Wel/geen (politie)perskaart

Auteur Topic: Wel/geen (politie)perskaart  (gelezen 161556 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #80 Gepost op: 12 augustus 2008, 23:54:42
Wat ik hier gek aan vind?
Dat iemand die beroepsmatig bezig is aangesproken wordt wat hij daar wel niet loopt te doen zonder hesje, terwijl er hordes ramptoeristen met een hesje overal tussendoor schieten.
Je zal mij niet horen zeggen dat een herkenbare kleur voor pers etc. slecht is, maar het gaat mij erom dat mensen met een hesje van 5 euro bij de Blokker overal zo tussen afzettingen door lopen, terwijl de pers eerst moet uitleggen waar die kaart om hun nek nou eigenlijk voor is... m.a.w. dat een hesje voor perskaart wordt aangezien. O0
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #81 Gepost op: 13 augustus 2008, 07:34:07
En wat vind je hier gek aan? Als je je hier al druk over maakt, het is waar ik kom tijdens een grote calamiteit gebruikelijk om een hesje aan te doen om herkenbaar te zijn dat heeft niks te maken met een verkeerssituatie...

Verder vind ik de insteek van een roodhesje juist wél goed en geef de agent volkomen geleik in zijn opzicht.

Sluit ik me ook bij aan. Een agent, zeker een agent. o.a. belast met het creëren van een veilige werkplaats, moet in 1 oogopslag kunnen zien wie er wel of niet wat te zoeken heeft. Het beste zou zijn: hesje + perskaart = toegang ter plaatse.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 13 augustus 2008, 08:53:45
Wat ik hier gek aan vind?
Dat iemand die beroepsmatig bezig is aangesproken wordt wat hij daar wel niet loopt te doen zonder hesje, terwijl er hordes ramptoeristen met een hesje overal tussendoor schieten.
Je zal mij niet horen zeggen dat een herkenbare kleur voor pers etc. slecht is, maar het gaat mij erom dat mensen met een hesje van 5 euro bij de Blokker overal zo tussen afzettingen door lopen, terwijl de pers eerst moet uitleggen waar die kaart om hun nek nou eigenlijk voor is... m.a.w. dat een hesje voor perskaart wordt aangezien. O0

Tja, en als dát nou is landelijk met de hele pers én niet-pers(red. hobbyfotografen zoals de meeste hier op het forum)dat de pers bijvoorbeeld een hesje met een kleur draagt dat geen enkele hulpverleningsinstantie draagt. Rood lijkt me ook moeilijk worden want ik dacht dat in sommige korpsen de brandmeester/bevelvoerder een rood hesje draagt bij bijvoorbeeld een beknelling of aanrijding op de openbare weg...


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #83 Gepost op: 13 augustus 2008, 13:03:58
Tja, en als dát nou is landelijk met de hele pers én niet-pers(red. hobbyfotografen zoals de meeste hier op het forum)dat de pers bijvoorbeeld een hesje met een kleur draagt dat geen enkele hulpverleningsinstantie draagt. Rood lijkt me ook moeilijk worden want ik dacht dat in sommige korpsen de brandmeester/bevelvoerder een rood hesje draagt bij bijvoorbeeld een beknelling of aanrijding op de openbare weg...

Klopt O0.. Terneuzen iig wel :)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #84 Gepost op: 13 augustus 2008, 16:18:04

Persoonlijk ben ik ook een voorstander van de KLPD methode, op de snelweg stilstaan zonder dat je hulpdienst of getuige bent is gewoon een prent.

Nou dat geldt hier niet hoor. In zowel Rotterdam-Rijnmond als Zuid-Holland-Zuid is toegestaan om op de snelweg stil te staan, mits in het bezit van een perskaart en (deze keer wel) het veiligheidshesje.


Waarom hesje aan bij een normaal incident. De perskaart gaat vergezeld met een grote rellenkaart die je om je nek kan hangen. Dat maakt het duidelijk genoeg wie er wel niet bij de pers hoort ;)

Wat me wel opvalt is dat de voorstanders van de hesjes vooral medewerkers zijn aan 112-sites ;)


wrd frank

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 13 augustus 2008, 18:03:17
Wat me wel opvalt is dat de voorstanders van de hesjes vooral medewerkers zijn aan 112-sites ;)
dat is niet vanaf mijn side. mijn foto's staan wel op 112 site.
Maar ga voor de andere media.
En dat hesje is alleen bij grote inzetten en wanneer er iets is op straat. dus voor de veiligheid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #86 Gepost op: 13 augustus 2008, 22:58:08
Nou dat geldt hier niet hoor. In zowel Rotterdam-Rijnmond als Zuid-Holland-Zuid is toegestaan om op de snelweg stil te staan, mits in het bezit van een perskaart en (deze keer wel) het veiligheidshesje.


Hmhmmm, dat klopt, je moet alleen wel aan tonen bij de heren van het KLPD hoe of wat.

dat is niet vanaf mijn side. mijn foto's staan wel op 112 site.
Maar ga voor de andere media.
En dat hesje is alleen bij grote inzetten en wanneer er iets is op straat. dus voor de veiligheid

Dat vind ik dus persoonlijk het jammere, dat mensen die voor de media fotograferen en lopen af te geven op alle gasten die er bij lopen met een camera en de 112site's voeden (en de kranten gratis etc. etc.) dat zij dus ook aan die site's leveren. Ik zie dat in het gebiedje ''Groot Amsterdam'' ook gebeuren, er zijn hier een aantal vaste media mensen, maar zij leveren ook aan de 112handel, die de hele ''pershandel'' naar de knoppen helpt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #87 Gepost op: 14 augustus 2008, 14:02:36
Ik zie dat in het gebiedje ''Groot Amsterdam'' ook gebeuren, er zijn hier een aantal vaste media mensen, maar zij leveren ook aan de 112handel, die de hele ''pershandel'' naar de knoppen helpt.

In principe beslist de fotograaf/cameraman(vrouw) daar toch zelf over, hij/zij is immer de baas van de beelden. Behalve natuurlijk als er met, zoals jij dat noemt de pershandel, een contract is afgesloten waarin daadwerkelijk staat dat de beelden aan geen andere media/medium mogen worden geleverd dan het eigen. Dus ook niet aan 112media. Ik begrijp wat je bedoeld, en waarschijnlijk ook over wie je het hebt, maar als het in het contract niet vermeld staat, wat dus erg dom is, kan diegene gewoon z'n gang gaan. Daar ligt naar mijn inziens dus het probleem...


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #88 Gepost op: 14 augustus 2008, 23:44:26
Aan de andere kant; als elk medium zijn eigen fotograaf en verslaggever heenstuurt, wordt het wel erg druk 'ter plaatse'...
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


wrd frank

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 15 augustus 2008, 09:22:49
Aan de andere kant; als elk medium zijn eigen fotograaf en verslaggever heenstuurt, wordt het wel erg druk 'ter plaatse'...
Ik lever vaak ook aan twee verschillende media bedrijven.
Doe het dan wel zo dat het 2 verschillende foto's zijn.