Wel/geen (politie)perskaart

Auteur Topic: Wel/geen (politie)perskaart  (gelezen 160524 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Gepost op: 4 april 2007, 10:20:47
Dat is zonder meer een feit. K1 en K3 hebben hele fraaie platen.
Alleen jammer dat de persfotografen er niet bij mochten en gedreigd werden dat
hun perskaart in beslag werd genomen of dat ze opgepakt zouden worden.

Koper en ik waren er voor de afzettingen en hebben een seintje van de OVD gehad tot aan waar wij mochten komen.
Overigens heb ik wel degelijk pers gezien ten tijde van de brand.
Dit waren fotografen van de Buijze pers en een Haarlem radiostation!

grt
Arno


Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1 Gepost op: 4 april 2007, 12:26:59
Koper en ik waren er voor de afzettingen en hebben een seintje van de OVD gehad tot aan waar wij mochten komen.
Overigens heb ik wel degelijk pers gezien ten tijde van de brand.
Dit waren fotografen van de Buijze pers en een Haarlem radiostation!

grt
Arno


Waaruit maar weer eens blijkt hoe inconsequent de politie bezig was. Hetgeen overigens niet mag.
Op zich wel begrijpelijk in de hectiek van het moment, maar het resultaat is dat ik nauwelijks wat heb kunnen doen  >:( >:( >:(

Affijn, mazzel voor degenen die er wel bij konden, het zijn mooie platen geworden!

groeten,
Ko


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #2 Gepost op: 4 april 2007, 13:03:03
Waaruit maar weer eens blijkt hoe inconsequent de politie bezig was. Hetgeen overigens niet mag.
Op zich wel begrijpelijk in de hectiek van het moment, maar het resultaat is dat ik nauwelijks wat heb kunnen doen  >:( >:( >:(

Affijn, mazzel voor degenen die er wel bij konden, het zijn mooie platen geworden!

groeten,
Ko


Arno is geloof ik werkzaam als fotograaf bij de brandweer? Correct Me If I'm Wrong)
Ik weet niet wat jouw werk is, en of je over een ppk beschikt?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #3 Gepost op: 4 april 2007, 13:16:45
Ik werk idd voor de brandweer Haarlem en niet voor de pers ( in het verleden wel gedaan).
De politie had moeite om in het begin een degelijke afzeting voor het gebied te krijgen, groot gebied en het duurt even voor je iedereen op de posten hebt. Hierdoor waren enkele persfotografen wel dicht bij de brand en deze zijn ook niet weggestuurd.
Heeft absoluut niets te maken met mij persoonlijk of het feit dat ik voor de brandweer werk.

Grt
Arno
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #4 Gepost op: 4 april 2007, 13:36:29
Arno is geloof ik werkzaam als fotograaf bij de brandweer? Correct Me If I'm Wrong)
Ik weet niet wat jouw werk is, en of je over een ppk beschikt?


Of Arno wel of niet voor de brandweer werkt heeft er in dit geval niets mee te maken.
Hij en anderen (pers- en brandweerfotografen) hadden gewoon de mazzel dat zij er waren voordat de politie het gebied afgrendelde.

En ik heb geen politieperskaart maar een titelperskaart van de lokale kranten.
Dat is bij dit soort incidenten over het algemeen voldoende.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 4 april 2007, 17:15:04
Of Arno wel of niet voor de brandweer werkt heeft er in dit geval niets mee te maken.
Hij en anderen (pers- en brandweerfotografen) hadden gewoon de mazzel dat zij er waren voordat de politie het gebied afgrendelde.

En ik heb geen politieperskaart maar een titelperskaart van de lokale kranten.
Dat is bij dit soort incidenten over het algemeen voldoende.



Volgens mij gaat het namelijk altijd het zelfde, volgende keer ben jij weer eerder en dan komen zij er niet bij! Zo slaat de molen hier tenminste altijd!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #6 Gepost op: 4 april 2007, 17:17:33
Of Arno wel of niet voor de brandweer werkt heeft er in dit geval niets mee te maken.
Hij en anderen (pers- en brandweerfotografen) hadden gewoon de mazzel dat zij er waren voordat de politie het gebied afgrendelde.

En ik heb geen politieperskaart maar een titelperskaart van de lokale kranten.
Dat is bij dit soort incidenten over het algemeen voldoende.



Tja, eigenlijk vind ik het niet gek dat je dan niet achter de afzetting mag. Zonder ppk kom je in Rotterdam (meestal) niet achter het lint. Iedereen kan wel een leuk kaartje maken met daarop perskaart!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #7 Gepost op: 4 april 2007, 19:27:49
Of Arno wel of niet voor de brandweer werkt heeft er in dit geval niets mee te maken.
Hij en anderen (pers- en brandweerfotografen) hadden gewoon de mazzel dat zij er waren voordat de politie het gebied afgrendelde.

En ik heb geen politieperskaart maar een titelperskaart van de lokale kranten.
Dat is bij dit soort incidenten over het algemeen voldoende.


Het heeft er in zoverre mee te maken dat ik mag aannemen dat de brandweerfotograaf (en dan heb ik het niet over een of andere hobbyboer met een hesje van de brandweerwinkel) ongeacht of hij er eerder of later is dan de afzetting, gewoon probleemloos het afgezette gebied inkomt. Ik heb tenminste nog nooit mee gemaakt dat dit anders was.

Indien je een titelkaart van een lokale krant hebt kan ik me voorstellen dat je terug gefloten wordt of het gebied niet inkomt. Verder heeft dit voor de brandweerfotograaf niks te maken met mazzel, maar is het gewoon zijn werk.

Aangezien je over brandweerfotografEN praat neem ik aan dat er meerdere waren en dat het hier fotografen betroffen met een zelf aangemeten titel? Van die personen die eens op een blauwe oefenavond wat foto’s hebben afgegeven op de kazerne en dan meteen denken dat ze voor het korps werken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #8 Gepost op: 4 april 2007, 19:30:09
Dat is zonder meer een feit. K1 en K3 hebben hele fraaie platen.
Alleen jammer dat de persfotografen er niet bij mochten en gedreigd werden dat
hun perskaart in beslag werd genomen of dat ze opgepakt zouden worden.

Dat is erg vervelend. Wat was de argumentatie van de politie?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #9 Gepost op: 5 april 2007, 00:00:08
Volgens mij gaat het namelijk altijd het zelfde, volgende keer ben jij weer eerder en dan komen zij er niet bij! Zo slaat de molen hier tenminste altijd!
Daar heb je gelijk in maar dat maakt niet dat het goed is. Uit m'n hoofd gezegd zijn er
convenanten tussen de NVJ en het ministerie die duidelijk aangeven dat de politie
niet verschillend mag oordelen over persmedewerkers. Of alles of niets. Of iedereen omstbeurten een kans geven.

Feit blijft dat eerder of later arriveren altijd zijn voor en nadelen kan hebben. En in dit geval had ik pech  :'(