Wat zou jij doen als de sirene afgaat?

Auteur Topic: Wat zou jij doen als de sirene afgaat?  (gelezen 12402 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #20 Gepost op: 21 juli 2007, 21:20:32
ik heb geen idee wat ik ozu doen.. hier thuis kan ik hem wel horen maar op school niet...

ik denk dat ik eerst tv aan doe of zo en dan zie ik wel verder


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #21 Gepost op: 22 juli 2007, 00:48:12
Als de sirene gaat op een "afwijkend" tijdstip, (dus niet de eerste maandag van de maand), ga ik 'denk ik', niet gelijk bij het eerste de beste huis naar binnen :( maar vervolg mijn reis of blijf ik binnen daar waar ik ben..

Maar het is volgens het advies zo, dat je dus gelijk bij iemand naar binnen zou moeten gaan, toch?
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


apje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
  • he jij hier
Reactie #22 Gepost op: 22 juli 2007, 07:38:12
idd, als ik m hoor onderneem ik actie ( zoals verteld op tv) en als ik m niet hoor niks
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #23 Gepost op: 22 juli 2007, 15:01:41
Hmm. Ik denk dat ik eerst de kat en de konijnen binnen zou halen. Dan zou ik de tv aanzetten/internet (staat sowieso aan  :-X). Ik zou de deuren dicht doen, misschien even snel de ramen en roosters aflopen.

Op zich wete je dit soort dingen pas op het moment dat het gebeurd in het algemeen ;)
*leegheid*


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 22 juli 2007, 15:13:19
Ik blijf gewoon buiten staan, ik ga toch wel dood. Hier in Spijkenisse zit je als ratten in de val, bij een grote ramp kom je hier met geen mogelijkheid weg. We moeten het maar doen met een brug die in de spits 10x open staat. Ook met het pondje kom je niet ver. Er zijn maar drie ontsluitingswegen die alle drie altijd vast staan. Dus met een grote ramp kom je hier niet weg.


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 24 juli 2007, 14:54:27
dat ligt er nogal aan waar ik ben...

Maar zoieso wel Tv,radio aan en natuurlijk op het Hv Forum  O0


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #26 Gepost op: 24 juli 2007, 15:49:36
Gewoon crisis.nl bekijken en als dat niet ge-update is niks...


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #27 Gepost op: 24 juli 2007, 19:17:39
Zelf niet thuis: vrouw bellen en zeggen dat ramen en deuren dicht moeten. En zelf naar de kazerne gaan om te kijken of ik daar iets kan doen. Zo niet naar huis gaan. ( Gebied valt allemaal onder de zelfde sirene)  :)

Zelf thuis: ramen en deuren dicht, nieuws aan, afhankelijk van het nieuws wel of niet naar de kazerne gaan.

Aan het werk: lekker blijven werken, misschien moet ik nog wel meer sirenes aan zetten.  ;) ;)
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


FirefighterNL

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 25 juli 2007, 16:52:20
Hmm... denk dat ik naar de kazerne rijd, mn pak aantrek en wacht op de rest van mn collega's (als er al geen zijn). :D


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #29 Gepost op: 4 augustus 2007, 02:22:02
@home: Ik denk dat ik eerst eens even de tv aanzet. Als daar neits op te zien is ff crisis.nl en hvforum raadplegen. Staat daar niets "interesants" op dan ga ik gewoon met me dagelijkse dingetje verder.

@inzet: Tja. Afhankelijk van wat voor inzet het is meld ik mij of bij de Teamleider of, als het een kleine inzet betreft met 2 EHV'ers, gaan wij ons melden bij de organisatie en proberen informatie te verschaffen. Is er iets aan de hand wat naar binnen gaan en/of evenement staken, als we niet al binnen zijn, noodzakelijk maakt de organisatie dat advies gaan geven, als zij die stap zelf al niet genomen hebben.

Maar hier in de regio zal de organisatie meestal als eerste bij ons komen met de vraag of wij info hebben. Tenminste, als ik kijk naar de houding van de meeste evenementenorganisatoren tegen over ons.
==========

Citaat
Teletekst is toch ook informatie.
Zie hier het probleem niet.
Ik zie hier het probleem wel. De meeste mensen zullen er niet aan denen om op teletekst te gaan kijken. Dus zullen die niet geinformeerd worden.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie