Gesproken alamering over P2000

Auteur Topic: Gesproken alamering over P2000  (gelezen 9383 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Gepost op: 19 mei 2007, 12:17:13
Donderdag ben ik naar de IVIC geweest en ben daar langs een kraampje gelopen waar men een nieuwe pieper had ontwikeld. Deze pieper is op dit moment nog in ontwikeling en kan op dit moment de p2000 alarmering omzeten naar gesproken woord  alleen dit is op dit moment alleen nog mogelijk via de computer maar het moet mogelijk zijn om dit binnenkort zonder computer te doen .

Hoeveel mensen hebben deze kraam ook gezien? en wat vonden jullie daar dan van?  ;)




paul_hartog

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2007, 12:28:03
de tekst berichten vind ik toch fijner ;) maar niets gezien op de beurs


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2007, 14:16:48
donderdag ben ik naar de IVIC geweest en ben daar langs een kraampje gelopen waar men een nieuwe pieper had ontwikeld. Deze pieper is op dit moment nog in ontwikeling en kan op dit moment de p2000 alarmering omzeten naar gesproken woord  alleen dit is op dit moment alleen nog mogelijk via de computer maar het moet mogelijk zijn om dit binnenkort zonder computer te doen .

Hoeveel mensen hebben deze kraam ook gezien? en wat vonden jullie daar dan van?  ;)

Beetje rare ontwikkeling  ::) hadden ze de "oude" piepers/semafoons ook niet weg hoeven doen toch?  :)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2007, 15:13:35
Ik heb dat kraampje ook gezien , daar stond op dat het over C2000 ging.
maar C2000 is toch al spraak

P2000 gaat via de pagers


paul_hartog

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2007, 17:08:31
jup c2000 is spraak via mobilofoon of portofoon
p2000 is via pager of lichtkranten O0


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2007, 19:12:10
op de online omnitor van pd5hw heb je ook een spraak functie, maar dit vind ik maar niets.....


frankj

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2007, 20:41:16
Ik heb inderdaad voor die kraam gestaan en een demo mogen meemaken. De pager is dacht ik van HP, en moet eerlijk zijn dat ik nogal onder de indruk was. Heb mij in ieder geval opgegegeven voor nadere info
voor als dit systeem op de markt komt. ( men vertelde mij in juni dit jaar ) Ik zou dan per mail een bericht thuis krijgen met nadere info. ( kosten etc. ) Ook vertelde men mij dat sommige brw. korpsen in Nederand
pagers al op proef hebben. ( Rotterdam ?? ) Zodra ik bericht krijg zal ik jullie wel informeren met nadere technische specificaties.
donderdag ben ik naar de IVIC geweest en ben daar langs een kraampje gelopen waar men een nieuwe pieper had ontwikeld. Deze pieper is op dit moment nog in ontwikeling en kan op dit moment de p2000 alarmering omzeten naar gesproken woord  alleen dit is op dit moment alleen nog mogelijk via de computer maar het moet mogelijk zijn om dit binnenkort zonder computer te doen .

Hoeveel mensen hebben deze kraam ook gezien? en wat vonden jullie daar dan van?  ;)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2007, 23:21:19
Ik heb ook gehoord dat ze de Xtream om willen bouwen zodat die ook de berichten die je binnenkrijgt uitspreekt


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2007, 12:18:49
hier een test van wormerland met een spraak pager

http://www.brandweer.wormerland.nl/algemeen/diversen/Mp3/Spraakpager.mp3

Bron : www.brandweer.wormerland.nl ( voor alle uitrukken en meer van de gebied wormerland )


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2007, 13:19:09
hier een test van wormerland met een spraak pager

http://www.brandweer.wormerland.nl/algemeen/diversen/Mp3/Spraakpager.mp3

Bron : www.brandweer.wormerland.nl ( voor alle uitrukken en meer van de gebied wormerland )

was dit niet de 1 april grap van wormerland   net zoals ze vorig jaar die MTU haakarmbak zouden krijgen

volgens mij kan een computer namelijk geen 8 6  49 zeggen  hij zal dan 8-6-4-9 zeggen  cijfer voor cijfer