

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2007, 22:27:31
Klopt, je hebt nog een mooie knop bovenin zitten voor de halogeentjes aan de zijkant ook.
Het is allemaal relay geschakeld, de balk aan betekent dat de flitsers aankunnen en de halogeentjes en de sirene.
Is de balk NIET aan, dan kunnen de flitsers in de grille en balk niet aan en behoren de halogeen knipperaars ook niet te werken (in sommige Chevy Van G30's stonden deze wel los geschakeld op de stroom)

Maar waar hebben we het over... ;)

Wat ik interessanter vind is die opstelling van die KLPD Volvo, in de "fend-off" van opzij... het resultaat is dat niemand die LED's in de open kofferklep ziet, behalve de koeien in het weiland ernaast.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2007, 23:23:24
Citaat
Wij kunnen alle frontflitsers en de wig/wag apart schakelen. Jullie blijkbaar niet?
Nee,  tis blauw aan of uit ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid