VRT voertuigen

Auteur Topic: VRT voertuigen  (gelezen 150782 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2009, 15:22:10
Ik denk dat het voor de burger ook verwarrend kan zijn en dat de auto's eerder worden aangezien voor stadswachten, of erger.

Tja. er staat aan meerdere zijden op Politie. Hoe duidelijk wil je het hebben? Zal best wel meevallen hoor.  ::)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2009, 15:26:24
Op zich leuke kleurstelling, weer een uitdaging voor modelbouwers naar politie-voorbeeld  ;)

Aan de andere kant vind ik het ware kapitaalverspilling; waarom een andere kleurstelling? De opschriften lijken mij duidelijk genoeg. En volgens mij is het landelijk beleid dat alle hulpverleningsvoertuigen van een kolom hetzelfde eruit zien, ongeacht hun taakstelling.
Ik denk dat het voor de burger ook verwarrend kan zijn en dat de auto's eerder worden aangezien voor stadswachten, of erger. Blauwe lampen en logo´s of niet.
Moeten de Touaregs/MB´s, die in Den Haag dezelfde taken hebben, nu ook omgespoten/gestriped? Dat zal de LFR leuk vinden...

Dat gaat de LFR natuurlijk nooit toestaan, lijkt me duidelijk :) Opzich vind ik het onderscheid niet verkeerd. Met de reguliere striping verwacht men ook dat je reguliere politietaken zult verrichten. Dit schept toch een andere verwachting.
Maar goed, de lichtbalk is blauw en het opschrift is politie, dus als men je nodig heeft, weet men je toch wel te vinden. Ik had alleen liever gezien dat er geen striping op zou zitten, omdat dit nu weer de zoveelste variant is. Maar goed, als ze helemaal donkerblauw waren geweest, worden ze misschien verward met ME dienstauto's of voertuigen van de hondenbrigade aldaar.

Voor de foto in ieder geval een leuke variant :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2009, 18:30:42
Achter de Dynamische Diplomatieke Surveillance zit een bepaalde visie waarin alle punten die hier ter berde worden gebracht in mee genomen zijn. Zo is de striping ontwikkeld in samenspraak met het LFR, evenals de kleur en opschriften. Zoals ik al schreef is er onder meer gekeken naar de Diplomatieke Beveiliging in Londen, die overigens een uitgebreidere taakstelling hebben.

Voor de modelbouwers verwijs ik naar het modelbouw hulpverleningsforum, waar al een foto staat van een model van dit voertuig: http://www.hulpdiensten-modelbouwforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=25&t=1439

Jeroen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2009, 19:48:19
Voor de modelbouwers verwijs ik naar het modelbouw hulpverleningsforum, waar al een foto staat van een model van dit voertuig: http://www.hulpdiensten-modelbouwforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=25&t=1439

Jeroen

Je bent er weer verdraaid snel bij met je model Jeroen ;) ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2009, 20:07:24
En dan te bedenken dat het model er half december al was ;) Ik mocht het alleen niet laten zien. :'(
Jeroen

NB de Touareg volgt nog ter zijner tijd.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2009, 23:47:03
Tja. er staat aan meerdere zijden op Politie. Hoe duidelijk wil je het hebben? Zal best wel meevallen hoor.  ::)

mwah, wat dacht je van die parkeerpolitie focussen in utrecht. Of 'milieupolitie' wagens. allemaal boa's maar wel in wagens mét striping en met politie erop ;)


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #36 Gepost op: 19 januari 2009, 09:44:59
http://www.police-car-photos.com/pictures/643.jpg

Foto komt dus van die link  ;)
Ben benieuwd wanneer ik ze zie rijden :)   De Touareg/MB's met dezelfde taken kom ik geregeld tegen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #37 Gepost op: 19 januari 2009, 10:39:45
mwah, wat dacht je van die parkeerpolitie focussen in utrecht. Of 'milieupolitie' wagens. allemaal boa's maar wel in wagens mét striping en met politie erop ;)

Parkeerpolitie in Utrecht is zo goed als verdwenen. De mensen van de milieupolitie voelen zich waarschijnlijk zwaar beledigd als ze horen dat jij ze BOA's noemt. De meeste zitten daar namelijk als brigadier en hoger.  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #38 Gepost op: 19 januari 2009, 21:43:24
'Milieupolitie' heb je in vele soorten en maten. Van de BOA die bonnetjes schrijft voor huisvuil tot de Inspecteur van politie die een rechercheafdeling mileucriminaliteit leidt.

De term 'milieupolitie' is wat dat betreft voor meerdere uitleg vatbaar. Goed dat de (meeste) gemeenten overgaan op de term 'Handhaving' :)

Dit alles even off-topic ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #39 Gepost op: 19 januari 2009, 22:12:08
'Milieupolitie' heb je in vele soorten en maten. Van de BOA die bonnetjes schrijft voor huisvuil tot de Inspecteur van politie die een rechercheafdeling mileucriminaliteit leidt.

De term 'milieupolitie' is wat dat betreft voor meerdere uitleg vatbaar. Goed dat de (meeste) gemeenten overgaan op de term 'Handhaving' :)

Dit alles even off-topic ;)

Ik had het even over de milieupolitie van de politieregio Utrecht.  ;)