Fotografen opgepakt ivm valse meldingen (voor foto's?)

Auteur Topic: Fotografen opgepakt ivm valse meldingen (voor foto's?)  (gelezen 10405 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 17 april 2007, 16:45:07
niet meteen alles over één kam scheren.... het gros is gewoon netjes bezig hoor  ;)

via scannerforum kwam ik onderstaande tegen:



Die lange jongen (nr 3 die van de trap komt) is gister meegenomen naar het bureau samen met een andere persoon.

Pffff, dan ben je 25 jaar en heb je niks beters te doen dan een uitruk na te doen en zinloos 112 te bellen, echt kansloos.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #11 Gepost op: 17 april 2007, 17:05:04
Jemig wat een sukkels zeg, steekje los?  :-X
343, never forget.


Gast48368

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 17 april 2007, 17:36:25
Voor alle veroordelingen en speculaties uit de hand lopen, lees ook even dit:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15389.msg486606/topicseen.html#msg486606


Er is nog niets met zekerheid vastgesteld. Indianenverhalen zijn zo het land door. Dus laten we het netjes houden, en de discussie in zijn algemeenheid hier door laten lopen.

Anneke

Moderator


citaat 112 Almere:

Beste HV-ers en fotograven,


het komt rauw op ons dak vallen dat we door een geintje van iemand anders als website eigenaar betrokken worden bij dit voorval.

112-almere.nl ontkent alle betrokkenheid.

Wij hebben niks met deze valse 112 meldingen te maken. en willen (zoals in het gastenboek word vermeld) zeker niet het imago van brandweer fotografie of 112 fotografie  negatief beinvloeden.

ik zelf voel me er zwaar kut onder :(


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #13 Gepost op: 17 april 2007, 19:32:37
Het is in ieder geval goed voor hun bezoekers aantallen ;)


112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 17 april 2007, 21:44:21
tha dat ik nou zo moet lezen op teletekst.
ik was er gister ook naar Almere gereden om foto's temaken van BRW Naarden die ook daar heen moest voor assistentie BRW Almere met de duikers.
dat ik het vanmiddag las op RLT7 tekst dat het ook nog een loze melding was kon ik niet begrijpen.
stelt dat er echt nou iemand verdronk ergens in almere of in naarden dan is er niet even zo snel een duikteam beschikbaar.
ik hoop dat ander grapjassen die rond lopen die het zelfde doen er gelijk mee ophouden want ik weet zeker dat het eens verkeert gaat en dat er echt iemand gewond raakt of erger.
ieder geval sterker voor de webmaster van 112-almere.nl O0


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #15 Gepost op: 17 april 2007, 21:54:07
opsluiten die gasten
wel goed dat de politie dit opgevallen is en snel aanpakt

ben benieuwd wat voor (taak)straf ze krijgen

gisteren ook voor jan lul naar almere geweest  >:(
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 17 april 2007, 22:21:48
Beste HV-ers en fotograven,


het komt rauw op ons dak vallen dat we door een geintje van iemand anders als website eigenaar betrokken worden bij dit voorval.

112-almere.nl ontkent alle betrokkenheid.

Wij hebben niks met deze valse 112 meldingen te maken. en willen (zoals in het gastenboek word vermeld) zeker niet het imago van brandweer fotografie of 112 fotografie  negatief beinvloeden.

ik zelf voel me er zwaar kut onder :(


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #17 Gepost op: 17 april 2007, 22:31:38
gisteren ook voor jan lul naar almere geweest  >:(
Hoezo? Het is toch landelijk nieuws?  :D ;D
343, never forget.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #18 Gepost op: 17 april 2007, 23:10:32
niet meteen alles over één kam scheren.... het gros is gewoon netjes bezig hoor  ;)


Vind niet dat het over een kam scheren is maar meer een conclusie van hetgeen vaak onder de hulpverleners leeft.
Persoonlijk kijk ik ook erg wantrouwend tegen 112-sites aan. Wil niet zeggen dat er ook een hoop goede tussen zitten maar in mijn ogen is het algemeen beeld van 112 sites negathief.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #19 Gepost op: 17 april 2007, 23:17:14
De politie heeft twee Almeerders van 14 en 25 jaar opgepakt, omdat ze geregeld voor niets hulpdiensten zouden hebben opgetrommeld. De 14-jarige heeft inmiddels bekend vaker valse meldingen te hebben gedaan, zodat hij mooie kiekjes kon maken voor de website www.112-almere.nl.

De politie betrapte beiden nadat de 14-jarige de hulpdiensten gisteravond had getipt over een kind dat in het water van de Beatrixsluis in Almere zou zijn gesprongen. De hulpdiensten rukten uit met ambulance, boten, duikteam en helikopter met infraroodapparatuur. Ze zochten een paar uur, maar vonden niets.

Steekpartij

"Een van de agenten rook onraad, omdat hij de 14-jarige jongen de zoekactie zag fotograferen. Eerder die dag had hij hem ook al zien staan toen de politie ten onrechte naar een brand in een manege was gestuurd", aldus een politiewoordvoerder. Afgelopen weekeinde was de jongen ook aanwezig bij een vermeende steekpartij.

"Hij belde de politie anoniem met de mededeling dat hij zijn moeder had neergestoken en gaf een ander adres op. Wij gaan ons uiterste best doen om de kosten van al dat overbodige werk op ze te verhalen." Om hoeveel geld dat gaat, is nog niet bekend. De 25-jarige verdachte ontkent elke betrokkenheid.

Naam van de topic klopt niet. Dit zijn geen fotografen maar een paar (geen woorden voor) met een fotocamera. Dat maakt je nog geen fotograaf!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.