GRIP 3 Marathon R'dam stilgelegd ivm hitte - Rotterdam 15-04-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Marathon R'dam stilgelegd ivm hitte - Rotterdam 15-04-2007  (gelezen 22345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 15 april 2007, 17:07:41
Uit de vernieuwde GRIP-regeling die op 1 januari 2007 in de VRR is ingegaan

Kijk, daar hebben we wat aan :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #31 Gepost op: 15 april 2007, 17:10:28
Voor de liefhebbers is hij ook online te vinden:

http://www.vr-rr.nl/smartsite.dws?id=1937

 ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #32 Gepost op: 15 april 2007, 18:26:04
Leuk dat mensen hier GRIP uit proberen te leggen :)

Helaas is het niet landelijk hetzelfde, maar verschilt het per regio (trouwens ook binnen het ministerie van binnelandse zaken). Dus zijn meerdere versies van uitleg correct ;)
Vind ik ook heel erg leuk ;)   en de meeste mensen leggen het trouwens behoorlijk goed uit hoor!

Ja, ik heb het een beetje knullig getypt ;) Ik bedoel dat de uitleg die gegeven wordt klopt, maar dat je niet tot een eenduidige verklaring kunt komen, omdat de uitleg per regio verschilt. Kwam misschien een beetje arrogant over ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #33 Gepost op: 15 april 2007, 18:39:39
mijn pa er niet naar toe geweest want had gisteren met de laaste traning al gezegt dat ie het niet ging halen helaas. jammer voor al mensen voor wie dit zo is afgelopen. maar ik denk wel dat het beter is zo.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #34 Gepost op: 15 april 2007, 20:34:27
De discussie over GRIP 3 is volgens mij eigenlijk off-topic; maar goed: sinds vorig jaar bestaat er wel degelijk een landelijk uniforme GRIP-regeling, opgesteld door de Veiligheidskoepel, overgenomen door de Minister van BZK en verstuurd naar alle regio's om die te implementeren. Ik heb de documentatie hier niet thuis, maar ik geloof zelfs dat er een deadline was tot september a.s... een landelijke uniforme GRIP-regeling is ook één van de voorwaarden voor de hulpverlening op de HSL en Betuweroute.

On-topic: bevolkingszorg bij GRIP 3 betekent niet alleen inzet proces Voorlichting, maar eventueel ook andere gemeentelijke processen, ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat hier het proces Opvang & Verzorging nodig was.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 15 april 2007, 21:14:03
De discussie over GRIP 3 is volgens mij eigenlijk off-topic; maar goed: sinds vorig jaar bestaat er wel degelijk een landelijk uniforme GRIP-regeling, opgesteld door de Veiligheidskoepel, overgenomen door de Minister van BZK en verstuurd naar alle regio's om die te implementeren. Ik heb de documentatie hier niet thuis, maar ik geloof zelfs dat er een deadline was tot september a.s... een landelijke uniforme GRIP-regeling is ook één van de voorwaarden voor de hulpverlening op de HSL en Betuweroute.
zie (downloads onderaan):
Een en ander is hier te vinden: http://www.minbzk.nl/actueel/publicaties?popup=true%20class=l&ActItmIdt=99130

Het is naar mijn weten echter nog lang niet overal geimplementeerd.


Hier nog een plaatjes van de Marathon. Ik vond m zelf wel leuk vanwege de waterstralen die er bovenuit komen en de euromast op de achtergrond. Met divers gekleurde lopers op de voorgrond tegen een strakblauwe lucht 8)

(klik)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #36 Gepost op: 16 april 2007, 08:36:17
Weet iemand of GNK nog ingezet is, of was die preventief al aanwezig?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #37 Gepost op: 16 april 2007, 09:17:09
Absoluut ingezet, en druk dat ze het hadden.... ;)
greetz,  Enrique


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378


sajo

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 16 april 2007, 12:46:14
Weet iemand of GNK nog ingezet is, of was die preventief al aanwezig?

 Nou en of, en net wat Enrique zegt.
 wij stonden op het 33/38KM punt (kralingseweg omgeving)
En ik kan je verzekeren (als één van de teamleden) dat er bij ons in de tent ook Topsport is bedreven.
Vanaf 13.00uur tot het moment dat er besloten is om te stoppen zijn wij aan één stuk bezig geweest.

 En niet zoals die ukkel van een Sven van Beek op zijn site had gezet met blaren prikken (bedankt Sven; kom voortaan zelf even kijken voordat je kwakkeloos iets van een andere puber publiceerd) maar echt wel met serieuze problemen,die ik jullie niet hoef uit te leggen neem ik aan.

Jammer dat er zoveel onbegrip is/was onder de lopers en zelfs publiek, om dit evenement te staken.
 ook wel weer begrijpelijk ,maar het feit dat er geen doden zijn gevallen is wel aan deze beslissing te danken geweest.

 Een tijd na het stil leggen hebben wij trouwens onze spullen in moeten pakken om te gaan répositioneren op het Doelwater
 voor bijstand op de Coolsingel, maar dat liep godzijdank met een sisser af.

Al met al zeker geen onnodige beslissing die door Burgemeester Opstelten, het GHOR, VRR en wedstrijdleiding is genomen.

Gr.J.