Wat zou jij doen als de sirene afgaat?

Auteur Topic: Wat zou jij doen als de sirene afgaat?  (gelezen 12478 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 16 april 2007, 11:57:25
Volgens mij ontbreekt het de sirene aan een essentieel informatie onderdeel: wat is er aan de hand...  :) Je ruikt, ziet en hoort niets en de sirene gaat af en iederéén blijft doen wat hij/zij al mee bezig is. Wat zou jij dan doen?

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/04/art000001C7800C55D9ED02.html

Burgemeester Helmond boos na brand

Burgemeester Jacobs van Helmond is boos op de inwoners van zijn stad. Toen gisteren de sirene ging omdat bij een grote brand een gifwolk was vrijgekomen bleven veel mensen gewoon buiten.

Een aantal sportverenigingen liet de wedstrijden gewoon doorgaan en Jacobs vindt dat zij zich onverantwoordelijk hebben gedragen. Volgens hem is het laatste woord hierover nog niet gezegd.

Jacobs maakt zich grote zorgen over het nut van de sirene, nu blijkt dat mensen zich er niets van aan trekken. Het gif kwam vrij door brandend afval bij een metaalverwerkingsbedrijf. Uiteindelijk werd niemand onwel.




112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #1 Gepost op: 16 april 2007, 14:25:54
ja klopt dit heb ik ook gezien

maar toen die sirene's af gingen zeggen ze altijd dat je naar binnen moet gaan, ramen en deuren dicht moet doen, en de radio of TV aan zetten op de regionale tv. nu heb ik ten tijden van deze brand ook naar omroepbrabant gekeken en er was niets op over die brand er was alleen op teletext iets te zien.

ik denk dat als de sirene gaat dat ze dan wel moeten zorgen dat omroep brabant meteen informatie klaar heeft liggen.


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #2 Gepost op: 17 april 2007, 15:47:53
ja klopt dit heb ik ook gezien

maar toen die sirene's af gingen zeggen ze altijd dat je naar binnen moet gaan, ramen en deuren dicht moet doen, en de radio of TV aan zetten op de regionale tv. nu heb ik ten tijden van deze brand ook naar omroepbrabant gekeken en er was niets op over die brand er was alleen op teletext iets te zien.

ik denk dat als de sirene gaat dat ze dan wel moeten zorgen dat omroep brabant meteen informatie klaar heeft liggen.

Teletekst is toch ook informatie.
Zie hier het probleem niet.

Ga naar binnen, sluit ramen en deuren en zet tv of radio aan.
Nou je zegt zelf dat er informatie op teletekst stond dus he tis toch oke ?


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #3 Gepost op: 17 april 2007, 16:06:50
Dit komt allemaal door die stomme cultuur van ons Nederlanders. Iedere maand word de sirene getest, en als er dan écht iets is en de sirene gaat.. "ach. zal wel een idioot op het vekeerde knopje hebben gedrukt, ik zie toch niets ergs?" -> Eerst zien, dan geloven cultuur..


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 april 2007, 11:45:33
Ik zou eerst de monitor bekijken wat er aan de hand is, is er niets te zien dan wacht ik ook nog niet af. Het eerste haal ik m'n huisdieren naar binnen en doe alle ramen en deuren dicht. Ik blijf binnen totdat het gevaar geweken is. Ik heb het een keer meegemaakt met een explosie in de Shell of de Esso. Ik geloof dat het de Esso was, het was in het jaar 1994 ofzo.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #5 Gepost op: 18 april 2007, 11:47:43
eer dat ik thuis door heb dat die dingen gaan zijn we paar uur veder. en dan tv kijken wat er aan de hand is
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 april 2007, 11:49:52
Ik ben benieuwd wat men moet doen als bijvoorbeeld het luchtalarm afgaat terwijl je in de auto/bus/trein of tram zit?


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #7 Gepost op: 18 april 2007, 11:57:01
dan denk ik dat de bestuurder maatregelen neemt
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 april 2007, 11:59:53
Ik heb nog een gasmasker liggen die werkt dus ik ben veilig indien er een gas ontsnapt ;D Ik zit met m'n smoel boven op de Shell, Esso, Akzo Nobel enz. Als hier iets de lucht in gaat kan je bidden totdat je een ons weegt, je komt hier nooit levend weg. Echt een drama met ontsluitingswegen.


Kanarie

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 18 april 2007, 13:43:38
Ik ben benieuwd wat men moet doen als bijvoorbeeld het luchtalarm afgaat terwijl je in de auto/bus/trein of tram zit?
Ik denk dat je dan bij het dichtstbijzijnde huis naar binnen moet gaan, maar heb inderdaad nog nooit ergens gelezen wat je dan het beste kan doen.