Nieuwe S-bussen Zuid-Holland-Zuid

Auteur Topic: Nieuwe S-bussen Zuid-Holland-Zuid  (gelezen 12882 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TSM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
    • Hulpdienstenzhz
Gepost op: 4 september 2003, 09:34:25


REGIO – Op 2 september 2003 neemt de Politie Zuid-Holland-Zuid twee nieuwe dienstvoertuigen in gebruik. Het gaat om surveillancebussen (die bestemd zijn voor prioriteitmeldingen/noodhulp). 1 voertuig zal gaan rijden in het district Alblasserwaard/Vijfherenlanden, 1 voertuig zal dienst doen in het district Hoeksche Waard. Binnen een termijn van anderhalf jaar zullen alle surveillancebussen worden vervangen door het nieuwe type voertuig. Het gaat om het type Mercedes Vito. Dit type is verkozen na een uitgebreid aanbestedingstraject waar de eisen voor het nieuwe voertuig geformuleerd zijn en nadrukkelijk is gekeken naar de prijs/kwaliteitverhouding.

Ook is de kostprijs per kilometer een van de aspecten dat mede doorslaggevend is geweest voor het korps Zuid-Holland-Zuid. Hiernaast hebben proefrijders uit het korps Zuid-Holland-Zuid het voertuig uitvoerig getest.



De surveillancebussen van het nieuwe type voldoen aan alle veiligheidseisen van de huidige tijd. Bovendien zijn de bussen uitgerust met een Mobiel Data Terminal. Dit betreft een terminal waarin een diversiteit aan informatie opvraagbaar is.
Dit betreft onder andere persoonsbevraging, kentekenbevraging etc. Voorheen verkreeg de dienstdoende agenten op de surveillancebussen deze informatie alleen met tussenkomst van de meldkamer. De huidige apparatuur moet bijdragen aan een snelle en efficiënte werkwijze.




Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #1 Gepost op: 4 september 2003, 09:43:25
De achterruiten geblindeerd en ze zijn helemaal af ;D

Even serieus, lijken me fijne wagens (beter dan de VW transporter). Goede rij-eigenschappen en toch ruim genoeg.
Ik wist trouwens niet dat er verschillende wagens waren voor prioriteitmeldingen ??? waar zit hem het verschil dan in?
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 4 september 2003, 11:23:58
inderdaad mooie auto,s,en de mercedes Vito rijdt perfect en vooral goede wegligging.Doordat de auto vrij laag op z,n wielen staat


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #3 Gepost op: 4 september 2003, 14:01:27
Een Vito rijd misschien wel goed, maar in onze auto (auto op 't werk) schakelt 'ie moeilijk in z'n achteruit en de stoelen zijn echt slecht.

Ik vraag me af waarom die auto's niet gewoon een zwaailicht balk hebben...

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 4 september 2003, 14:09:59
Christian ik weet niet hoe oud die Vito is,maar er was een probleem met schakelen bij de oudere Vito,s.Bij de nieuwe is dat over,dat even terzijde ,terug naar de discussie ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #5 Gepost op: 4 september 2003, 20:56:11
wij hadden ovd voertuigen van het zelfde typen....zijn we vanaf gestapt omdat ze niet geweldig functioneerde....nu hebben we renault espace. mooie en ruime voertuigen


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #6 Gepost op: 4 september 2003, 21:37:01
In de politieregio Zeeland schakelt men geheel over op Ford. Er zijn al diverse Ford Transit (grote type) surveillancebussen in dienst en ook de hondenwagens zijn inmiddels Ford Transits in aannemersuitvoering.

De mannen van de verkeerdienst van de unit FTO hebben hun eerste Ford Transit Connect (kleine type) in gebruik genomen, uitgerust met alle apparatuur voor onderzoek bij verkeersongevallen e.d.

De 'normale' surveillancewagens zijn Ford Mondeo's sedan geworden. Alle VW's (ook de Transporters) gaan hier uit het straatbeeld verdwijnen.

Gr
Erik


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 4 september 2003, 22:12:24
en hoe bevallen de transits???? wij krijgen ze misschien ook...ik heb het idee dat ze erg breed zijn.....welke motor zit erin....samengevat.....is het wat???


m vr gr
jvo
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #8 Gepost op: 4 september 2003, 23:20:20
Sorry jvo, maar ik heb geen flauw idee :-)
Ben zelf niet van de politie-kant zeg maar.
Ze zijn inderdaad nogal wat forser dan een Transporter of Vito... Zeker wat betreft de hondenwagens was het een omschakeling: van een Golf Station naar een Ford Transit  :)

Overigens hebben ook verschillende brandweerkorpsen in deze regio nieuwe Transits in dienst, maar ook daar heb ik nog niets over gehoord.

Gr
Erik


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #9 Gepost op: 4 september 2003, 23:39:36
Bij een motorenrevisiebedrijf hier in de buurt, liggen de cylinderkoppen tot het plafond opgestapeld om gevlakt te worden, en om nieuwe klepgeleiders te laten inzetten, die jongen lacht zich een krul in z'n ..., zo goed zijn die vitos niet, vooral als er een keer stevig asfalt mee gepoetst wordt.
Verder wel een mooie auto in deze uitvoering; zijn ze ook gechipt???