zee aan blauwe lichten

Auteur Topic: zee aan blauwe lichten  (gelezen 20531 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #40 Gepost op: 3 december 2009, 12:18:12
;D

<<<<<<


 :P
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #41 Gepost op: 4 december 2009, 02:54:02
Buiten het feit dat die regelgeving er is, kan ik me niet voorstellen dat het uitzetten van de lichten de file op de andere rijbaan verminderdt. Wij reden laatst met een aantal dienstvoertuigen achter een vrachtauto die lading verloor, waardoor er bouwafval op de rijbaan terecht kwam. We hebben de vrachtauto op de vluchtstrook gedirigeerd en stonden er zelf met 3 brandweervoertuigen (klein). Ondanks dat wij geen enkele blauwe of gele verlichting voerden, ontstond er op de andere baan een file van 9 km. Het probleem is dat mensen af gaan remmen omdat ze anders niet kunnen zien wat er aan de hand is. En dan maakt het niet uit wat er staat of welke verlichting er gevoerd wordt.

Als een vrachtwagen lading verliest en bouwafval op de rijbaan neersmijt, kan ik me wel enigszins voorstellen dat mensen vaart minderen en er een file ontstaat...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 4 december 2009, 22:51:23
Volgens mij staat er duidelijk op de andere baan, tegengestelde rij-richting dus .....
Maw. signalering maakt weinig tot niets uit voor de andere rij-richting. Zelfs bij pech-auto's gaat de hele snelweg op de rem om even te kijken wat er aan het handje is....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #43 Gepost op: 9 december 2009, 04:07:34
Ik kan uit bovenstaand verhaal niet opmaken dat "de andere baan" een tegengestelde rijrichting betreft. Wellicht een tweeebaansweg?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #44 Gepost op: 9 december 2009, 04:29:20
als ik zie dat er aanrijding is met gewonden ga ik eerst mensen helpen en zet daarna me lampjes wel uit....

mensen die die dingen verzinnen hebben nog nooit mensen horen roepen om hulp.....

veilgheidvestje prima....

zee van blauwe lampen... ach als ze remmen omdat ze willen kijken betekend iig dat ze me hebben gezien... interesseert mij het nou dat er een file ontstaat... is in ieder geval de snelheid eruit...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #45 Gepost op: 9 december 2009, 20:08:42
Er zullen altijd tegenstrijdige belangen zijn; neem nou een sporenonderzoek...

Toch moeten we ook even aan het algemeen belang denken, als de doorstroming goed is én de patiënt goed geholpen kan worden is iedereen ermee gebaat. Als echter je eigen veiligheid in het geding is zal er niemand struikelen over de blauwe lampjes... Als jij op je donorhart zit te wachten dat in de file staat wordt je er ook weer niet vrolijk van  ;D.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 29 december 2012, 14:20:11
De brancherichtlijn schrijft duidelijk voor dat het fend-ff voertuig (die dient ervoor als buffer)
Kick.....
Geen idee waarom de OVD-G zijn voertuig dan fend-off zet, maar gebruikt wel mooi Amber.
2012-12-25 OvD-G Prio 1 aankomstN35
Mark4GTL