Hardheid Sirene

Auteur Topic: Hardheid Sirene  (gelezen 45677 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #50 Gepost op: 15 januari 2018, 11:38:15
Maar goed dat die ece norm er is. Zo weren we een hele hoop troep... Geloof me er is een hoop meuk te koop aan signalering :(
Daarnaast is er ook een heleboel 'troep' mét ece keuring en ook een heleboel fantastische signalering zónder ece keuring.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #51 Gepost op: 15 januari 2018, 16:27:34
Maar goed dat die ece norm er is. Zo weren we een hele hoop troep... Geloof me er is een hoop meuk te koop aan signalering :(

Dat is een feit, ik weet er als verzamelaar en gebruiker iets van, maar die troep kan alsnog gekocht worden door lui die het niet snappen. Er wordt genoeg aliexpress zooi via marktplaats aan nietsvermoedende verkeersregelaars verkocht.

Maar ik heb hier nog een paar ongekeurde dingen staan waar wel meer licht vanaf komt dan van een kale goedgekeurde Freedom van de huidige politie Touran

Laatst iemand van de weg gehaald die dacht dat je wel 80 kon rijden met een magnetische roadflare.  :'(


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #52 Gepost op: 10 januari 2020, 17:16:57
Afgelopen november stond het onderwerp op de agenda van het Congres voorrangsvoertuigen. Helaas is het onderwerp niet besproken. Het vervelende is dat er geen onderzoek is naar het feit of sirenes wel goed te horen waren bij ongevallen.
En bij de top van de politie lijkt er ook geen interesse te zijn voor verbetering.

Ik kom veel in Londen en ben ambtelijk jaloers op de sirenes die daar de hele dag te horen zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #53 Gepost op: 11 januari 2020, 16:13:35
Het congres ben ik niet bij geweest, maar over de sirene in de SIV (Audi) ben ik zeer te spreken. Hij is echt knetterhard (naar verluid 6db meer dan normaal) en door de schelheid wordt hij goed gehoord. Gevolg is dat je veel ruimte krijgt en minder conflicten op kruisingen hebt.
Een spoedritje dwars door Amsterdam en je ziet heel wat fietsers en voetgangers met vingers in de oren...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein