VRT voertuigen

Auteur Topic: VRT voertuigen  (gelezen 150779 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 11 maart 2006, 10:34:01
Hier kunt u uw foto's plaatsen van VRT voertuigen (verscherpt rijdend toezicht).

Bij het plaatsen van foto's graag het volgende rijtje met voertuigggevens hanteren.
Kopieer onderstaande code. Vul op de plaats van de golfjes de gegevens in en voila, daar is uw rijtje. De gegevens staan dan netjes onder elkaar :)


[pre][size=10pt]
Dienst:                    ~
Roepnummer:                ~
Soort voertuig:            ~
Merk en type:              ~
Overige bijzonderheden:    ~
[/size][/pre]

Doel hiervan is dat foto's niet zomaar klakkeloos worden neergezet, maar dat dat even wat meer moeite wordt gedaan om info te achterhalen. Hiermee wordt de voertuigencategorie ook veel informatiever O0

Je zult niet altijd alle gegevens weten van een voertuig. Plaats in ieder geval wel het hele lijstje. Mogelijk heeft een ander forumlid wel gegevens over het voertuig, welke later toegevoegd kunnen worden.

Houd bij het plaatsen van foto's a.u.b. rekening met de Boardregels


Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2007, 11:34:00
Volgens mij zijn dit de voertuigen die door BZK (LFR, vroeger Logistiek Centrum) ter beschikking worden gesteld.
Amsterdam en Den Haag lijken vaste gebruikers, maar ook andere korpsen kunnen ze inhuren.
Hier horen ook die verplaatsbare observatiehokjes bij. Voor info zie: http://www.lfr.nl/nieuwsberichten/vrt-voertuigen

Daarop is te lezen dat de MB G's binnenkort vervangen gaan worden door: VW Touaregs...

Foto's staan er o.a. op www.politievoertuigen.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2007, 22:12:35




De nieuwe bovenaan.
Ze stonden nog met tekst op mijn pc...


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2007, 17:15:49
Van mijn zijde dan ook nog maar een leuk fotootje van die schitterende "aso bakken ;)"  O0



NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2007, 17:42:04
Twee oudere pics uit 2005:




Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2007, 19:48:34
Men dient voor dit voertuig wel een speciale rijopleiding te hebben gevolgd maar je hoeft geen groot rijbewijs te hebben.
Ik rij namelijk regelmatig in deze voertuigen en heb geen groot rijbewijs. Wat ik me nog kan herinderen is dat hiervoor ontheffing voor was aangevraagd mits men wel die rijopleiding heeft gevolgd

Ik weet niet wat zo`n jeep standaard weegt zonder die bepansering. Maar als deze hierdoor meer dan 3500 kg weegt hoef je hiervoor niet een groot rijbewijs voor te hebben. Bepansering telt hiervoor namelijk niet mee. Zie Regelement Rijbewijzen
.  motorrijtuigen op vier of meer wielen met een toegestane maximum massa van hoogstens 3500 kg. Indien het gewicht meer bedraagt dan 3500 kg en dit wordt veroorzaakt door aangebrachte bepantsering, geldt eveneens de bevoegdheid van het rijbewijs B (art. 15, lid 3, RR);


Zo`n rijopleiding is denk ik wel noodzakelijk als je er elke dag in rijd, maar toen ze bij het LUMC in Leiden stonden had niemand zo`n opleiding daarvoor gehad.

Rijd trouwens wel ongelofelijk sloom en log zo`n MB.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2007, 19:50:27
Ik weet niet wat zo`n jeep standaard weegt zonder die bepansering. Maar als deze hierdoor meer dan 3500 kg weegt hoef je hiervoor niet een groot rijbewijs voor te hebben. Bepansering telt hiervoor namelijk niet mee.

Zo`n rijopleiding is denk ik wel noodzakelijk als je er elke dag in rijd, maar toen ze bij het LUMC in Leiden stonden had niemand zo`n opleiding daarvoor gehad.

Rijd trouwens wel ongelofelijk sloom en log zo`n MB.

Vind die nieuwe modellen anders niet zo sloom! En volgens mij word het rijbewijs plicht als het voertuig op kenteken meer als 3500 kg weegt! In ieder geval, ik heb ook iets gehoord over die regeling m.b.t rijopleiding en rijbewijs! De nieuwe ziet er trouwens mooi uit, van de week even een fotoreportage van gezien!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 9 mei 2007, 20:03:44
Het bericht voor jouwe is aangepast en daar staat het artikel in ;)

.  motorrijtuigen op vier of meer wielen met een toegestane maximum massa van hoogstens 3500 kg. Indien het gewicht meer bedraagt dan 3500 kg en dit wordt veroorzaakt door aangebrachte bepantsering, geldt eveneens de bevoegdheid van het rijbewijs B (art. 15, lid 3, RR);



ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2007, 17:01:49
Ik moet maar weer is naar de Eenhoorn gaan ;D
Ik moet mijn fotoarchief weer updaten :P

Of met de landelijke politiedag naar Amsterdam komen...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2007, 23:38:40
Of tewel, het voertuig word terug gekeurd naar rijbewijs B.
Nee.. Er staat een uitzondering in het rijbewijsreglement waardoor je geen D-rijbewijs nodig hebt....

Reglement Rijbewijzen
Artikel 15.
<knip>
3. In afwijking van het eerste lid worden motorrijtuigen, ingericht voor het vervoer van ten hoogste 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, waarvan de toegestane maximum massa als gevolg van een aan het voertuig aangebrachte bepantsering meer dan 3500 kg bedraagt, begrepen onder de rijbewijscategorie B.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-