Bezuinigingen treffen ook VeiligheidsRegio Kennemerland, voertuigen worden verschoven etc.

Auteur Topic: Bezuinigingen treffen ook VeiligheidsRegio Kennemerland, voertuigen worden verschoven etc.  (gelezen 53826 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Wel makkelijk voor een eenheid binnen HV  Nederland het wordt allemaal steeds makkelijker voor burgers een voertuig te herkennen  :-\, het is al zo'n samen  geraapte rotzooi in NL. :-X

Is ook moeilijk te zien dat het een brandweervoertuig is.
Het is dat ik het weet, anders dacht ik toch echt dat het een SRV wagen was!!  ;D ;D ;D ;D ;D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Is ook moeilijk te zien dat het een brandweervoertuig is.
Het is dat ik het weet, anders dacht ik toch echt dat het een SRV wagen was!!  ;D ;D ;D ;D ;D
in het donker  ook zeker!   het gaat me niet om de kleur lak maar om het licht, ik dacht dat je dat ook wel begreep, helaas  :(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Ach, daar kan ik wel weer tegen in gaan, maar dat heeft geen nut denk ik.

Maar ik denk persoonlijk dat als dit voertuig met volop toeters en bellen aan komt rijden, 's nachts of overdag, het echt wel duidelijk is dat het om een brandweervoertuig gaat.

Over het volgende voertuig zou ik me meer zorgen maken!
Zeker gezien de kleur van het voertuig, en de blauw zwaailichten welke achter de gele verborgen zitten!


[verwijderd door de beheerder]


jwpots

  • Gast
Ach, daar kan ik wel weer tegen in gaan, maar dat heeft geen nut denk ik.

Maar ik denk persoonlijk dat als dit voertuig met volop toeters en bellen aan komt rijden, 's nachts of overdag, het echt wel duidelijk is dat het om een brandweervoertuig gaat.

Over het volgende voertuig zou ik me meer zorgen maken!
Zeker gezien de kleur van het voertuig, en de blauw zwaailichten welke achter de gele verborgen zitten!

Ruud,
Zo zijn er meer gemeenten/brandweerkorpsen die een voertuig [over het algemeen een HA-voertuig] in gezamenlijk gebruik hebben met gemeentewerken en brandweer. Neem nu Hillegom, die hebben een witte Daf met oranje [geel] en blauwe lampen er op zitten.

Groet
Johan


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Ach, daar kan ik wel weer tegen in gaan, maar dat heeft geen nut denk ik.

Maar ik denk persoonlijk dat als dit voertuig met volop toeters en bellen aan komt rijden, 's nachts of overdag, het echt wel duidelijk is dat het om een brandweervoertuig gaat.

Over het volgende voertuig zou ik me meer zorgen maken!
Zeker gezien de kleur van het voertuig, en de blauw zwaailichten welke achter de gele verborgen zitten!


Blauw blauw is inderdaad heel erg slecht te zien.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zullen we het even bij de nieuwe hv van hoofddorp houden?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Zullen we het even bij de nieuwe hv van hoofddorp houden?

Prima

Misschien idee om ff nieuwe topic aan te maken met voertuigen die een dubbele functie hebben?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Nee helaas niet , de oude HV blijft in de "meer"
Hij zal op de karzerne in Nieuw-Vennep gaan staan als 1ste uitruk voertuigen voor
hulpverningen in het zuiden van de Haarlemmermeer!!

Brandweer Haarlemmermeer - Hoofddorp HV3.

De oude 681



Tijdelijke huisvesting Brandweer Haarlemmermeer
 14 maart 2006

Vanaf 1 maart zijn de inwoners in Nieuw-Vennep tijdelijk van twee brandweerkazernes voorzien. Naast de bekende brandweerkazerne aan de Kalslagerring, is een tijdelijke kazerne aan de Noorderdreef geopend....

Tijdelijke twee brandweerkazernes in Nieuw Vennep
 
Vanaf 1 maart zijn de inwoners in Nieuw-Vennep tijdelijk van twee brandweerkazernes voorzien. Naast de bekende brandweerkazerne aan de Kalslagerring, is een tijdelijke kazerne aan de Noorderdreef geopend. Deze kazerne zal 24-uur bemand worden door zowel beroepsbrandweerlieden als door vrijwilligers. Begin januari 2008 zullen beide kazernes overgaan naar de nieuwe locatie aan de Pesetaweg.

Brandweer Haarlemmermeer opent een 24-uurs bemande kazerne om in heel het zuiden van Haarlemmermeer aan de gestelde aanrijtijden van 8 minuten te kunnen voldoen. De brandweermannen en –vrouwen in de tijdelijke kazerne zullen bestaan uit beroepskrachten en uit vrijwilligers, die roulerend in de ploegen zullen meedraaien. De vrijwilligers zullen voorlopig wel blijven oefenen en uitrukken vanuit hun vertrouwde kazerne. Uiteindelijk zullen zowel de beroepskrachten als de vrijwilligers een plaatsje krijgen in de –nog te bouwen- kazerne aan de Pesetaweg in Nieuw Vennep.

een tweetal vraagjes (voor de "kenners" in haarlemmermeer ;) ), weet iemand:

- gaat de 'oude 681' inderdaad naar Nieuw-Vennep, en zo ja, per wanneer?

- is er al meer bekend wanneer de een nieuwe kazerne in Nieuw-Vennep-Zuid komt, en hoe deze eruit gaat zien?
Samen sterk in de hulpverlening!


jor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180

een tweetal vraagjes (voor de "kenners" in haarlemmermeer ;) ), weet iemand:

- gaat de 'oude 681' inderdaad naar Nieuw-Vennep, en zo ja, per wanneer?

- is er al meer bekend wanneer de een nieuwe kazerne in Nieuw-Vennep-Zuid komt, en hoe deze eruit gaat zien?


-Dat is nog niet bekend. Hij staat momenteel ergens opgeslagen in afwachting van een beslissing.

-Ook hiervoor geldt dat er nog een besluit genomen moet worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis

een tweetal vraagjes (voor de "kenners" in haarlemmermeer ;) ), weet iemand:

- gaat de 'oude 681' inderdaad naar Nieuw-Vennep, en zo ja, per wanneer?

- is er al meer bekend wanneer de een nieuwe kazerne in Nieuw-Vennep-Zuid komt, en hoe deze eruit gaat zien?


Néé

(even geen invoeg ivm grootte bestand)
- http://www.brandweerlisserbroek.nl/media/2009/IMG_2791.JPG

Bron: www.brandweerlisserbroek.nl / Hoofddorpse Courant 08-10-2009
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !