Stage op de traumaheli

Auteur Topic: Stage op de traumaheli  (gelezen 37232 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

linn..

  • Gast
Gepost op: 28 mei 2007, 17:25:09
Hoi, ik zag gister op www.lifeliner4groningen.nl een paar foto's van een ongeluk, en het MMT had dit keer ook een stageloper mee.
Nou is mijn vraag, weet iemand waarom iemand stage zou lopen op de traumaheli?  Is dat ook als je de opleiding geneeskunde doet?




ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2007, 18:28:09
Hoi, ik zag gister op www.lifeliner4groningen.nl een paar foto's van een ongeluk, en het MMT had dit keer ook een stageloper mee.
Nou is mijn vraag, weet iemand waarom iemand stage zou lopen op de traumaheli?  Is dat ook als je de opleiding geneeskunde doet?

Deze jongen was in opleiding geneeskunde inderdaad, het is ook een redelijk jonge man.

Op de Lifeliner lopen soms stagelopers mee, maar die worden dan ingewerkt op de Lifeliner. Het zijn dan al afgestuurd geneeskunde-studenten en anesthesistologen in opleiding of chirurgen i.o.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2007, 18:33:58
Ook ahv'ers kunnen in overleg 'n dag stage lopen op de heli in veel regio's.

Hoe meer je van elkaar werk weet hoe beter de samenwerking bij incidenten kan verlopen.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2007, 18:50:22
Ook ahv'ers kunnen in overleg 'n dag stage lopen op de heli in veel regio's.

Hoe meer je van elkaar werk weet hoe beter de samenwerking bij incidenten kan verlopen.
AHV'ers?  ???
343, never forget.


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2007, 18:52:52
AHV'ers?  ???

Ambulance Hulp Verleners


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2007, 20:25:32
Ik heb ooit eens gehoord dat de cpa haaglanden per jaar een paar dagen ter beschikking heeft voor mensen die een dagje mee willen. Ik weet alleen niet of dit 100% waar is.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


linn..

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2007, 14:13:04
Okeey dankjewel =D dat maakt al een hoop duidelijk  ;)


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2007, 01:12:56
Voor de Rotterdamse Life Line zijn enkele stagedagen beschikbaar voor het meldkamerpersoneel van de CPA/RAC.
Zelf ben ik afgelopen januari mee geweest: http://arle.blogse.nl/log/eigen-verhalen/dinsdag-30-januari.html
Met vriendelijke groet, Arlé  


linn..

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2007, 17:24:21
Wauw, gaaf Arlé!!  :D

Telkens als ik zoiets lees, ben ik meer overtuigd: Ik moet en zal in die traumaheli vliegen  :P


Bart S

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2007, 17:55:35
Wauw, gaaf Arlé!!  :D

Telkens als ik zoiets lees, ben ik meer overtuigd: Ik moet en zal in die traumaheli vliegen  :P

Even verkeerd oversteken als lijn 5 komt aanstormen en het is zo gepiept hoor ;)