Wel/geen (politie)perskaart

Auteur Topic: Wel/geen (politie)perskaart  (gelezen 160549 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #50 Gepost op: 12 april 2007, 23:39:59
Daar gaat het ook niet om. Het gaat om het feit of jij dan wel of geen perskaart kan krijgen. De stichting PPK gaat daar dan kort mee door de bocht. Nee jij zou dan niet in aanmerking kunnen komen voor de PPK. Neemt niet weg dat je ongetwijfeld mooie foto's maakt voor het lokale krantje.....

En waarschijnlijk door het feit dat je je professioneel opstelt op de plek van een incident krijg je de ruimte om je werk te doen. in tegenstelling tot sommige mensen zoals ik hier eerder las..

Dat dacht ik dus ook altijd.  De praktijk heeft echter anders uitgewezen. Ik ken enkele personen die absoluut geen persfotograaf van beroep zijn maar wel de politieperskaart via een regionale media hebben bemachtigd. Erg vreemd verhaal.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #51 Gepost op: 13 april 2007, 07:26:55
Ik fotografeer nu al zoon 3 jaar, en kom meerdere keren per week bij en incident maar ik heb nog maar 2 keer gehad dat ik ergens niet kwam om dat ik geen PPK heb. het valt ook allemaal reuze me ;)


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #52 Gepost op: 13 april 2007, 07:33:56
Ik fotografeer nu al zoon 3 jaar, en kom meerdere keren per week bij en incident maar ik heb nog maar 2 keer gehad dat ik ergens niet kwam om dat ik geen PPK heb. het valt ook allemaal reuze me ;)

Volgens mij is dat juist het "probleem".
Er vindt niet of nauwelijks handhaving plaats op het bezit van de PPk tijdens incidenten.
Vraagt de politie erom en je laat een titelperskaart of helemaal niets zien, dan is het vaak ook goed.  En dit is dan tijdens incidenten van groot tot klein.  

Kortom: Heeft de PPK in zijn huidige vorm nog wel waarde ?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #53 Gepost op: 13 april 2007, 07:46:02
Kortom: Heeft de PPK in zijn huidige vorm nog wel waarde ?

Mooie stelling.

Ik denk van niet nee.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #54 Gepost op: 13 april 2007, 08:04:35
Ik denk "gedrag" en "reputatie" ook twee belangrijke factoren zijn om ergens bij te kunnen komen..  :)


Gast48368

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 13 april 2007, 08:50:25
Ik denk "gedrag" en "reputatie" ook twee belangrijke factoren zijn om ergens bij te kunnen komen..  :)

Helemaal juist  ;) O0


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #56 Gepost op: 13 april 2007, 09:19:22
Volgens mij is dat juist het "probleem".
Er vindt niet of nauwelijks handhaving plaats op het bezit van de PPk tijdens incidenten.
Vraagt de politie erom en je laat een titelperskaart of helemaal niets zien, dan is het vaak ook goed.  En dit is dan tijdens incidenten van groot tot klein.  

Kortom: Heeft de PPK in zijn huidige vorm nog wel waarde ?

Daar doelde ik dus gister al op. De stichting zou beter zijn huiswerk moeten doen. Ik ken mensen die totaal niets meer met fotografie of journalistiek van doen hebben. Die hebben ooit de PPK nodig gehad voor hun werk. NU wordt deze gewoon elk jaar weer afgegeven zonder een goede controle. De PPK heeft naar mijn mening wel waarde. Als de stichting erachter zijn zaakjes op orde heeft....

Remco


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #57 Gepost op: 13 april 2007, 09:59:57
Daar doelde ik dus gister al op. De stichting zou beter zijn huiswerk moeten doen. Ik ken mensen die totaal niets meer met fotografie of journalistiek van doen hebben. Die hebben ooit de PPK nodig gehad voor hun werk. NU wordt deze gewoon elk jaar weer afgegeven zonder een goede controle. De PPK heeft naar mijn mening wel waarde. Als de stichting erachter zijn zaakjes op orde heeft....

Remco

Ja ik denk dat hij geen of weinig waarde heeft.
Natuurlijk zal hij wel af en toe z'n waarde bewijzen maar volgens mij gebeurt dit te weinig.

Dat hij te makkelijk wordt uitgegeven neem ik van je aan. Ik heb er geen zicht op, en daar zal ik ook niet over oordelen.  ;)

Je kunt als welke instelling/bedrijf  dan ook regels opstellen, maar als ze niet gehandhaafd worden, dan heeft het allemaal weinig nut. De PPk wordt simpelweg slecht gecontroleerd, of je nu bij wijze van spreken met je PPK staat te zwaaien of met een papiertje waarop dat staat dat je foto's maakt voor het één of ander, het maakt niet uit.

Waar ligt dan het probleem ?  
Is de polite te coulant met het toelaten van fotografen binnen de afzetting, of is het gewoon onwetendheid van de politie doordat ze slecht voorgelicht zijn ?

Of misschien wel heel wat anders...........

Roept u maar   :)


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #58 Gepost op: 13 april 2007, 12:09:09
Hmmmm.

Bij jou in de regio zijn ze de laatste tijd toch aardig bezig met het controleren op de PPK. Laatst bij dat incident in Bleiswijk ook. Geen PPK, dan was het toch echt achter de linten plaatsnemen.

Groeten,

Remco


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #59 Gepost op: 13 april 2007, 12:22:54
Hmmmm.

Bij jou in de regio zijn ze de laatste tijd toch aardig bezig met het controleren op de PPK. Laatst bij dat incident in Bleiswijk ook. Geen PPK, dan was het toch echt achter de linten plaatsnemen.

Groeten,

Remco

Jaa Remco, misschien dat ze touwtjes wat strakker in handen gaan nemen, ik heb er in ieder geval nog weinig van gemerkt.