Bezuinigingen treffen ook VeiligheidsRegio Kennemerland, voertuigen worden verschoven etc.

Auteur Topic: Bezuinigingen treffen ook VeiligheidsRegio Kennemerland, voertuigen worden verschoven etc.  (gelezen 53641 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zijn die 4 flitsers in de girll alle 4 blauw?
Of net als op de nieuw AL's 2 oranje, 2 blauw

Ik weet het niet! Waarschijnlijk oranje en blauw inderdaad! Achterop zit trouwens ook nog een arrowstick in het oranje!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Wat een aanwinst is deze wagen, echt een mooie bak :D
Ik heb ooit rond 2001 een Mercedes Sprinter van de Ambulancedienst Boxmeer een spoedrit zien rijden op een mistige dag, de combinatie van blauwe en rode zwaailichten die deze wagen voerde was veel beter te zien dan bij een "normale" blauw blauw configuratie.


jwpots

  • Gast
Het is inderdaad goed gekeurd
en ook is gebleken dat een rode zwaailamp beter zichtbaar is !



Jaren geleden hadden alle Voorburgse brandweervoertuigen een rode lamp in de grille zitten. Gebleken was werd er toen beweerd dat rood bij nevel en mist beter zichtbaar was. De Dennis van Voorburg die sinds vorig jaar op de Kaag staat [gem Alkemade] heeft deze rode lamp er nog steeds inzitten.



Groet
Johan


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Was het vroeger in nederland ook niet rood-blauw?
Zoja... Waarom is daar alleen maar blauw van gemaakt? ???


jwpots

  • Gast
Jammer van dat mailadres ;) Als hij in een hoekje staat (en niet het object "verpest") zien we ook dat hij van jou is he ;)
Zoals je wenst.



Groet
Johan


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Wat een prachtig voertuig!
Hopelijk volgen er spoedig de eerste prio 1 foto's/filmpjes... Naar de blauw/rood combi ben ik zeer benieuwd.

Links en recht boven in de opbouw + in de wielkast voor zitten LEDS? Erg strak als dat zo is!  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis

Links en recht boven in de opbouw + in de wielkast voor zitten LEDS? Erg strak als dat zo is!  O0



Grill Oranje + Blauw.
Voorbumper (op de hoek)
Spiegels.

Zijkant opbouw (2 stuks per kant)

Achterzijde een heel zooitje.

Bovenop de voorkant van de opbouw is gewoon hoogte markering, geen blauwe flitsers dus  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Even oftopic

Waarom is er gekozen voor een afwijkend roepnummer?

De hulpverleningsvoertuigen zitten normaal toch in de 70-79 range?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


jodejo

  • Gast
In A'dam e.o. is er een uitzondering: 577 (HV Teunis)
Voor de rest zit het in de 80-89.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
even een vraagje over  die zwaailampen,  mag een voorangsvoertuig  in NL wel rood licht voeren??  ???  Het is toch wettelijk beschreven dat een voorangsvoertuig alleen blauwe verlichting mag en moet voeren?   en nu zie ik opeens een combi van rood en blauw?  Wel makkelijk voor een eenheid binnen HV  Nederland het wordt allemaal steeds makkelijker voor burgers een voertuig te herkennen  :-\, het is al zo'n samen  geraapte rotzooi in NL. :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid