Suggestie: de korte casus

Auteur Topic: Suggestie: de korte casus  (gelezen 11774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #20 Gepost op: 26 mei 2007, 20:30:16
doen we nu toch al een beetje??


Sunflower

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 26 mei 2007, 23:22:41
doen we nu toch al een beetje??

Ja, dat is wel zo. Maar het kan nog meer, niet?  :-[


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2007, 23:42:26
;) op welke manier zouden we dat kunnen?? vb geen verhaal er omheen maar puur alleen een letsel, ofzo?? of aan de hand van vragen? of wat ook kan is gewoon iedereen die wilt schrijft over een bepaald onderwerp, en de rest vult dit aan met eventuele discussies wat het beste zou kunnen zijn om zo met zijn allen zoveel mogelijk informatie kunnen verzamenlen, ervaringen, meningen, en info kunnen uitwissellen??

kom ik in de buurt, en zat jij ook aan 1 vandeze manieren te denken of had je iets totaal anders in gedachte??


Sunflower

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 26 mei 2007, 23:58:37
;) op welke manier zouden we dat kunnen?? vb geen verhaal er omheen maar puur alleen een letsel, ofzo?? of aan de hand van vragen? of wat ook kan is gewoon iedereen die wilt schrijft over een bepaald onderwerp, en de rest vult dit aan met eventuele discussies wat het beste zou kunnen zijn om zo met zijn allen zoveel mogelijk informatie kunnen verzamenlen, ervaringen, meningen, en info kunnen uitwissellen??

kom ik in de buurt, en zat jij ook aan 1 vandeze manieren te denken of had je iets totaal anders in gedachte??

Ja zeker, dat is inderdaad waar ik aan dacht. :) Ik had zowat het eerste wat je zei in gedachte. Misschien een beetje context maar dan heel summier: zo van "een slachtoffer vertoont dit, dit en dit. Wat moet je dan bijvoorbeeld zeker niet vergeten te vragen, waar let je zeker op en waar denk je aan?" enzo.
De andere ideeën die je erover hebt vind ik ook heel interessant en lijken me ook leuk om te doen.

Ik stel dit voor omdat ik vaststel dat er relatief weinig wordt gereageerd op de casussen en dat ze vaak vrij ingewikkeld zijn, wat ze spannend maakt, maar ook vrees ik dat het anderen misschien afschrikt om erop te reageen.
Terwijl het net de casussen zijn die de manier van redeneren en handelen mooi blootgeven zodat we mekaar kunnen corrigeren en van mekaar kunnen leren.
Een bijkomende reden is dat ik relatief vaak dingen lees (in een EHBO-boek) waarvan ik denk 'hey, dit is niet zo evident en zou ik snel vergeten omdat mijn aandacht eerst wordt getrokken door iets anders' enzovoort. Ik denk en heb opgemerkt dat dit bij anderen niet anders is, te zien aan sommige reacties en discussies hier op het forum.
Voortdurend bijleren is belangrijk, en ik denk dat een forum als dit een mooi platform is om op een kosteloze, ontspannende en weinig tijdsrovende manier mekaar een beetje uit te dagen en zo te laten bijleren. :)