Wel/geen (politie)perskaart

Auteur Topic: Wel/geen (politie)perskaart  (gelezen 161534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 19 augustus 2008, 19:08:53
Waarom is iederen toch zo gespitst op het hebben/willen hebben van een Perskaart?
Je bent god niet hoor als je zo een geplastificeerd papiertje om je nek hebt hangen... kom op zeg  :-\...

Geloof mij, je (positieve) bekendheid in de regio is vele malen meer waard als een perskaart...  ::)

Daar ben ik het mee eens, vaak heb het geen meerwaarde als je 'voorbij het lintje mag'. Goeie foto's maken kan ook vanachter het lint ;) ;D


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #101 Gepost op: 19 augustus 2008, 19:37:30

Geloof mij, je (positieve) bekendheid in de regio is vele malen meer waard als een perskaart...  ::)

Eens!

Misschien moet je je als 112-fotograaf (sorry dat ik iedereen over een kam veeg) gewoon binnen 10km van je durpje blijven. ;) Zorg dat je binnen die 10 km je goede en verantwoorde foto's maakt, hiervan een SELECTIE plaats op een website en bekendheid geniet bij brandweer, politie en publiek, en daarbuiten... dat doet je 112-collega uit het andere durp wel.

En ja, als je mijn site ziet kun je ook zien dat ik uitzonderingen maak.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #102 Gepost op: 19 augustus 2008, 22:42:22
Waarom is iederen toch zo gespitst op het hebben/willen hebben van een Perskaart?

Geloof mij, je (positieve) bekendheid in de regio is vele malen meer waard als een perskaart...  ::)

Ik zou er best 1 willen hebben, maar hoofdzakelijk voor andere doeleinden dan HV-fotografie. Ik wil er uiteindelijk mijn brood mee gaan verdienen.

Wat mij gewoon dwars zit is het gegeven dat er met grote regelmaat gewoon gigantische bagger voorbij komt zetten terwijl men in het bezit is van een perskaart. Dat is op dit moment gewoon even mijn punt.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #103 Gepost op: 20 augustus 2008, 18:47:15
Ik zou er best 1 willen hebben, [......]

Wat mij gewoon dwars zit is het gegeven dat er met grote regelmaat gewoon gigantische bagger voorbij komt zetten terwijl men in het bezit is van een perskaart. Dat is op dit moment gewoon even mijn punt.

Ik heb een beetje jou reacties gevolgd.
Het in het bezit hebben van een perskaart heeft niks te maken met de kwaliteit van je foto's, het geeft alleen een soort "functie" aan. Je hebt letterlijk en figuurlijk een "label".
Dit label staat er echter alleenmaar voor dat jij van "de pers" bent. Dit label staat niet voor iemand's gedrag of kwaliteit bijvoorbeeld.

Theoretisch gezien kan iemand gewoon een perskaart hebben, maar zijn foto's met zijn mobieltje maken.... ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #104 Gepost op: 20 augustus 2008, 19:22:14
Ik denk dat Jerommeke bedoeld dat de pers steen en been klaagt over 112 site's , terwijl ze hun aan de andere kant wel voeden. Wat dat betreft zal die overlast dan wel meevallen?
 

Correct, ze zeuren aan alle kanten over de ´´112 gastjes´´ maar leveren vervolgens zelf wel aan die betreffende website´s. Dat vind ik krom  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #105 Gepost op: 20 augustus 2008, 22:02:41
Daar ben ik het mee eens, vaak heb het geen meerwaarde als je 'voorbij het lintje mag'. Goeie foto's maken kan ook vanachter het lint ;) ;D

