TV-serie brandweer zuid Limburg

Auteur Topic: TV-serie brandweer zuid Limburg  (gelezen 4532 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Gepost op: 10 april 2007, 07:36:21
TV serie over brandweer in Zuid Limburg    
Er wordt gewerkt aan de totstandkoming van een tv serie over het werk van de brandweer in Zuid Limburg. Het is de bedoeling dat deze serie, die uit 6 afleveringen van 18 minuten gaat bestaan, in de periode tussen augustus en september 2007 via L1 wordt uitgezonden. Deze serie vormt een onderdeel van het totale communicatietraject over de regionalisering van de brandweer in Zuid Limburg.
  
Het doel van deze serie is vooral het informeren van de raadsleden van de 19 gemeenten over de vele aspecten van het werk van de brandweer en hen inzicht te verschaffen over de meerwaarde die we nu al ervaren door nauwere samenwerking. Ook willen we via deze weg de inwoners van onze regio kennis laten maken van het brandweerwerk en hen laten zien dat we inderdaad veel meer doen dan blussen alleen. Daarnaast is de serie ook gewoon bedoeld voor onze eigen medewerkers, het is goed om eens te laten zien aan de samenleving wat er allemaal komt kijken om een goede brandweerorganisatie neer te zetten en vooral om aan te geven dat het allemaal mensenwerk is.

Wat gaan we laten zien ?

Zoals we eerder al aangaven willen we in deze 6 afleveringen alle aspecten van het brandweerwerk in beeld brengen. Dit betekent dat we zowel op gebied van proactie, preventie, preparatie en repressie willen laten zien wat we allemaal doen in Zuid Limburg. Het moet een dynamische serie worden en dat betekent dat we zoveel mogelijk de beelden voor zich willen laten spreken. Brandweer is mensenwerk en dat betekent dat we medewerkers van onze eigen organisatie op herkenbare locaties in de regio willen laten zien.




email

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2007, 10:03:00
Ben erg benieuwd. Laat eens weten als er uitzenddata bekend zijn?

Groetjes

Email


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2007, 09:54:13
Ben erg benieuwd. Laat eens weten als er uitzenddata bekend zijn?

Groetjes

Email

Zou iets worden voor augustus/september


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2007, 10:17:51
vet ik woon er zelf in dus ik ga zeker kijken
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2007, 10:34:02
Volgens mij zit de regionale TV-zender L1 ook nog op de schotel en in het pakket van @home volgens mij.
Dus wat dat betreft zal het nog voor velen in den lande hier te bekijken zijn.


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2007, 18:09:38
De Tv-serie over brandweer Zuid Limburg, die de afgelopen maanden is opgenomen zal vanaf maandag 10 september, 6 weken lang te zien zijn op L1 televisie. De uitzendingen beginnen iedere maandag om 22:00 uur & 23:00 uur. De naam van de serie is : 'In de vuurlinie'. De serie bestaat uit zes afleveringen. In iedere aflevering staat een, voor de brandweer spraakmakend incident centraal. Vooraf zijn interviews gehouden met personen die betrokken zijn geweest bij het incident en zij vertellen hoe ze het incident beleefd hebben. Rondom hun verhaal wordt de aflevering opgebouwd. Per aflevering staat ook een bepaalde functie centraal, dit zijn: brandwacht,centralist,gaspakdrager,duiker,bevelvoerder en OvD. In de eerste aflevering staat een brand in een studentenhuis centraal waarbij, door een goede communicatie tussen de centralist en bevelvoerder, nog iemand op het laatste moment gered wordt. Verder komen nog de volgende incidenten aan bod in de andere afleveringen: boot over de stuw bij Borgharen, jongetje in een buis te Kerkrade, vrachtwagen in winkelpand te Haanrade, brand bij Aligna keukens in Heerlen, Ammoniaklekkage Glanerbrook in Geleen.


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #6 Gepost op: 10 september 2007, 19:11:10
Limburg zuid maakte me hier op attend zojuist  O0

livep2000
19:02:18 10-09-07I BRAN Vanavond op L1 om 22:00 en 23:00 In de vuurlinie. Een serie over de brandweer.  
1005999BRW Limburg Zuid ( Proefalarm )


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 september 2007, 20:06:02
ga zeker kijken  O0


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 10 september 2007, 20:07:35
In de Vuurlinie
Een serie over het werk van de Limburgse brandweerkorpsen. Elke maandag te zien. Presentatie: Karenanna Knopper.


Jos Hoogeveen uit Heerlen (ENG Compagny) maakt In De Vuurlinie, een serie over de brandweer. Op de vraag of hij nog iets heeft geleerd, zegt de producent: “De brandweer is veelzijdiger dan iedereen denkt.”

Ter illustratie reconstrueerde Hoogeveen zes grote incidenten waar de Limburgse brandweer de afgelopen jaren mee te maken kreeg. Zoals het ongeluk in de Kerkraadse wijk Haanrade, waar in 2004 een Duitse vrachtwagen een supermarkt binnenreed en waar drie doden vielen te betreuren. Niet gefilmd op de onheilsplek – de winkel is inmiddels afgebroken - maar in de remise van de vuurvechters. “Allemaal een beetje in de stijl van I shouldn’t be alive, die serie waarin overlevenden zich hun ultieme beproeving herinneren,” zegt Hoogeveen.

In iedere aflevering vertellen betrokken brandweerlieden over hun acties op één bepaalde dag. Dat het instant beoordelen van bijzondere situaties niet altijd even gemakkelijk is, laat presentatrice Karenanna Knopper – ook nieuw op L1 TV – vervolgens zien. Bij wijze van praktische oefening zien we haar de ene keer in de rol van korpscommandant, de andere keer als duiker bij een te water geraakte auto. Weer een week later is Knopper druk doende met een gaspak omdat ergens wellicht gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen.

“Spannend om te zien,” verzekert Hoogeveen. “En ik kan je zeggen: we mogen blij zijn dat het de brandweer is die dit soort dingen voor ons opknapt.”


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 10 september 2007, 20:08:20
ehe..  ???  op welke zender is dat?? volgens mij heb ik die (regionale)zender niet...  :-[