Anna Margaretha

Auteur Topic: Anna Margaretha  (gelezen 1921 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Gepost op: 9 april 2007, 21:49:40
"Ter lering ende vermaeck"

http://www.knrm.nl/_images/PDF/Evaluatierapport_AM.pdf

Bron KNRM.nl

Res ( Die het vreemd vind dat er over dit onderwerp geen discussie is, en dat er over bijvoorbeeld blauwe zwaailichten oneindig wordt doorgeneuzeld)


NoordBorgh go's North again in 2009


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2007, 07:53:52
Dank je wel Res voor het plaatsen van dit bijzonder leerzaam stuk. Ik kon niet onydekken wie het geschreven hebben en hoop dat de direktie achter de conclusies staat en de modificaties uit laat voeren.

Het principe van valse veiligheid ken ik. Dynamische inzichten gaan daar hand in hand mee. Een rechte weg zonder bochten en obstakels heette vroeger een veilige weg.

Een met ABS uitgeruste auto lijkt veiliger dan een auto met slechte remmen. Maar als het rijgedrag aangepast wordt zijn ze beiden even veilig (of onveilig).

Het zelfde verschijnsel treedt op met het duiken met een volgelaatsmasker en droogpak. Je voelt dan niet meer waar je mee bezig bent.

Het principe de stuurman vaart, de schipper leidt kennen wij ook, ik wist het echter niet van de KNRM.

Er is nog meer en ik kom er zeker op terug...

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2007, 10:47:19
Ik heb het document mogen doornemen..

Ik vind het voor een openbaar document, een zeer goed stuk, getuigen van de bereidheid te leren van gemaakte fouten, vol zelf kritiek.. En er zitten ook leermomenten waarvan ik denk dat die ook voor ons van toepassing kan zijn..