Bezuinigingen treffen ook VeiligheidsRegio Kennemerland, voertuigen worden verschoven etc.

Auteur Topic: Bezuinigingen treffen ook VeiligheidsRegio Kennemerland, voertuigen worden verschoven etc.  (gelezen 54158 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Een vreemde constatering vandaag, de ''oude'' Mercedes Atego (BN-HH-94) 4x4 Tankautospuit van kazerne Zandvoort rijd rond met ''Heemstede'' op de zonneklep...
Een 4x4 TAS uit het duin/bos/strand-gebied weghalen en in stedelijk terrein zetten? Ik mis hem even....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Ze hebben in elk geval een MAN / DRV ts gekregen 4x4 maar die zou volgens mij de ecoliner vervangen inderdaad. Ben benieuwd of iemand idd meer weet ?


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Citaat van: Jerommeke link=msg=1273787 date=1402097426
Een vreemde constatering vandaag, de ''oude'' Mercedes Atego (BN-HH-94) 4x4 Tankautospuit van kazerne Zandvoort rijd rond met ''Heemstede'' op de zonneklep...
Een 4x4 TAS uit het duin/bos/strand-gebied weghalen en in stedelijk terrein zetten? Ik mis hem even....

Heeft allemaal te maken met het 24x7 beschikbaar hebben van een natuurbrandbestrijdingspeloton.
Dat was niet zo. Zandvoort 2, IJmuiden en Beverwijk West waren overdag buiten dienst.
Na wat verschuivingen is er nu 24x7 een peloton beschikbaar.

Zandvoort 1 (nieuwe MAN)
Beverwijk Oost (nieuwe MAN)
Heemstede (oude Zandvoort 2)
IJmuiden (is nu overdag oproepbaar voor natuurbrandpeloton)

Voor de volledigheid, de Heemstede 2 is nu Zandvoort 2 geworden en de Beverwijk-Oost gaat naar Beverwijk-West


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
heemstede 4x4 is ook voor waterleidingsduinen hoorde ik.
Vrijwillige brandweer


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Blijkbaar zijn de vrijwilligers van Haarlem-Zuid gered door de gemeente. Blijkbaar vond de regio dat niet leuk en daarom hebben ze de korpsleden op non-actief gesteld. Komt een beetje over als een klein kind die gaat lopen janken en krijsen als tie z'n zin niet krijgt. Kan me toch niet indenken dat men dit accepteerd. Non-actief betekend vaak ook nooit meer actief.  :-X :(


Haarlemse vrijwillige brandweer nagenoeg op non-actief

HAARLEM - Na de toezegging door de coalitiepartijen van de gemeente Haarlem om geld vrij te maken en zo de vrijwillige brandweer Haarlem te behouden, zijn ze lopende het onderzoek naar het overtreden van regels nagenoeg op non-actief gesteld.

De vrijwilligers hebben tegen de regels in, in uniform en met gebruik van brandweerwagen(s) actie gevoerd om behouden te blijven. Volgens commandant Frans Schippers hebben zij daarmee regels overtreden en andere collega's die hiervan geen gebruik van kunnen maken benadeeld.


Meer: http://www.dichtbij.nl/zuid-kennemerland/regionaal-nieuws/artikel/3574011/haarlemse-vrijwillige-brandweer-nagenoeg-op-non-actief.aspx




Kansloos?  :-X
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1276057 date=1402527670
Kansloos?  :-X

Het is verre van uniek dat brandweerlieden, zowel beroeps als vrijwilligers , in uniform en met gebruik van brandweerwagens actie hebben gevoerd, ja in het verleden soms zelfs met de inzet van schuim in overheidsgebouwen.

Dat de regio deze drastische maatregelen neemt terwijl de gemeente ondertussen doende is om tot een mogelijke oplossing te komen is natuurlijk wel vreemd.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1276057 date=1402527670

Kansloos?  :-X
Tja, slimme zet van de veiligheidsregio. Zo kun je meteen aantonen dat je de post niet nodig hebt om de brandweerdekking te blijven waarborgen. Er zal vast meer zijn gebeurd, meer dan we tot nu toe weten. Want als een gemeente geld wil betalen om de post in dienst te kunnen houden wat is dan je probleem als regio zijnde?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Door Bart Boele - 16-6-2014, 11:06 (Update 16-6-2014, 11:28)
 
...
...
...
Bezuinigingen
De bezuinigingen die Haarlem aan de VRK wil opleggen, gaan niet door. Dat stelt Haarlemmermeers burgemeester Theo Weterings op vragen uit de gemeenteraad. De Haarlemse coalitiepartijen willen flink bezuinigen op de VRK, maar tegelijkertijd de Haarlemse vrijwillige brandweer ontzien.

,,Een meerderheid in het bestuur van de VRK is tegen nieuwe bezuinigingen. Haarlem zal eieren voor zijn geld moeten kiezen’’, aldus Weterings. ,,Ik heb mijn collega in Haarlem al de suggestie gedaan dat zijn stad kan bezuinigen op de vrijwillige brandweer die nu uit de gemeentekas wordt betaald. Tijdens de bezuinigingen op de VRK is ook gekort op de vrijwillige korpsen in Velsen en Nieuw-Vennep.

zie ook:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=61865.0#board

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=34560.0#board
Samen sterk in de hulpverlening!


dafstuff

  • Solution Egineer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Citaat van: RUIJ link=msg=1274250 date=1402214709
De Beverwijk-Oost gaat naar Beverwijk-West

De MAN 4x4 staat al even op Beverwijk-West. Een Mercedes is naar Oost gegaan en de DAF?
Iemand die ik sprak zij dat de DAF voor opleidingsdoeleinden gebruikt ging worden.
Als je deelt, krijg je meer.


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Citaat van: dafstuff link=msg=1280478 date=1403893099
De MAN 4x4 staat al even op Beverwijk-West. Een Mercedes is naar Oost gegaan en de DAF?
Iemand die ik sprak zij dat de DAF voor opleidingsdoeleinden gebruikt ging worden.

De MAN 4x4 staat op Oost, nog niet op de uitruk.
De Mercedes staat nog op de uitruk in Oost.
De DAF staat nog op de uitruk in West. Ik heb geen idee wat er met dit voertuig gaat gebeuren.

De voertuigen zijn ondertussen wel al omgenummerd/stickerd.