Zucht... Je hebt duidelijk geen banden met persfotografie. Als het geen meerwaarde heeft mag jij mij uitleggen waarom er perskaarten zijn ontwikkeld. Vaak is het dus NIET mogelijk om goede foto's te maken van achter de afzetting vanwege voertuigen etc, een persvak is niet voor niks uitgevonden. ;)


guest4965

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 21 augustus 2008, 07:40:35
Zucht... Je hebt duidelijk geen banden met persfotografie. Als het geen meerwaarde heeft mag jij mij uitleggen waarom er perskaarten zijn ontwikkeld. Vaak is het dus NIET mogelijk om goede foto's te maken van achter de afzetting vanwege voertuigen etc, een persvak is niet voor niks uitgevonden. ;)

Neej, ik zeg ook niet voor niets 'vaak', ik heb ook wel meegemaakt dat het wél zin had, maar het is ook vaak zo dat ze achter het lint staan te filmen/fotograferen. Daaruit trek ik de conclusie dat het op dat moment de beste plaats is, ze zijn immers journalist van beroep dus ze zullen ook wel weten waar ze moeten staan voor het beste beeld ;)


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #107 Gepost op: 21 augustus 2008, 09:50:26
Neej, ik zeg ook niet voor niets 'vaak', ik heb ook wel meegemaakt dat het wél zin had, maar het is ook vaak zo dat ze achter het lint staan te filmen/fotograferen. Daaruit trek ik de conclusie dat het op dat moment de beste plaats is, ze zijn immers journalist van beroep dus ze zullen ook wel weten waar ze moeten staan voor het beste beeld ;)
Ben ik het niet helemaal met je eens hoor. Wanneer de politie/brandweer vindt dat het incidentgebied niet veilig is om betreden te worden door bijv. persfotografen (perskaart etc), worden hun dus terug verwezen naar achter het lint. Dan kun je nog zoveel met je perskaart gaan zwaaien, maar voor het lintje kom je dan (even) niet in verband met (eigen) veiligheid.
Weer of geen weer... altijd brandweer


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #108 Gepost op: 21 augustus 2008, 12:25:51
Ben ik het niet helemaal met je eens hoor. Wanneer de politie/brandweer vindt dat het incidentgebied niet veilig is om betreden te worden door bijv. persfotografen (perskaart etc), worden hun dus terug verwezen naar achter het lint. Dan kun je nog zoveel met je perskaart gaan zwaaien, maar voor het lintje kom je dan (even) niet in verband met (eigen) veiligheid.

En ook dat is niet waar ;D De houders van de PPK staan op grond van hun eigen verantwoordelijkheid op het incidentgebied. Op het moment dat er wat gebeurd met jouw als fotograaf/cameraman dan kan de brandweer of politie hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Je staat op je eigen verantwoordelijkheid op het terrein. Dit is een van de redenen waarom de perskaart in het leven is geroepen. De politie kan wel het advies geven om juist uit de buurt te blijven maar dit is niet bindend, zeker niet bij een grote brand of iets dergelijks. Bij PDmanagment geldt weer een ander verhaal.
Op het moment dat de brandweer aangeeft dat het echt gevaarlijk wordt, zal je zeker een stap of wat achteruit doen maar je mag nog steeds op het incidententerrein blijven ;)


guest4965

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 21 augustus 2008, 15:21:06
En ook dat is niet waar ;D De houders van de PPK staan op grond van hun eigen verantwoordelijkheid op het incidentgebied. Op het moment dat er wat gebeurd met jouw als fotograaf/cameraman dan kan de brandweer of politie hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Je staat op je eigen verantwoordelijkheid op het terrein. Dit is een van de redenen waarom de perskaart in het leven is geroepen. De politie kan wel het advies geven om juist uit de buurt te blijven maar dit is niet bindend, zeker niet bij een grote brand of iets dergelijks. Bij PDmanagment geldt weer een ander verhaal.
Op het moment dat de brandweer aangeeft dat het echt gevaarlijk wordt, zal je zeker een stap of wat achteruit doen maar je mag nog steeds op het incidententerrein blijven ;)

Ook als er sporen moeten worden onderzocht moet je verplicht een stapje achteruit ;)