Hoogwerker versus Ladderwagen

Auteur Topic: Hoogwerker versus Ladderwagen  (gelezen 21034 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 20 april 2007, 21:16:49
Ik ben wel benieuwd wat nu de feitelijke redenen zijn om te kiezen voor een ladderwagen of een hoogwerker. :)


Of zijn er alleen emotionele redenen?  :P




fire dept vincent

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 april 2007, 21:18:07
Ik denk zelf dat het personeel daar over beslist, de 1 vind een al beter en de ander een Hw


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 20 april 2007, 21:27:23
Ik denk zelf dat het personeel daar over beslist, de 1 vind een al beter en de ander een Hw

Ik ben wel benieuwd wat nu de feitelijke redenen zijn om te kiezen voor een ladderwagen of een hoogwerker. :)


Of zijn er alleen emotionele redenen?  :P

Ik denk ook veel... ;)


Michelle1983

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 april 2007, 13:37:11
Wat mij is opgevallen in ieder geval Midden en West Brabant is dat in de regio's waar ze een AL en een HW hebben (omgeving Breda-Oosterhout met HW en 2x AL, omgeving Bergen op Zoom en Roosendaal met HW en AL) dat in veel gevallen wanneer de AL ter plaatse gaat voor assistentie aan GGD, vervolgens de HW moet komen omdat de AL er niet bij kan. Dat kan misschien meespelen.

Even om een idee te geven van de verdeling in regio MWB:
Tilburg: 2x HW (post Centrum en post Vossenberg)
Waalwijk: 1x HW
Breda: 1x HW, 1x AL
Oosterhout: 1x AL
Roosendaal: 1x HW
Bergen op Zoom: 1x AL


Tapwacht

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • vrijwillig bierdrinker
Reactie #4 Gepost op: 21 april 2007, 17:55:00
Alles hierover in de module onderbrandmeester materieel


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 21 april 2007, 19:53:33
en even corrigeren ook de post bergen op zoom beschikt sinds kort over een hw ter vervanging van de 19 jaar oude alk.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 april 2007, 19:57:07
en even corrigeren ook de post bergen op zoom beschikt sinds kort over een hw ter vervanging van de 19 jaar oude alk.

Had ik inderdaad nog gemist, zie nu staan dat ie binnenkort operationeel gaat worden. Ontbrak nog in de voertuigoverzichten waar ik had gekeken.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2007, 09:38:01
Ik had begrepen dat die AL van bergen op zoom binnenkort word vervangen door een nieuwe HW.

Wat mij is opgevallen in ieder geval Midden en West Brabant is dat in de regio's waar ze een AL en een HW hebben (omgeving Breda-Oosterhout met HW en 2x AL, omgeving Bergen op Zoom en Roosendaal met HW en AL) dat in veel gevallen wanneer de AL ter plaatse gaat voor assistentie aan GGD, vervolgens de HW moet komen omdat de AL er niet bij kan. Dat kan misschien meespelen.

Even om een idee te geven van de verdeling in regio MWB:
Tilburg: 2x HW (post Centrum en post Vossenberg)
Waalwijk: 1x HW
Breda: 1x HW, 1x AL
Oosterhout: 1x AL
Roosendaal: 1x HW
Bergen op Zoom: 1x AL


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2007, 12:10:30
Ik had begrepen dat die AL van bergen op zoom binnenkort word vervangen door een nieuwe HW.

Als je even naar boven gaat staat dat er ook ;) :D
Weer of geen weer... altijd brandweer


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2007, 12:36:22
De voornaamste redenen dat Amsterdam voor autoladders heeft gekozen is omdat ze veel wendbaarder zijn door de nauwe Amsterdamse straatjes, en ze zijn veel sneller opgesteld bij bijvoorbeeld het afhijsen van een patient of het redden van iemand bij brand.