GPS SOS lifejacket

Auteur Topic: GPS SOS lifejacket  (gelezen 2482 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993




Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2007, 20:57:08
wat vinden jullie hiervan?  ???

http://www.xmarkwebshop.nl/persoonlijke-veiligheid/xmark-gps-lifejacket/gps-sos-lifejacket.html

Het werk alleen in die locaties waar GSM GPRS of UTMS dekking is... En dat is op het water zeker niet overal het geval. Op zich zijn er ook andere toepassingen te bedenken voor dit tooltje, die je in het vest bouwt..

Ik ben bang dat mensen een beetje verkeerd word voorgelicht door dit product...


wave-rider

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • Docent EHBO AED PBLS
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2007, 22:29:28
Ik ben het met je eens dit systeem is alleen toepasbaar binnen gsm bereik. Er zijn andere systemen die zonder gsm ab. werken en die wel tot 70 graden z en n blijven werken zenden op de 121.5 mhz een homing signaal uit en een signaal naar een sateliet.
In de offshore werkt men er al jaren mee.

Ben
Instr.DHTC plv.Schipper KNRM Den Helder


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2007, 22:40:00
werken en die wel tot 70 graden z en n blijven werken

tegenwoordig zelfs al tot de polen, de Inmarsat EPIRBS die tot 70 graden Noord of Zuid werken zijn er al (bijna) helemaal uit


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2007, 12:28:17
tegenwoordig zelfs al tot de polen, de Inmarsat EPIRBS die tot 70 graden Noord of Zuid werken zijn er al (bijna) helemaal uit

bron graag en is dit bevestigd door de IMO of ITU?

Kees  8)


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #5 Gepost op: 26 mei 2007, 18:12:07
Citaat
Inmarsat, the Total Communications Network via satellite, today announced the December 2006 withdrawal of its Inmarsat EPIRB service and committed to new generation safety service on its I-4 satellites. In almost eight years since its global introduction, the service has less than 1300 users worldwide of which less than 100 are within the merchant marine fleet for which it was designed.

bron: http://maritime.inmarsat.com/news/00014622.aspx

voor zover ik weet is Inmarsat EPIRB nooit onderdeel geweest van het GMDSS systeem, omdat het COSPAS SARSAT EPIRB systeem wél een wereldwijde dekking geeft. Binnen de 70 graden Noord- en Zuiderbreedte word een noodsignaal direct opgepikt, waar het bij de polen een vertraging van maximaal 3 kwartier kan hebben.