Landelijk Protocol Eerstehulp Verlening (LPEV)

Auteur Topic: Landelijk Protocol Eerstehulp Verlening (LPEV)  (gelezen 55716 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Gepost op: 24 april 2007, 08:45:13
Wie weet hier meer van ?
www.lpev.nl

Willem D.


Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 24 april 2007, 09:09:28
De site is van Veerman Ehbo En Bhv Trainingen
Parklaan 117
3208 DL Spijkenisse

website: http://www.eerstehulpopleidingen.nl/ehonl/index.htm

Beide sites maken niet een echt profesionele indruk ......

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2 Gepost op: 24 april 2007, 09:12:51
Ik weet er niks van, maar ik mag hopen dat ze gewoon de OK leerstof en handelingen/protocollen volgen.
Niet dat daar niks over te zeggen is, maar aan 2 systemen hebben we nog veel minder.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #3 Gepost op: 24 april 2007, 09:37:31
Het lijkt mij niet meer als een een opleidingsbedrijfje wat een stichting opgericht heeft met wat familieleden en derden om hun eigen lesmateriaal en wellicht lesmethode te promoten/verkopen.

Ze zeggen op hun website "Veerman EHBO & BHV Trainingen is het eerste opleidings instituut in Nederland die deze nieuwe revolutionaire eerstehulpopleidingen van de "Stichting Landelijk Protocol Eerstehulp Verlening" in haar cursuspakket zal opnemen. " Maar deze André Veerman zit volgens mij ook in de stichting (net als zijn vrouw ?)

Maar ik ben benieuwd naar de revolutionaire opleiding, de wijzigingen in de ehbo zijn in het verleden altijd via evolutie en nooit via revolutie verlopen, dus ik ben benieuwd waar ze mee komen, het moet wel iets heel bijzonders en anders zijn.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 24 april 2007, 09:57:37
Leuk zo'n stichting..  Hoe meer zielen hoe meer vreugd..

Naast alle andere opleiders, en certificerings organisaties kan er vast nog wel meer bij...

Ik denk dat ik het eerste hulp wereldje in nederland en internationaal een beetje ken..  Dit lijkt me geen breed gedragen initiatief..  Er is ook geen aansluiting bij andere wereldwijde of europese ontwikkelingen..  

Toch leuk dat er meer mensen zijn die aan de ontwikkeling van eerste hulp in Nederland willen werken...  ??


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #5 Gepost op: 24 april 2007, 10:02:19
Het lijkt mij niet meer als een een opleidingsbedrijfje wat een stichting opgericht heeft met wat familieleden en derden om hun eigen lesmateriaal en wellicht lesmethode te promoten/verkopen.

Ze zeggen op hun website "Veerman EHBO & BHV Trainingen is het eerste opleidings instituut in Nederland die deze nieuwe revolutionaire eerstehulpopleidingen van de "Stichting Landelijk Protocol Eerstehulp Verlening" in haar cursuspakket zal opnemen. " Maar deze André Veerman zit volgens mij ook in de stichting (net als zijn vrouw ?)

Maar ik ben benieuwd naar de revolutionaire opleiding, de wijzigingen in de ehbo zijn in het verleden altijd via evolutie en nooit via revolutie verlopen, dus ik ben benieuwd waar ze mee komen, het moet wel iets heel bijzonders en anders zijn.

Jacques


Goh ,
daar zijn toch meer  bedrijven van die op dezelfde manier werken? :P
Wat is daar mis mee???
Hoezo onproffesioneel, deze uitlating vind ik onproffesioneel!!!!! ::)
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #6 Gepost op: 24 april 2007, 10:35:45
Nu weet ik nog steeds niets inhoudelijks.

Ik ben toch een dagje op de IVIC beurs, ik ga wel langs voor nadere informatie.

Willem D.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


kamphuis

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 24 april 2007, 19:45:15
Ik ben benieuwd welke medische onderbouwing zij gaan gebruiken voor hun lesstof en in hoeverre zij aansluiting zoeken bij LPA-protocollen.
Ik heb er een hard hoofd in: de makers weten niet eens dat 'eerstehulpverlening' één woord is (anders zouden ze hun protocol wel LPE noemen, of verwijzend naar de woorddelen LPEHV) en maken in hun enige webpagina al inhoudelijke fouten.


helm

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 24 april 2007, 20:52:46
Wel een mooi gekozen naam, wekt zeer sterk de indruk iets "officieels" te zijn.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #9 Gepost op: 25 april 2007, 11:03:41
Net gevonden : vrij recent geintroduceerd is het LPSEH = "Landelijk Protocol Spoedeisende Eerste  .....  Hulp" voor SEH afdelingen.
Dit klopt natuurlijk ook niet, spellingstechnisch gezien.

De stichting schrijft ook dat het LPEV is ontwikkeld door artsen, verpleegkundigen, instrukteurs en eerstehulpverleners(?!?). Dan moet er toch wel een goed verhaal achter zitten. Om nu een specifiek persoon direct af te branden op vermoedens  en om iets wat je nog niet hebt kunnen aanschouwen of ervaren, vind ik toch wel een beetje ver gaan (Jacques Schenk).

Heeft iemand trouwens al het lesmateriaal gezien ?


Willem D.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we