Wel/geen (politie)perskaart

Auteur Topic: Wel/geen (politie)perskaart  (gelezen 160601 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #310 Gepost op: 8 december 2011, 16:51:28
Tsja wie wil hier mee gaan lopen  098uo 98uiye
http://img51.imageshack.us/img51/3076/vcoce.jpg
En daarbij komt dat dit fraudegevoelig kan zijn.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #311 Gepost op: 8 december 2011, 16:56:17
Nou wat denken jullie in het donker ? Valt erg goed op zo Euhm. Veiligheid boven alles !


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #312 Gepost op: 8 december 2011, 16:56:55
Tsja wie wil hier mee gaan lopen  098uo 98uiye
http://img51.imageshack.us/img51/3076/vcoce.jpg

Ik neem aan dat dit samen met een PPK getoond moet worden bij een afzetting?


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #313 Gepost op: 8 december 2011, 17:06:38
Tsja wie wil hier mee gaan lopen  098uo 98uiye


Graag of niet, lijkt mij... Zichtbaar en herkenbaar, mooi toch??


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #314 Gepost op: 8 december 2011, 17:49:49
Zichtbaar? Grapje zeker. Het voldoet niet eens aan de RWS eisen... sta je dan met je PPK bij een ernstig incident op de snelweg. Mag je de snelweg niet op omdat je niet voldoet aan de RWS eisen voor wat betreft je veiligheidskleding. Geweldig zo'n hesje.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #315 Gepost op: 8 december 2011, 18:04:07
Ik neem aan dat dit samen met een PPK getoond moet worden bij een afzetting?

Op de borst zit een insteekhouder voor de perskaart. Grote nadeel hiervan is dat deze nogal ruim is gemaakt. Wanneer je bukt zal de perskaart eruit vallen en kun hem mogelijk verliezen.

Qua zichtbaarheid vind ik niet verantwoord. De pers staat vaak dichtbij het incident en doen hun werk in het donker. Op dat moment hebben zij geen oog voor hetgene wat om hun heen gebeurd. Met een reflectiestreep(je) vallen ze echt niet op. Er hadden makkelijk wat extra strepen bij gekunt.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #316 Gepost op: 8 december 2011, 18:43:32
Wellicht is dit de overdag versie en komt er ook nog een versie voor in het donker  98uiye ;D :D


Stephen Peters

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #317 Gepost op: 8 december 2011, 20:13:31
Zichtbaar? Grapje zeker. Het voldoet niet eens aan de RWS eisen... sta je dan met je PPK bij een ernstig incident op de snelweg. Mag je de snelweg niet op omdat je niet voldoet aan de RWS eisen voor wat betreft je veiligheidskleding. Geweldig zo'n hesje.

Volgens mij was het hesje ter vervangen van de relkaart. Dus voor bij rellen en andere ongeregeldheden. Ik neem aan dat op de snelweg en alle andere gevallen het hesje niet aan hoeft, maar je je aan de andere voorschriften hebt te houden, zoals die van RWS.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #318 Gepost op: 21 januari 2012, 19:39:48
De hele discussie even gevolgd, nou ja even....

Het komt er in het kort op neer dat de PPK geen wettelijke grond heeft, maar een regeling is. Wel een regeling die over het algemeen landelijk erkend is.
Een PPK houder heeft op grond daarvan bepaalde "rechten en plichten".
Maar zo zijn er wel meer regelingen die regionaal/lokaal prima werken.

Heb je echter een PPK nodig om gebruik te kunnen maken van die rechten en plichten?

Naar mijn idee niet. Ook zonder de PPK kun je respectvol omgaan met je medemens, slachtoffers en hulpverleners.
Op basis van de ervaringen die hulpverleners met jou hebben, bouw je respect bij hen op (of juist niet). Dat respect heeft, hoe je het wendt of keert, meer waarde dan wat voor regeling ook naar mijn idee.

Ik vraag me wel eens af of de PPK in zijn huidige bestaan niet zijn tijd heeft gehad.
Regulering fotografen JA, graag zelfs, maar dan wel op een op deze tijd aangepaste manier.

Met name de inkomenstoets (verdien je genoeg met de foto's dat die de PPK nodig maken) is naar mijn idee achterhaald. Vooral in de minder bevolkte regio's is het zo goed als onmogelijk om je inkomen voor het grootste deel te halen uit de fotografie waar je de PPK voor nodig hebt. In mijn regio is het soms weken rustig, geen fotowaardige incidenten doen zich dan voor. Daar zou dus niemand in aanmerking komen voor een PPK. Als je dan ook nog eens fotograaf namens een regionale website bent, dus geen geld verdient met de fotografie, kom je nooit in aanmerking. Je zou een éénjarige kaart aan kunnen vragen maar die ben je na een jaar weer kwijt omdat nog altijd het aantal incidenten te laag is, en dus je hoofdinkomen niet te halen is uit de fotografie. Loondienst bij een krant is al helemaal een uitstervend soort fotografen, dus ook voor die catagorie kom je al niet meer in aanmerking. Het maakt dan voor de stichting PPK niet uit dat de betreffende site ruim 40.000 bezoekers per dag heeft.

Neem als eis voor de nieuwe media bv het aantal bezoekers. Stel eisen aan leeftijd en bekijk foto's van de aanvrager die zijn gepubliceerd enz.
Gebruik dat soort gegevens ook als toetsing voor een PPK.

Daarnaast denk ik, en zo werkt het hier in ieder geval wel, dat je met respect veel verder komt dan met een kaart in welke vorm dan ook. En zoals iedereen weet, respect moet je verdienen en kun je niet afdwingen.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #319 Gepost op: 21 januari 2012, 19:44:58
@ Dokterswacht,

Amen !
Geheel met je verhaal eens. Die inkomenstoets is voor 'velen' onhaalbaar (al vraag ik me wel af in hoeverre die strikt wordt nageleefd bij beoordeling aanvragen PPK). Die 'velen' maken (soms) uitstekende beelden, gedragen zich (soms) zoals het hoort en vormen geen doorn in het oog van de hulpverleners.