Stage op de traumaheli

Auteur Topic: Stage op de traumaheli  (gelezen 37233 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

linn..

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2007, 21:36:39
Je slaagt niet met cum laude, je slaagt cum laude  ::) Anyway, als je gemiddeld 8,0 of hoger slaagt hoef je niet te loten.

ow zo  :P Ja dat wist ik, ik heb ook voorlichting gehad  :P


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #21 Gepost op: 11 juni 2007, 16:22:10
Vergeet de dosis geluk niet...
Met geluk sla je niet cum laude. Al probeer ik het wel. :P

Nu VWO4, nog maar zien of ik over ga.
343, never forget.


nurse

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2007, 14:46:47
Om maar even weer terug te komen op de originele vraag:
stage lopen bij een MMT kan, maar het moet wel werk gerelateerd zijn (het is geen rondvlieg bedrijf daarvoor kan je beter naar Lelystad gaan). Dus centralisten van de meldkamer, ambulancechauffeurs/ verpleegkundigen of soms artsen die in de nabije toekomst een richting kiezen in de spoedeisende hulp en mogelijk het MMT.Natuurlijk vliegen mensen die moeten worden ingewerkt eerst ook als extra mee.
Met stages komen de medische hulpverleners met elkaar in contact, kunnen ze bij elkaar in de keuken kijken en wellicht ook van gedachten wisselen over de voor en nadelen en van elkaar leren. Niets maakt zaken duidelijker dan te kijken en er over te praten, zeker wanneer je zo nauw samen kan of moet werken als ambulancehulpverleners / centralisten  en MMT.


Saskia1990

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 16 december 2008, 11:34:29
Aan het begin van het schooljaar kregen alle 5e jaars VWO leerlingen de opdracht om het komende schooljaar een stagedag te regelen binnen de beroepsgroep waarin je wilt gaan werken. De keus was voor mij snel gemaakt, ik wil dolgraag een dag mee vliegen op een lifeliner. Nu heb ik de 4 traumacentra met een heli voorziening benaderd maar helaas is het me niet gelukt om een dag mee te mogen vliegen.
Nu ga ik het nog in Belgie en Duitsland proberen maar ik zou graag van jullie willen weten of er iemand is die  in Belgie of Duitsland stage heeft gelopen en of je die ervaring wilt delen.

Groetjes, Saskia


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #24 Gepost op: 16 december 2008, 11:55:32
Beste Saskia,

ik denk dat er met goede reden niet wordt ingegaan op jouw verzoek. Enerzijds omdat je niet binnen de beroepsgroep valt en dus ook niet een werkgerelateerde stage kan zijn. Anderzijds omdat het meevliegen met een MMT betekent dat er een goede kans bestaat bloot te worden gesteld aan schokkende ervaringen waar je als 18 jarige? liever niet mee geconfronteerd wordt. Ik schat de kans dan ook klein in dat andere MMT's in het buitenland wel in zullen gaan op je verzoek.
Ik denk dat een stage bij een afdeling anesthesiologie in een academisch medisch centrum meer kansen biedt voor je, dan kom je namelijk meer in contact met het vak op zich. verder is er dan ook meer tijd voor begeleiding en ondersteuning van je stagedag.

MvG NielsH


Kanarie

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 16 december 2008, 12:10:27
Ik ving als 3e jaars geneeskundestudent al bot toen ik een dagje mee wilde lopen op de ambulance. Het stond in het stageboekje (stage van 2 weken) maar dat vak bleek al 2 jaar niet meer te worden gegeven vanwege een wisseling van coördinator in het ziekenhuis. Dus ik dacht: 1 dagje dan als geïnteresseerde met een medische opleiding, maar omdat het me geen studiepunten op zou leveren, mocht het niet van de ambulancedienst. Nou ja, dan maar niet. 'k Was wel teleurgesteld.


Saskia1990

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 16 december 2008, 12:14:35
Hallo Niels,

De kans dat ik een dag mee mocht vliegen achtte ik ook niet groot, maar was voor mij geen reden om het niet te proberen. Ik begrijp ook dat  zowel mijn leeftijd, ik ben bijna 18,als het feit dat het geen werk of studie gerelateerde stage zou zijn, het er niet eenvoudiger op maakt. En ik heb inmiddels begrepen dat een stagedag op bijv. een SEH wel te regelen is. En ook dat lijkt me geweldig!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #27 Gepost op: 16 december 2008, 15:52:02
De wachtlijsten voor lifelinerstages staan al bomvol met artsen, verpleegkundigen en andere beroepsgerelateerden (zoals OvdG's), de kans is dus niet 'erg klein' maar echt 0.
Probeer inderdaad de SEH, OK of een andere ziekenhuisafdeling, daar zijn je kansen een stuk beter.
Arts  www.alphalog.nl


Glenn2

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 16 december 2008, 16:13:29
Of je wordt politieagente, hier vliegen zo nu en dan wel agentes mee met de traumaheli als de trauma-arts mee is met de ambu.


Saskia1990

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 16 december 2008, 19:03:29
Of je wordt politieagente, hier vliegen zo nu en dan wel agentes mee met de traumaheli als de trauma-arts mee is met de ambu.

Politieagente? Dat is ongetwijfeld een boeiend beroep, toch ga ik voor MMT verpleegkundige op de lifeliner dan weet ik zeker dat ik zal vliegen.