GRIP 3 Zeer grote brand supermarkt - Appelscha 22-05-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand supermarkt - Appelscha 22-05-2007  (gelezen 17333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #40 Gepost op: 23 mei 2007, 17:19:52
Zowww niet mis idd!!  :o  :o

Maar moet nog steeds wennen als ik dit zie staan "TSAPPELS" roepnummers vind ik toch echt wat proffesioneler dan al die rare combi-namen  :P
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #41 Gepost op: 23 mei 2007, 19:36:04
Ja idd, das een vreemde gewaarwording ja  ;) ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Alex Zwart

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 23 mei 2007, 20:55:51
Als ik het goed lees op P2000, werd om 21:11 GRIP1 gegeven, nieuwsbericht geeft om 23:15 brandmeester en vervolgens GRIP3 om 23:53. Iemand enig idee waarom? Mogelijk gaan de sirenes af? (dat is in ieder geval een van de mogelijke verklaringen voor GRIP3)

Rond 1 uur is politie met speakers door Appelscha gegaan om mensen te adviseren ramen en deuren gesloten te houden. Ook is er een OSH gekomen omdat er mogelijk gevaarlijke/schadelijke stoffen in het water zijn gekomen. De politie heli heeft ook een aantal rondjes gevlogen boven de brand.


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #43 Gepost op: 23 mei 2007, 21:09:07
Zowww niet mis idd!!  :o  :o

Maar moet nog steeds wennen als ik dit zie staan "TSAPPELS" roepnummers vind ik toch echt wat proffesioneler dan al die rare combi-namen  :P

Dat lijkt op P2000 raar omdat een inzetvoertuig een beperkt aantal tekens mag bevatten TSAPPELS wordt via de mobilofoon gewoon opgeroepen als TS Appelscha. Iemand die uit friesland komt zal andersom net zo erg moeten wennen aan het gebruik van nietszeggende roepnummers  ;)


korsakoff

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 24 mei 2007, 09:27:07
Ik vind juist plaatsnamen veel begrijpelijker dan nummertjes. Hoef je ook niet zo geconcentreerd te luisteren naar een oproep voor een nummer. Op plaats incident spreken we toch al met andere nummers of gaan we weer over op namen....

Tijd voor een nieuwe poll!

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,18046.0.html