Bij de brandweer

Auteur Topic: Bij de brandweer  (gelezen 7004 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ACKevin

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 9 april 2007, 20:55:32
Dat snap ik wel, alleen ik heb het vermoeden dat ik kan wachten tot ik een ons weeg totdat ik hier aangenomen wordt als vrijwilliger. Ik denk gewoon zeker te weten dat ik als beroeps meer kans maak (sowieso omdat er dan meer posten beschikbaar komen) en omdat ze natuurlijk liever beroeps aannemen dan vrijwilligers, toch?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #21 Gepost op: 9 april 2007, 21:09:13
Ik geloof nooit dat ze zoveel 'banen' hebben dat je tot je 65 bij de brandweer kan blijven werken.... Stel op je 20 begin je, op je 40e wordt je bedankt en dan mag je nog 25 jaar een andere baan bij de brandweer doen... Als je elk jaar 2 man met 'FLO' gaan (klein korps) heb je na 25 jaar 25 mensen (met gemiddeld een LBO/MBO opleiding).... Ik geloof niet dat de dagdienst van een kleine gemeente zo groot is...  ;) :-X

Palmpje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! we zijn het eens!!!!!

Dat is een vlaai waard :-)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #22 Gepost op: 9 april 2007, 21:10:23
Ik neem aan dat je na 20 jaar dienst ze je niet ontslaan, ze zullen vast wel een andere functie voor je zoeken.
En als je dat zelf wil kan je denk ik nog wel cursussen gaan volgen (of geven). In de opleidingen e.d. ben ik niet zo thuis.

Maar er staat nergens beschreven dat dit binnen de gemeente moet zijn. Kan wel hoeft niet. Dus voor het zelfde geld kun je het bedrijfsleven etc in.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #23 Gepost op: 9 april 2007, 21:16:51
Maar er staat nergens beschreven dat dit binnen de gemeente moet zijn. Kan wel hoeft niet. Dus voor het zelfde geld kun je het bedrijfsleven etc in.

Tuurlijk, met 20 jaar brandweerkennis kun je vast terecht in het bedrijfsleven :)
Dus ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, maar dat is mijn idee.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #24 Gepost op: 9 april 2007, 21:24:28
Tuurlijk, met 20 jaar brandweerkennis kun je vast terecht in het bedrijfsleven :)
Dus ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, maar dat is mijn idee.

Dus wat zijn je carriere kansen na 20 jaar brandweer.... buiten de brandweer...  ;) ::) ::) :-X :-X :-X


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #25 Gepost op: 9 april 2007, 22:17:52
Tuurlijk, met 20 jaar brandweerkennis kun je vast terecht in het bedrijfsleven :)
Dus ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, maar dat is mijn idee.

Dat kan, maar mij geeft het in ieder geval niet genoeg zekerheid en vertrouwen naar de toekomst.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #26 Gepost op: 9 april 2007, 22:46:26
En het salaris dan?  ::) :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #27 Gepost op: 10 april 2007, 08:45:24
En het salaris dan?  ::) :-X

Dat is inderdaad niet verschrikkelijk hoog.

Dat kan, maar mij geeft het in ieder geval niet genoeg zekerheid en vertrouwen naar de toekomst.

Dan kan je beter zoals de de topicstarter al zegt, eerst een opleiding doen.


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #28 Gepost op: 10 april 2007, 13:30:45
Citaat van: Oberon op 9 April 2007, 16:26:24
De combinatie met school lijkt mij niet geweldig, stel je zit op school tijdens een tentamen of iets in die vorm, en je pieper gaat af.
Wat moet je dan? Je kan niet zomaar weglopen

Zelf ben ik ook nog student en dit heeft mij eigenlijk nog nooit problemen opgeleverd. Tijdens de tentames is dit het enigste, maar dan praat ik over een dag of 10/12 per jaar. voor de rest van de tijd ben ik meer thuis, dan de gemiddelde vrijwilliger. Ook de combinatie van de opleidingen (Manschap, Brw1 en HBT)  met mijn studie heeft nooit problemen opgeleverd.

Met alle respect voor de vrijwilligers maar die test is een stuk minder zwaar dan de beroeps hoor.

Dit verschilt dan ook per regio. In deze regio is het zo dat de testen voor zowel een beroeps als een vrijwilliger hetzelfde zijn.