Ambulance Porsche Cayenne

Auteur Topic: Ambulance Porsche Cayenne  (gelezen 9164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Gepost op: 4 april 2007, 10:51:24
Een snelle responstijd lijkt wel gegarandeerd met ambulances van het merk Porsche. In Bulgarije zijn ze zo gek. Zie: http://msn.entopic.com/money_madness_new/porsche_ambulance

Het lijkt mij complete onzin, maar wel erg gaaf!




Karim

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 april 2007, 13:36:47
Ach, in Bietigheim-Bissingen (Zuid Duitsland) rijdt de brandweer commandant ook in 'n Porsche Cayenne, dus 't is wel mogelijk.



Of 't een goed idee is als response/doktors auto in 'n dergelijk land als Bulgarije met nu al 'n miljoenenschuld in de gezondheidszorg is 'n 2e....


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 4 april 2007, 13:39:30
Overigens rijden hier ook in sommige plaatsen Porsche's als soort van HAP auto :




En deze leuke fotoshop past ook wel in dit topic :



Michelle1983

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 april 2007, 13:42:30
Leuke foto's :) Dacht overigens dat die eerste bij een circuit hoorde ... maar kan het fout hebben.


Karim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 april 2007, 13:46:29
Leuke foto's :) Dacht overigens dat die eerste bij een circuit hoorde ... maar kan het fout hebben.

Die 1e wordt op die foto inderdaad getest op 'n circuit maar is geen aparte circuit auto ofzo, is gewoon 'n huisartsenauto die tijdens 'n "out-of-hours-call" gebruik kan maken van z'n groene zwaailicht.

Ik heb er al 'n paar keer eentje zien rondrijden in de omgeving hier en 'k moet zeggen 't is wel een fraai gezicht.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #5 Gepost op: 4 april 2007, 19:02:09
Het is gaaf voor hen die er in mogen rijden.
Toch vind ik dit echt pure geld verspilling. Dat men überhaupt z’n lening voor elkaar krijgt. Koop dan in ieder geval voertuigen die ook echt in het terrein kunnen (lLandrover of Toyota).

Citaat
Ach, in Bietigheim-Bissingen (Zuid Duitsland) rijdt de brandweer commandant ook in 'n Porsche Cayenne, dus 't is wel mogelijk.


Ten eerste is Duitsland een welvarender land.
Ten tweede heeft Duitsland de gezondheidssector wel op orde.
Ten derde betreft het in Duitsland maar 1 voertuig.

Niet echt een sterk voorbeeld...


Karim

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 4 april 2007, 19:18:11
Ten eerste is Duitsland een welvarender land.
Ten tweede heeft Duitsland de gezondheidssector wel op orde.
Ten derde betreft het in Duitsland maar 1 voertuig.

Niet echt een sterk voorbeeld...


Die foto heb ik alleen gebruikt om te laten zien dat 't wel mogelijk is 'n Porsche Cayenne als hulpverleningsvoertuig te gebruiken omdat ik niet percies wist hoe ik dat "complete onzin" van Thomas moest opvatten.

En lees anders even dat zinnetje wat ik onder die foto heb gezet  ;)


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #7 Gepost op: 4 april 2007, 22:11:33
Excuus, over heen gelezen.

Ik dacht namelijk dat je het terecht vond dat Bulgarije die voertuigen aanschaft, Duitsland doet het toch ook?? :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2007, 17:39:18
Gevonden;









Ambulances mogen met de zwaalichten en sirenes aan wel lekker doorjakkeren, maar een Ambulance is doorgaans groot en log (niet altijd) en heeft vaak moeite om lastig toegankelijke gebieden te bereiken. Porsche heeft zich het lot van de ambulance aangetrokken en een speciale Cayenne S ontwikkeld.

Het interieur van de Cayenne ambulance werd geheel op de nieuwe taak ingericht. De achterbank en de passagiersstoel werden verwijderd om ruimte te maken voor de brancard en er werd een stoeltje gemonteerd voor de behandelend arts.

Dankzij de luchtvering kunnen patiënten comfortabel worden vervoerd, hoewel “comfortabel” een relatief begrip is wanneer je in een ambulance ligt. Bovendien kan de Cayenne dankzij zijn permanente vierwielaandrijving op veel meer lastig te bereiken plaatsen komen.

Vanzelfsprekend werd aan alle moderne apparatuur gedacht, denk bijvoorbeeld aan een beademingsapparaat en defibrillator. Porsche zelf zet de auto vooral in op zijn fabrieksterreinen, waar overigens ook een brandweer Cayenne rondrijdt.

De Bulgaren bestelden onlangs 32 Cayennes die ook dienst moeten doen als ambulance, maar dat bericht is ietwat dubieus. Dit waren overigens gewone uitvoeringen.


Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/10/porsche-cayenne-ambulance#post-9352
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2007, 17:46:18
Voor de duidelijkheid, die foto's zijn van de Cayenne die op het terrein van Porsche wordt ingezet, niet van die wagens die de bulgarije heeft aangeschaft.

Ik vraag me trouwens af of een Mercecdes G-klasse / Landrover Discovery / Toyota Landcruiser niet veel beter voldoet. Die zijn ook aardig snel en kunnen aardig uit de voeten in moeilijk terrein. Als je zo nodig een 4x4 moet, neem er dan een die veel functioneler is (en goedkoper!).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s