HOGE en RB Blaricum

Auteur Topic: HOGE en RB Blaricum  (gelezen 2091 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 9 mei 2007, 17:21:14
Ik had er vandaag ook een. Een dame aan boord genomen die op een drijver van een catamaran gevallen was tijdens het omslaan, klaagt over wat pijn in de ribben, zegt zelf "in de medische wereld te zitten" en beslist geen amu in te willen en te gaan voor een gekneusde rib.

Blaricum 1 gaat met ons mee met de catamaran op sleep en regelt uiteindelijk toch een ambu omdat aan de kant gekomen mevrouw het alsnog benauwd krijgt.

Volgende keer misschien toch gelijk maar ambu laten bellen, de kustwacht bood het nog aan.

Maar zo ben je steeds bezig te zoeken naar het optimale en dat doel komt alleen dichterbij als je kritisch -vooral naar jezelf- blijft kijken.

Henk




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2007, 20:55:34
(Ik ga denk ik geen vrienden maken met deze post, maar ik wil het toch kwijt. Beschouw het a.u.b. niet als een aanval, wat zo is het zeker niet bedoeld!)

Nu ik dit heb doorgelezen, spookt een aantal kreten door mijn hoofd:

"HOGE is weer 'vrienden' aan het maken"

Citaat van: Henk
Dus we moeten maar eens stoppen met elkaar zwart te maken en vliegen af te vangen

"Practice what you preach"

"Wees de wijste"


Voor wat betreft de eerste: 'Vecht' dit soort dingen toch niet en public uit. Ik (denk te) begrijp(en) dat de frustratie groot is n.a.v. dit voorval. Jullie worden niet voor vol aangezien en een (i.m.o. zeer competente) reddingsboot een berger noemen, is beledigend, vooral als je de daadwerkelijke redding hebt uitgevoerd. Maar als ik van RB Blaricum was, zou ik deze actie op internet zeker niet op prijs stellen. Het zet kwaad bloed. Dit soort zaken kan je denk ik beter onderling bespreken en ik zou niet willen proberen m'n gelijk te halen op internet.
Bestaat nu niet het gevaar dat de verhouding met andere RB's er slechter op wordt? Ze vallen immers wel onder dezelfde vlag en zullen misschien eerder de kant van RB Blaricum kiezen (het kiezen van een kant opzich vind ik al een slechte ontwikkeling trouwens).

De tweede opmerking; je schrijft dat het elkaar zwart maken moet ophouden. Maar zoals ik hierboven heb aangegeven, zo'n actie op internet werkt niet bevorderlijk voor de verstandhouding. Ik vind dit zwartmakerij. (gecharcheerd gezegd: 'kijk eens wat RB Blaricum nu weer doet, ze behandelen ons niet als gelijkwaardig'. De lezer hoeft alleen nog maar zelf te concluderen dat RB Blaricum verkeerd zit en HOGE het 'slachtoffer' is). Houd zo'n discusie achter de schermen, niet 'en public'.

De laatste opmerking slaat op jullie (jouw?) houding in deze kwestie. Laat die mensen dat lekker zeggen dat ze geen hulp willen van een 'berger'. Ook al is het nog zo'n harde schop tegen het o zo zere been. Laat die mensen dat lekker plaatsen in dat gastenbioek en ga er vooral niet tegenin. Wat win je ermee? Erkenning krijg je er niet mee te krijgen en het zet alleen kwaad bloed. Jammer dan dat die mensen zo'n verkeerd beeld van jullie hebben. Genoeg andere reddingen om te bewijzen wat jullie echt zijn en echt kunnen toch? 'Lekker in hun sop laten gaarkoken die beste dames' zou mijn houding zijn. Het is het niet waard om de relatie met RB Blaricum (en evt. andre RB's) op een lager niveau te brengen (wat nu denk ik wel gebeurt!).

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het temperament van HOGE (of moet ik zeggen van twee heren van HOGE ???), een negatieve impuls heeft op de positie van HOGE in de hulpverleningswereld.

Nogmaals, dit is geen aanval, maar mijn visie op de houding en positie van HOGE. Ik post dit niet om HOGE (of leden daarvan) af te vallen, maar misschien dat hier een betere werksituatie/verstandhouding uit voortvloeit?

Het gaat ten slotte om het redden van de mens en niet om het gelijk, de eer, erkenning of wat dan ook!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2007, 21:30:20
Wat je boven schrijft dat zou het verstandigste zijn en meestal doen we dat ook. Maar ook emoties spelen een rol hierin. Ik geef toe, die zijn een slechte raadgever.  

Dank je voor je wijze woorden want je hebt wel gelijk natuurlijk. Daarom heb ik (net als Blaricum inmiddels heeft gedaan) zojuist de berichten verwijderd...

Ik kan me denk ik nu wel weer een tijdje inhouden... ;)

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2007, 17:41:08
Ik ben blij dit te lezen :)

Op naar een betere verstandhouding en hopen dat dit soort zaken niet meer voor komt!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s