Bericht assistentie ambulance op pager brandweer

Auteur Topic: Bericht assistentie ambulance op pager brandweer  (gelezen 7578 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 5 mei 2007, 13:17:48
Op het moment dat je aanvraag spraak doet kan er natuurlijk heel even overheen gaan voordat je een reactie krijgt van de CPA. Het Is dan wel fijn als je weet welke richting/waar je heen moet. Anders sta je aan de poort te wachten. Dit is een van de redenen waarom ik vind dat het wel meerwaarde heeft.

Maar vaak ging de pieper af, en terwijl we dan naar de wagen liepen kwam er over de porto 'n spraakbericht met meer info, en wisten we dus hoe en wat voordat we goed en wel in de wagen zaten.

De soort van de melding moet ook niet uitmaken hoe vlug ze in die ambulance springen en vertrekken. Dus


Juist wel, je hebt A1 en je hebt A1 (of Red Call zoals 't hier heet).

Even 'n voorbeeldje (echt gebeurd tijdens 'n dienst van mij 'n paar terug) :

Rit 1 : "A1, aanrijding voetganger VS fietser, voetganger oke, fietser klaagt over pijn in de voet, adres is in't centrum en melding komt van de poltiie"

Paar uur later, rit 2 : "A1 reanimatie voetballer, 36 jaar, aed wordt gebruikt"

Reken maar dat ik bij die 2e A1 rit heel anders heb gereden als bij die 1e (waarbij m'n collega vooraf nog even snel naar de plee ging), dus 't soort melding maakt wel dergelijk uit hoe "vlug we in die ambulance springen en vertrekken".  ;)


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #21 Gepost op: 6 mei 2007, 22:33:58
Maar vaak ging de pieper af, en terwijl we dan naar de wagen liepen kwam er over de porto 'n spraakbericht met meer info, en wisten we dus hoe en wat voordat we goed en wel in de wagen zaten.

Juist wel, je hebt A1 en je hebt A1 (of Red Call zoals 't hier heet).

Even 'n voorbeeldje (echt gebeurd tijdens 'n dienst van mij 'n paar terug) :

Rit 1 : "A1, aanrijding voetganger VS fietser, voetganger oke, fietser klaagt over pijn in de voet, adres is in't centrum en melding komt van de poltiie"

Paar uur later, rit 2 : "A1 reanimatie voetballer, 36 jaar, aed wordt gebruikt"

Reken maar dat ik bij die 2e A1 rit heel anders heb gereden als bij die 1e (waarbij m'n collega vooraf nog even snel naar de plee ging), dus 't soort melding maakt wel dergelijk uit hoe "vlug we in die ambulance springen en vertrekken".  ;)

Tja, dat is het verschil tussen de brandweer en de ambulance natuurlijk !   ;D
Overigens is het eerste voorbeeld wat je schetst naar mijn idee geen A1-urgentie, maar een A2. Wat dat betreft zou bij de CPA's ook nog wel eens het e.e.a. tegen het licht moeten worden gehouden. Bij de politie en de brandweer gaan we steeds minder met urgentie rijden en bij de ambulances zou dat ook mekkelijk kunnen, nar mijn idee.
Maar je hebt gelijk; het ene A1 is de andere nog niet....
Met vriendelijke groet, Arlé  


Karim

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2007, 22:38:14
Tja, dat is het verschil tussen de brandweer en de ambulance natuurlijk !   ;D


Ach, ik ken ook verschillende brandweerchauffeurs en daar gaat 't niet anders.

Die rijden ook anders voor 'n OMS'je in 'n leegstaande fabriek (waar al 10x eerder vals alarm is geweest) als voor 'n woningbrand met slachtoffers nog in 't huis.

En heb je de politie wel 's zien rijden voor 'n melding "Assistentie collega's", kortom, de melding maakt bij ons allemaal wel degelijk uit hoe er met OGS gereden wordt.  :)