GRIP 3 Marathon R'dam stilgelegd ivm hitte - Rotterdam 15-04-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Marathon R'dam stilgelegd ivm hitte - Rotterdam 15-04-2007  (gelezen 22471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #40 Gepost op: 16 april 2007, 13:39:49
Een tijd na het stil leggen hebben wij trouwens onze spullen in moeten pakken om te gaan répositioneren op het Doelwater voor bijstand op de Coolsingel,

Vandaar dat ik jullie nog over de Coolsingel zag komen.

maar dat liep godzijdank met een sisser af.

Uiteraard. Dat konden we zelf prima aan...   ;D


Franc


sajo

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 16 april 2007, 14:57:16
Tja Franc, ik had niet anders verwacht van jullie
Maar ik neem aan dat ik je vanavond nog wel verder spreek?


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #42 Gepost op: 16 april 2007, 15:24:23
Tja Franc, ik had niet anders verwacht van jullie
Maar ik neem aan dat ik je vanavond nog wel verder spreek?

Ja hoor, we doen wel even een evaluatie.    :D


Franc


Marc S

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #43 Gepost op: 16 april 2007, 20:15:04
Er zijn tijdens de Marathon Rotterdam van zondag 15 april jl. in totaal 68 ambulancebewegingen geweest. Hiervan werden 29 personen naar diverse ziekenhuizen en 11 personen naar de EHBO-post in het Albeda College in de Hennekenstraat vervoerd. Daarnaast zijn 28 personen ter plaatse door ambulancepersoneel behandeld. Van de 29 personen die naar het ziekenhuis zijn vervoerd, zijn er 17 opgenomen. Deze zijn verspreid over de ziekenhuizen in de regio. De meesten zijn naar het Erasmus MC vervoerd, waar 8 personen zijn opgenomen. Twee personen zijn succesvol gereanimeerd en naar het Thoraxcentrum overgebracht. In totaal zijn er zo'n 150 personen behandeld bij één van de EHBO-posten. :D :D

bron: ghor rotterdam rijnmond


sajo

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 17 april 2007, 09:10:14
Even voor de duidelijkheid,

Er werd in de media gesproken dat de 2 gereanimeerde slachtoffers hun leven te danken hadden dankzij de AED inzet.
 Nou dit is dus een verhaal wat we naar het rijk der fabeltjes kunnen sturen ,want deze mensen zij gewoon met de hand gereanimeerd door Rode Kruis vrijwilligers en een medical team(EMC) in combinatie met ambulance personeel die het daarna hebben over genomen

Er is dus geen enkele AED inzet geweest, sorry voor de Hartstichting,maar deze eer komt jullie niet tegemoet.
Sterker nog, men was niet eens in de buurt te vinden met dit ding toen de loper neerviel.

En om het verhaal af te maken,bij het minste geringste werd niet de AED gepakt
 maar werd door deze mensen 112 gebeld dat er iemand bewusteloos neerviel op het parcours
en of er een ambulance kon komen.

 ik weet dat er div forumgenoten onder ons zijn
 die dit helaas positief kunnen bevestigen.(zij waren er namelijk bij).al hoeven ze van mij hier niet verder op te reageren.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 10 oktober 2010, 23:54:39
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7890944/__Marathonloper_moet_meer_drinken__.html?sn=binnenland,buitenland

zo 10 okt 2010, 20:46
'Marathonloper moet meer drinken'

NIJMEGEN/EINDHOVEN -  Sommige marathonlopers zijn na een wedstrijd vier tot vijf kilo lichter. Dat is grotendeels te wijten aan vochtverlies. ?Marathonlopers zouden meer moeten drinken?, is de conclusie van hoogleraar Maria Hopman (fysiologie) van het UMC St. Radboud Nijmegen. Zij deed zondag onderzoek bij de marathon van Eindhoven.

Om uit te vinden wat het lopen van een marathon voor effect heeft op de vochtbalans en de warmteregulatie lieten zij en haar onderzoeksgroep honderd testlopers de ruim 42 kilometer rennen.

Te weinig drinken kan leiden tot oververhitting, uitdroging en verstoring van de zoutbalans. Volgens Hopman zijn er de laatste tijd bij marathons veel incidenten geweest, soms met dodelijke afloop, waarbij de warmte een rol speelde.

„We zien nu al dat de lopers tijdens de marathon toch minder drinken dan ze zouden moeten doen”, aldus Hopman. „Het is met name een kwestie van bewustwording en training. Je kunt het lichaam deels laten wennen aan meer drinken tijdens een wedstrijd.”