VRT voertuigen

Auteur Topic: VRT voertuigen  (gelezen 150791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #20 Gepost op: 15 november 2008, 11:56:03
De voertuigen staan op gewone stalen velgen, het is een soort gesloten wieldop van slagvast kunstof

oke, weer wat geleerd ;)


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #21 Gepost op: 17 januari 2009, 14:45:16
Nieuwe auto's beveiliging ambassades

DEN HAAG - Politie Haaglanden heeft sinds vandaag twee nieuwe voertuigen op de weg. De Volkwagens Touran worden ingezet bij de beveiliging van ambassades, residenties en andere gebouwen met een diplomatieke status.
 
De auto's van de 'dynamische diplomatieke surveillance' lijken qua uitrusting en communicatieapparatuur op reguliere politiewagens. Maar qua kleur en bestickering wijken ze af. De Volkswagens zijn donkerblauw en hebben goudkleurige strepen op de zijkant.

De auto's worden op pad gestuurd als er bijvoorbeeld verdachte personen in de buurt van een ambassade zijn gesignaleerd, of als een automobilist er onhandig heeft geparkeerd en daarmee de veiligheid in gevaar brengt.

De bestuurders zijn speciaal opgeleide agenten die zich alleen bezighouden met de bewaking en observatie van diplomatieke objecten. De auto's worden voorlopig alleen door de week tijdens kantooruren ingezet. In 2011 moet er een derde auto bij komen. Dan worden ook de surveillancetijden uitgebreid.

Bron AD, 11-01-2009


Ter aanvulling:
Helaas nog niet op foto maar het gaat hierbij om de 53-HBH-7 en de 57-HBH-7, beide VW Touran 1.9D.

Grtz,
Marcel


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2009, 14:52:03
De auto's worden voorlopig alleen door de week tijdens kantooruren ingezet.

 ;D Hele goede tekst in een persbericht  O0

Overigens rijden er sinds afgelopen week 2 of 3 nieuwe Touareq's in Kennemerland t.b.v. BuitenBewakingSchiphol
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Du Booton

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 17 januari 2009, 20:21:34
Nieuwe auto's beveiliging ambassades

DEN HAAG - Politie Haaglanden heeft sinds vandaag twee nieuwe voertuigen op de weg. De Volkwagens Touran worden ingezet bij de beveiliging van ambassades, residenties en andere gebouwen met een diplomatieke status.
 
De auto's van de 'dynamische diplomatieke surveillance' lijken qua uitrusting en communicatieapparatuur op reguliere politiewagens. Maar qua kleur en bestickering wijken ze af. De Volkswagens zijn donkerblauw en hebben goudkleurige strepen op de zijkant.

De auto's worden op pad gestuurd als er bijvoorbeeld verdachte personen in de buurt van een ambassade zijn gesignaleerd, of als een automobilist er onhandig heeft geparkeerd en daarmee de veiligheid in gevaar brengt.

De bestuurders zijn speciaal opgeleide agenten die zich alleen bezighouden met de bewaking en observatie van diplomatieke objecten. De auto's worden voorlopig alleen door de week tijdens kantooruren ingezet. In 2011 moet er een derde auto bij komen. Dan worden ook de surveillancetijden uitgebreid.

Bron AD, 11-01-2009


Ter aanvulling:
Helaas nog niet op foto maar het gaat hierbij om de 53-HBH-7 en de 57-HBH-7, beide VW Touran 1.9D.

Grtz,
Marcel

Op de site http://www.police-car-photos.com/ staat een foto van de nieuwe Tourans.

groet.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #24 Gepost op: 17 januari 2009, 20:48:01
Op de site http://www.police-car-photos.com/ staat een foto van de nieuwe Tourans.

groet.



Foto komt dus van die link  ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 17 januari 2009, 20:55:29
Leuke auto's. Ook echt een item voor de spotter/fotograaf.  8)

Doet me denken aan de rode politiewagens in Londen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #26 Gepost op: 17 januari 2009, 21:55:00
Leuke auto's. Ook echt een item voor de spotter/fotograaf.  8)

Doet me denken aan de rode politiewagens in Londen.

Leuke auto's inderdaad  :) weer eens wat anders


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #27 Gepost op: 18 januari 2009, 14:22:04
Doet me denken aan de rode politiewagens in Londen.

Dat is ook het uitgangspunt geweest.
Jeroen


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #28 Gepost op: 18 januari 2009, 14:49:33
Doet me een beetje denken aan die zwarte VW-bussen van ZHZ in de jaren '90, maar dan nieuwe stijl  :D


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2009, 15:16:56
Op zich leuke kleurstelling, weer een uitdaging voor modelbouwers naar politie-voorbeeld  ;)

Aan de andere kant vind ik het ware kapitaalverspilling; waarom een andere kleurstelling? De opschriften lijken mij duidelijk genoeg. En volgens mij is het landelijk beleid dat alle hulpverleningsvoertuigen van een kolom hetzelfde eruit zien, ongeacht hun taakstelling.
Ik denk dat het voor de burger ook verwarrend kan zijn en dat de auto's eerder worden aangezien voor stadswachten, of erger. Blauwe lampen en logoīs of niet.
Moeten de Touaregs/MBīs, die in Den Haag dezelfde taken hebben, nu ook omgespoten/gestriped? Dat zal de LFR leuk vinden...