Remmen chevrolet ambulance

Auteur Topic: Remmen chevrolet ambulance  (gelezen 11138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2007, 17:17:17
klopt, wat mij opvalt is ook dat als er een ambu langsrijd, maar niet alleen met ambu ook andere weggebruikers mensen trappen het rempedaal in en houden het constant vast tijdens het afremmen. hierdoor krijgen de remmen waarschijnlijk ook geen voldoende koeling.

wat een optie is naast afremmen op de motor,: rem heel iets steviger in trappen maximaal 5 tot 8 sec. vasthouden en weer loslaten. dit herhalen tot de gewenste snelheid bereikt is als je dit combineert met afremmen op de motor ben je al een heel eind. en idd indien mogelijk betere, of in iedergeval vervangende schijven welke minder gevoelig zullen zijn voor dit verschijnsel.

Volgens mij is de totale energie (massa van de wagen in beweging) die je moet stoppen gelijk of je nu pompend remt of in één keer vasthoudt. Als je pompend gaat remmen zal de remweg langer moeten gaan worden. De totale hoeveelheid warmte die ontwikkeld wordt zal gelijkblijven alleen zal de tijd waarbinnen de warmte weer afgegeven kan worden naar de lucht langer zijn.

Als de problemen veroorzaakt worden door dit verschijnsel kunnen er remschijven geplaatst worden met een grotere warmte capaciteit en/of remschijven die de warmte gemakkelijke kunnen afvoeren naar de lucht.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2007, 21:39:31
dat laatste is idd het beste, andere schijven.
maar wat je zegt je remweg zal praktisch iets langer worden dus dat betekent iets eerder remmen, maar dit kun je compenseren door iets harder te remmen dan je normaal zou doen als je de rem blijft indrukken daarnaast terugschakelen naar een kleinere versnelling.  maar opzich maakt het niet uit want dit geld alleen voor normale omstandigheden. maar de noodstop gaat de rempedaal wel gewoon in en kan die wel gewoon vastblijven.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2007, 15:09:56
Mag ik jullie erop wijzen dat de chevrolet ambulances allen zijn voorzien van een automatische versnellingsbak? Afremmen op de motor heeft dus weinig effect en terugschakelen gaat ook moeilijk :-[


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2007, 18:04:30
::) :-[ hmm oke, dan moeten er andere remschijven komen, en kun je "pompend remmen" dat pompend remmen scheelt denk ik best wel met het beschadigen/slijten van de schijven.


deank

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Ambulance chauffeur
    • www.ambulancesbruxelloises.be
Reactie #14 Gepost op: 29 mei 2007, 22:44:12
Ijselvechter
Ik heb uw het adres en het nummer opgestuurd


deank

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Ambulance chauffeur
    • www.ambulancesbruxelloises.be
Reactie #15 Gepost op: 29 mei 2007, 22:46:27
pompend remmen beschadigt de remschijven als ze warm staan
(voorbeeld trillingen in het stuur )


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2007, 00:16:48
maar niet als je het niet zover laat komen dat de schijven roodgloeiend zijn?? want voorzover ik weet heeft pompend remmen het doel: zorgen dat je remmen niet oververhit raken, of zie ik iets over het hoofd.  maar overigens als je remschijven al warm of oververhit zijn zijn ze min of meer al beschadigt en ben je eigelijk al eenbeetje telaat, en maakt het niet uit of je pompt of gewoon de rem vasthoudt toch??


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2007, 11:05:56
maar niet als je het niet zover laat komen dat de schijven roodgloeiend zijn?? want voorzover ik weet heeft pompend remmen het doel: zorgen dat je remmen niet oververhit raken, of zie ik iets over het hoofd.  maar overigens als je remschijven al warm of oververhit zijn zijn ze min of meer al beschadigt en ben je eigelijk al eenbeetje telaat, en maakt het niet uit of je pompt of gewoon de rem vasthoudt toch??
Het gebeurt af en toe dat wij een "scoop and run" moeten doen. Of wel inpakken en wegwezen. Dan hebben de remmen nog geen tijd gehad om af te koelen. Hoe denk je dat je patient reageerd als je pompend gaat remmen? :( Ik denk dat wij dan de wagen van binnen extra schoon moeten maken vanwege allerlei lichaams stoffen die er op oneigenlijke plaatsen uitkomen :-\


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2007, 11:06:45
Ijselvechter
Ik heb uw het adres en het nummer opgestuurd
Hartelijk dank O0


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2007, 16:19:52
tja zie jij een andere oplossing dan?? want ik denk dat het niet uitmaakt welke remschijven je er onder zet zal altijd wel een beetje blijven. alleen het zal iets langer duren voor de beschadiging optreedt maar inderdaad zou ik er andere schijven op laten zetten want dat is het enige wat ik zie

ik denk dat je dan moet afwegen, of de verkeersveiligheid niet in het geding komt als de schijven beschadigen, en je rijd door, en of de kosten van nieuwe remschijven opwegen tegen de reden waarom ze beschadigt raken. tja zo kun je iedere week wel een keertje naar de dealer toe rijden om nieuwe remschijven te laten monteren.