Hoe om te gaan met inbraak alarmen

Auteur Topic: Hoe om te gaan met inbraak alarmen  (gelezen 9312 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2007, 11:22:57
En wat nou als ze via het dak zijn binnengekomen.
Dat je een externe ronde maakt om het pand en geen braakschade ziet en het betreft 1 zone ;)
Je schakelt uit en loopt een interne ronde en op het moment dat je een kamer inkijkt zie je nog net 2 benen door het dakluik naar buiten glippen :-X
Dit is mij dus ooit overkomen in die goede ouwe tijd dat ik nog in de beveiliging werkte :o
Waneer je ook even staat te kijken is dat als je een brand en sluitronde loopt en voor het binnengaan een externe controle loopt en geen bijzonderheden waarneemt, en dus naar binnen gaat en het alarm uitzet en met je ronde begint in de kelder en dat je dan trugkomt bij de hooftingang en dat deze opengebroken is en er 3 computers zijn weggehaadl :-X :-X :-X :o
mischien een beetje oftopic maargoed O0


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2007, 16:00:41
mja er blijven altijd bijzondere situaties..
maar dat is wel vaag inderdaad
Politie Aspirant niveau 4


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2007, 11:43:30
En wat nou als ze via het dak zijn binnengekomen.
Dat je een externe ronde maakt om het pand en geen braakschade ziet en het betreft 1 zone ;)
Je schakelt uit en loopt een interne ronde en op het moment dat je een kamer inkijkt zie je nog net 2 benen door het dakluik naar buiten glippen :-X

Dat zijn slimme jongens geweest die wisten waar ze moesten zijn en mogelijk na binnenkomst gelijk de PIR hebben afgeplakt.

Citaat
Dit is mij dus ooit overkomen in die goede ouwe tijd dat ik nog in de beveiliging werkte :o
Waneer je ook even staat te kijken is dat als je een brand en sluitronde loopt en voor het binnengaan een externe controle loopt en geen bijzonderheden waarneemt, en dus naar binnen gaat en het alarm uitzet en met je ronde begint in de kelder en dat je dan trugkomt bij de hooftingang en dat deze opengebroken is en er 3 computers zijn weggehaadl :-X :-X :-X :o
mischien een beetje oftopic maargoed O0

Dat heeft gewoon met hele slimme personen te maken die naar mijn mening van de situatie afweten hoe en wat en wanneer jij deed.
Surveillant gaat naar binnen en schakelt alarm uit.
Kijk hij gaat naar de kelder en blijft nu zeker wel .... minuten weg.
Gaan wij het redden om nu onze slag te slaan en zonder gepakt te worden wegkomen.
Mooi dan moeten we het nu doen. En zo gezegd zo gedaan.

Jij als Surveillant hoort minder snel iets omdat je in de kelder loopt dus vind ik het niet vreemd dat je gek staat te kijken als je weer op je plek komt en het dan pas merkt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


paul_hartog

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2007, 16:28:40
ja dan praat je idd over proffesionele inbrekers die weten waar ze over praten.
We hebben een keer een inbraak gehad waarbij alles werd vastgelegd op video.
Je ziet een auto stoppen op de vluchtstrook en dr stappen 3 personen uit
1 gaat naar de voorkant van de auto en opent de motorkap en gaat er onder wat zitten pingelen.
de andere 2 rennen het taluud af en gooien een raam in en pakken zo een aantal computers mee en rennen weer naar boven
motorkap dicht en weg zijn ze.
 :-X :-\


JeanBateau

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2007, 18:17:33
Dat zijn slimme jongens geweest die wisten waar ze moesten zijn en mogelijk na binnenkomst gelijk de PIR hebben afgeplakt.


Bij de meeste instalatie's geeft de PIR dan een afdekalarm aan dus helpt dat afplakken niet


Target77

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 27 mei 2007, 00:13:34
Bij de meeste instalatie's geeft de PIR dan een afdekalarm aan dus helpt dat afplakken niet

Dat is afhankelijk van het type PIR  ;)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #16 Gepost op: 27 mei 2007, 14:31:53
Ja, en volgens mij worden PIR's die dit ondersteunen vandaag de dag bij ieder nieuw systeem geleverd.. maar daar durf ik geen geld op te leggen.

Het jammere is dat er veel panden zijn die nog een inbraakalarm hebben uit de jaren 80...


Target77

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 28 mei 2007, 21:28:20
Is niet geheel waar. Dit hangt af van het budget en welke BORG-klasse door de verzekering geeist wordt  ;)


paul_hartog

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 28 mei 2007, 22:41:25
het maakt niet uit of het uit het jaar 0 komt of de jaren 80 of van heden
als het maar werkt en voldoet aan de eisen idd ::)

neemt niet weg dat er soms vreselijke bedieningspanelen op zitten waar je niet wijs van word :-X
doe dan maar een galaxy :P lekker makkelijk  ;D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #19 Gepost op: 6 juni 2007, 17:23:42
Het is dan wel een persbericht, maar toch plaats ik het even hier.  Hoe gaan de collega politie agenten  om als ze in een zelfde soort situatie terecht komen, ben je op de soort incidenten al wat voorbereid/bedacht, en in dit geval, hoe zou je zelf handelen..?

bericht:

GIESSENBURG – Een 38-jarige man uit Hank is in de nacht van dinsdag 5 juni op woensdag 6 juni met zijn auto ingereden op een politiebus waarin op dat moment twee agenten zaten. Dat gebeurde op de Peursumseweg.

De politie ging af op een melding van een verdachte situatie, er zou mogelijk een inbreker actief zijn op de Peursumseweg. Op het moment  dat de dienders op de Peursumseweg reden, kwam hen een auto met aanzienlijke snelheid en gedoofde lichten tegemoet.

Agenten gewond
De bestuurder reed doelbewust op de politiebus af. Door de klap van de aanrijding klapten de airbags in het politievoertuig uit. De twee agenten schrokken erg maar anticipeerden direct op de situatie vanwege het feit dat de verdachte probeerde weg te komen met de auto.  Dit lukte niet in verband met de grote schade aan zijn voertuig.  Bij het benaderen van de verdachte zagen de dienders dat de man mogelijk een vuurwapen in zijn handen had. Een van de dienders trok daarop zijn wapen en vorderde de verdachte uit te stappen. Dit deed de man waarop hij werd aangehouden. De twee agenten raakten door de aanrijding licht gewond. Ze zijn beiden voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht waar ze na controle weer weg mochten. De een heeft last van een pijnlijke onderbuik en de andere diender heeft een gekneusde rib, ook een zere onderbuik en een pijnlijke rug/nek.  De melding van de verdachte situatie bleek na onderzoek in de omgeving terecht: er werd een navigatiesysteem op straat aangetroffen en een schuur bij een woning aan de Peursumseweg stond open. De eigenaar van het navigatiesysteem is getraceerd en heeft zowel aangifte gedaan van diefstal uit zijn auto alsmede aangifte van een poging tot insluiping in zijn woning via de schuur. De politie onderzoekt de zaak.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid