Stage op de traumaheli

Auteur Topic: Stage op de traumaheli  (gelezen 37241 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #30 Gepost op: 16 december 2008, 20:17:58
Saskia,

Je hebt je kaarten snel op tafel gelegd op het forum. Je laat duidelijk weten dat je uiteindelijk MMT verpleegkundige wilt worden. Daar is, op zich, niets mis mee hoor! Ik vind het juist goed dat je een heldere doel voor jezelf hebt gesteld. Ik heb eigenlijk maar ้้n vraag - waarom dan eigenlijk? Weet je wel wat het inhoudt?

(Ik heb zaterdag, onder het genot van een biertje, een verhelderend gesprek met de "Chief Nurse" van ้้n van heli's gehad. Ik weet wat het inhoudt en het heeft weinig met verpleegkunde te maken  :)).

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Saskia1990

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 16 december 2008, 22:39:26
Saskia,

Je hebt je kaarten snel op tafel gelegd op het forum. Je laat duidelijk weten dat je uiteindelijk MMT verpleegkundige wilt worden. Daar is, op zich, niets mis mee hoor! Ik vind het juist goed dat je een heldere doel voor jezelf hebt gesteld. Ik heb eigenlijk maar ้้n vraag - waarom dan eigenlijk? Weet je wel wat het inhoudt?

(Ik heb zaterdag, onder het genot van een biertje, een verhelderend gesprek met de "Chief Nurse" van ้้n van heli's gehad. Ik weet wat het inhoudt en het heeft weinig met verpleegkunde te maken  :)).

WM

Hallo WM,

Ik heb wel een aardig beeld van het werk van een MMT verpleegkundige.
Het is vooral veel organiseren, en regelen daarnaast zijn er een aantal opleidingen op vliegtechnisch gebied, ook daar kijk ik naar uit omdat alles wat met vliegen te maken heeft mij erg boeit, van communicatie tot de techniek. daarnaast heb je uiteraard met verschillende weersomstandigheden te maken en dus zul je ook meteorologisch goed onderlegd moeten zijn. En ja, dan heb je nog een onderdeel verpleegkunde. Daarnaast heb ik een aantal karaktereigeschappen die onmisbaar zijn om goed als MMT verpleegkundige te kunnen functioneren.


Saskia1990

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 17 december 2008, 00:06:47
Saskia,

Je hebt je kaarten snel op tafel gelegd op het forum.

WM

Dat is waar, ik communiceer graag open. Het is prettig om te weten met wie je te maken hebt, zeker op een forum. Ik vind dan leeftijd en achtergrond (werk en/of studie) wel prettig om te weten. Als ik een vraag stel wil ik daar graag een antwoord op van iemand die weet waar zij/hij het over heeft, aan gebakken lucht heb ik niets.
Ik zal dan ook nooit mee discuseren of me mengen in een topic waarvan ik te weinig van het onderwerp af weet. Dat wekt alleen maar irritatie op en daar zit niemand op te wachten.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #33 Gepost op: 17 december 2008, 08:59:19
Zie mijn PM voor reactie..

WM

Nog wat: Met deze instelling ben je een prima aanwinst voor onze forum!  ;)
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Saskia1990

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 26 januari 2009, 11:33:47
Hallo,

Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat een stagedag op de lifeliner er de komende jaren niet in zit.
Maar ik heb niet stil gezeten en heb wel een meeloopdag op een HAP kunnen regelen.
Daarnaast heb ik ook een stagedag op de O.K. Kunnen regelen, niet nu meteen maar zodra ik in 6 VWO zit mag ik, nadat ik aangaf wat mijn motivatie was, bellen voor een afspraak.
Ik had me vooraf wel goed ingelezen wat het vak Anesthesie inhoudt en samen met mijn enthousiasme en motivatie was de afspraak snel gemaakt.
Dat wilde ik jullie toch even laten weten.

Groetjes, Saskia


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #35 Gepost op: 26 januari 2009, 14:36:59
Netjes!! Wacht maar tot je in de verpleegkundig opleiding zit en dan kun je stage op de ambulance lopen!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #36 Gepost op: 28 januari 2009, 00:28:38
Hallo,

Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat een stagedag op de lifeliner er de komende jaren niet in zit.
Maar ik heb niet stil gezeten en heb wel een meeloopdag op een HAP kunnen regelen.
Daarnaast heb ik ook een stagedag op de O.K. Kunnen regelen, niet nu meteen maar zodra ik in 6 VWO zit mag ik, nadat ik aangaf wat mijn motivatie was, bellen voor een afspraak.
Ik had me vooraf wel goed ingelezen wat het vak Anesthesie inhoudt en samen met mijn enthousiasme en motivatie was de afspraak snel gemaakt.
Dat wilde ik jullie toch even laten weten.

Groetjes, Saskia

Hoi Saskia,

Het klinkt alsof je loopbaan goed uitgestippeld is, heb je al bedacht welke opleiding en waar je deze gaat doen? MMT Verpleegkundige wordt je alleen na een paar jaar SEH ervaring. Qua opleiding zou ik als ik jou was iets als HBO-V + TV(Technische Verpleegkunde) doen, zo kan je met een beetje geluk gelijk de SEH op.

Toch wil ik je benadrukken om echt goed te ori๋nteren op het verpleegkundige zijn bij het MMT. Je moet hiervoor zeker op bepaalde vlakken aanleg hebben. Hier zijn bepaalde tests voor, wellicht dat je bij een HBO opleiding hier meer informatie over kan krijgen.

Veel succes en ben benieuwd!

Groetjes,
Jelle


Saskia1990

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 28 januari 2009, 09:57:28
Hoi Saskia,

Het klinkt alsof je loopbaan goed uitgestippeld is, heb je al bedacht welke opleiding en waar je deze gaat doen? MMT Verpleegkundige wordt je alleen na een paar jaar SEH ervaring. Qua opleiding zou ik als ik jou was iets als HBO-V + TV(Technische Verpleegkunde) doen, zo kan je met een beetje geluk gelijk de SEH op.

Toch wil ik je benadrukken om echt goed te ori๋nteren op het verpleegkundige zijn bij het MMT. Je moet hiervoor zeker op bepaalde vlakken aanleg hebben. Hier zijn bepaalde tests voor, wellicht dat je bij een HBO opleiding hier meer informatie over kan krijgen.

Veel succes en ben benieuwd!

Groetjes,
Jelle

Hallo Jelle,

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad mijn bedoeling om Technische Verpleegkunde in A'dam te gaan studeren dwz als aanvulling op de reguliere HBO V studie. Dat is wel een extra studielast maar heeft een enorme toegevoegde waarde.
Zeker voor de richting die ik op wil.

Groetjes Saskia


Freeze

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #38 Gepost op: 28 februari 2009, 10:57:32
Citaat
Netjes!! Wacht maar tot je in de verpleegkundig opleiding zit en dan kun je stage op de ambulance lopen!

WM

Was dat maar zo makkelijk. Ben momenteel bezig met het organiseren van een afstudeerstage bij de ambulancezorg. Dit is erg lastig. Snuffelstages lukken nog wel, maar zodra je met een praktijk/ afstudeerstage aan komt en een plan van aanpak vol met leerdoelen, wordt het al snel minder.

Citaat
Ik zal dan ook nooit mee discuseren of me mengen in een topic waarvan ik te weinig van het onderwerp af weet. Dat wekt alleen maar irritatie op en daar zit niemand op te wachten.

Discussies zijn om van te leren. Je kunt je mengen mits je, je pro- actief, open en leergierig opstelt. (Ik ben hier vaak genoeg op m'n bek gegaan, maar ook daar leer je van)

Mijn oude stage begeleider was ex MMT-er. Heb veel informatie van hem gehad. Het werk viel mij erg tegen en het is totaal geen overtreffende carriere trap t.o.v. ambulance verpleegkundige. In tegendeel zelfs!

Ik denk als je extra diepgang zoekt en je na de ambu iets anders wilt gaan doen, je beter terecht bent als Physician Assistant.
Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.


Saskia1990

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 2 maart 2009, 06:04:21


Discussies zijn om van te leren. Je kunt je mengen mits je, je pro- actief, open en leergierig opstelt. (Ik ben hier vaak genoeg op m'n bek gegaan, maar ook daar leer je van)



Hallo Freeze,

Dat is waar, maar ik zal me niet (nooit) zomaar in een discussie mengen waarvan ik weinig of geen kennis heb van het onderwerp van discussie, bovendien houd ik er niet van om op mijn bek te gaan. ;)
Luisteren naar een discussie of een discussie volgen op het forum vind ik ook interessant en leerzaam.
En open en leergierig opstellen doe ik eigenlijk altijd, zeker waar het om een medisch onderwerp gaat.

Een baan als MMT verpleegkundige op de lifeliner blijft mijn droom, de weg er naar toe lijkt me ook geweldig  :)